آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا ؛ نکاتی که برای تولید محتوا باید بدانید

برای تولید یک محتوای موفق باید ابتدا آموزش تولید محتوا را پشت سر گذاشته باشید. یک محتوا زمانی می تواند خوب باشد و موفق شود که شما ایراداتی را که در کار دارید رفع کنید. زمانی هم می توان یک محتوای موفق داشت که بدانید تولید محتوای الکترونیکی چیست و به مفهوم آن دست یافته باشید. در این مقاله سعی شده تا تمامی نکاتی را که رعایت آن برای موفق شدن یک محتوا نیاز است شرح دهیم تا بتوانید در کار خود موفق تر از گذشته باشید.

مثل یک کارمند باشید

یک کارمند همیشه در تلاش است تا بتواند دانش خود را افزایش دهد. بهترین راه آموزش تولید محتوا نیز این است که همیشه در حال پرسش باشید. پرسش از افرادی که در زمینه تولید محتوا تخصص دارند موجب می شود تا دانش شما افزایش یابد. این مورد برای فریلنسر های تولید محتوا ضروری است. همچنین شما می توانید  در مورد محتوای چند رسانه ای نیز شروع به یادگیری از آن ها کنید که این موجب می شود پتانسیل یادگیری شما در بالاترین حد قرار بگیرد.

آموزش تولید محتوا مثل یک کارمند باشید

نظرسنجی داشته باشید

همیشه قبل از این که کار خود را شروع کنید خوب است که از دیگران نظرشان را بپرسید. برای مثال نظر کسانی را که قرار است از محتوای شما استفاده کنند بپرسید و از آن ها بخواهید که به محتوای شما نمره دهند. این کار موجب می شود تا:

  1. پیش بینی کنید محتوای آموزشی چه تاثیری بر آن ها خواهد گذاشت.
  2. هنگام آموزش تولید محتوا می توانید بفهمید که اگر جایی چیزی را از قلم انداخته اید پیدا کنید تا در آموزش های بعدی آن را فراموش نکنید.
  3. می توانید از نظراتی که آن ها دارند برای بالا بردن کیفیت محتوای خود استفاده کنید.
  4. می توانید با نظرات آن ها ببینید که کدام قسمت از محتوای شما این پتانسیل را دارد که پیشرفت کند.
  5. می توانید با نظرات آن ها راهی پیدا کنید تا افرادی که انگیزه کافی برای به اتمام رساندن دوره را ندارند مشتاق آموزش های خود کنید و آن ها را متقاعد کنید تا انتهای آموزش ها، شما را دنبال کنند.

توسعه جزئیات برنامه

پس از این که نظرات کاربران را در مورد محتوای خود پرسیدید و آن ها را بررسی کردید به یک نظر کلی خواهید رسید و می توانید شروع به توسعه جزئیات محتوا کنید. برای مثال در یک آموزش تولید محتوا موفق لازم است تا در آن هدف هایی را برای کاربران مشخص کرده باشید. زیرا مخاطبان محتوای شما باید بدانند که در هر قسمت از محتوای آموزشی خود چه هدفی دارید و اگر کارآموز آن قسمت را به اتمام برساند، به چه سطح دانشی دست خواهد یافت. همچنین در یک محتوای آموزشی سعی کنید بین خودتان و مخاطب نوعی احساس خودمانی ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا فرد احساس بهتری داشته باشد و بهتر یاد بگیرد. برای مثال می توانید از لفظ ها و مثال هایی استفاده کنید که مخاطبان از آن ها خوششان می آید.

ایجاد انگیزه

در این قسمت از مقاله آموزش تولید محتوا، باید در مورد انگیزه صحبت کنیم. شما باید بتوانید در محتوای خود این را مخاطبان نشان دهید که یادگیری محتوای آموزشی شما چه فوایدی خواهد داشت تا آن ها انگیزه کافی برای بازدید از سایت را داشته باشند. این امر بسیار مهم است زیرا همه افراد در هیاهوی دنیای امروزی و مشغله های بسیار روزانه دیگر وقت این را ندارند که بتوانند یک محتوای آموزشی را دنبال کنند و برای آن وقت بگذارند. این  جا است که شما باید از خلاقیت خود استفاده کنید تا بتوانید به نوعی فرد را متقاعد کنید که فرد فکر کند یادگیری این آموزش در انجام وظایف روزانه به آن ها کمک خواهد کرد و ارزش این را دارد که بخشی از وقت خود را به آن اختصاص دهند.

آموزش تولید محتوا ایجاد انگیزه

جذاب بودن آموزش

در آخرین قسمت از این بخش آموزش تولید محتوا، باید به این دقت داشته باشید که آیا محتوای شما برای کاربر جذاب است و از آن لذت می برد؟ اگر محتوای شما خشک و حوصله سر بر است احتمالا اکثر کاربران تا انتها آموزش را دنبال نخواهند کرد و آن را در نیمه راه رها خواهند کرد. شما باید با استفاده از نظرات آن ها در بخش های مختلف محتوای خود کمی تغییر ایجاد کنید تا کاربران هنگام استفاده از محتوای شما احساس خستگی نکنند و هر چقدر که بیشتر جلو بروند محتوا برای آن ها جذاب تر شود.

مثل یک معلم باشید

برای آموزش تولید محتوا و داشتن یک محتوای موفق باید بتوانید که شبیه یک معلم فکر کنید و مانند آن عمل کنید. اگر قبلا در این موقعیت قرار نگرفته اید و برای اولین بار است که می خواهید یک محتوای آموزشی تولید کنید لازم نیست که نگران باشید!

زیرا برای موفقیت در این عرصه تنها یادگیری اصول اولیه کار تولید محتوا نیاز است. البته این هم را به یاد داشته باشید که باید در زمینه ای که قصد آموزش آن را به دیگران دارید نیاز است تا خودتان به طور کامل بر آن موضوع مسلط باشید تا بتوانید آن ها را به زبانی ساده برای دیگران توضیح دهید تا افراد مبتدی بتوانند راحت تر موضوع را درک کنند.

 

 

نظرات کاربران