اشتباه تولید محتوا

6 اشتباه رایج در تولید محتوا و راهکار هایی برای جلوگیری از آن ها

تولید محتوا چندین مزیت بالقوه برای کسب و کار شما به همراه دارد. بازاریابی محتوا می‌ تواند به شما کمک کند تا آگاهی دیگران از برند خود را به صورت آنلاین افزایش دهید. با مشتریان ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنید. درآمد خود را افزایش دهید و … . اما به طور معمول چند اشتباه تولید محتوا هست که صاحبان کسب و کار از آن غافلند. این موارد اشتباه تولید محتوا می تواند مانع رشد شما شود. در این مطلب چندین اشتباه تولید محتوا را با هم مرور می‌ کنیم.

آشنایی با چند اشتباه تولید محتوا

اشتباه تولید محتوا

  • انجام ندادن تحقیقات از قبل

یکی از مهم ترین نکات در هنگام تولید محتوا، برقراری ارتباط با مخاطب هدف و ارائه یک محتوای با ارزش است. پیش از تولید محتوا باید این سوالات را از خود بپرسید: این محتوا چه چیزی در اختیار مخاطبان هدف شما قرار می دهد؟ چه ارزشی به آن ها می دهد؟ چرا مخاطب باید به این موضوع اهمیت دهد؟

یک محتوای خوب به سوالات بالقوه مخاطب پاسخ می دهد، مشکلات او را حل می کند، باعث می شود مخاطب هدف شما احساس رضایت کند و موارد دیگر. اما وارد شدن به فرآیند تولید محتوا بدون انجام برخی تحقیقات، به معنای بی فایده بودن محتوای شماست و این کار یک اشتباه بارز در تولید محتواست.

اگر محتوایی که ایجاد می‌ کنید بی ربط به دغدغه مخاطب باشد، یک اشتباه تولید محتوا صورت گرفته است. مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب نوشته شده باشد. اگر مخاطب شما به موضوع محتوای شما اهمیت ندهد، محتوای شما به هیچ دردی نمی‌ خورد. بنابراین، قبل از هرچیزی تحقیق کنید و شناخت مخاطب خود را در اولویت قرار دهید. بفهمید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، مشکلات بزرگ و معضل آن ها چیست، بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهند ، چگونه دوست دارند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند و … .

  • تعیین نکردن اهداف یا KPI ها

تعیین اهداف برای محتوای خود و شناسایی شاخص های اصلی عملکرد یا KPI، برای اندازه گیری و رسیدن به موفقیت مهم است. اهداف به شما کمک می کنند دلیل تولید محتوای خود را بشناسید، محتوای خود را متمرکز نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که هم مخاطبان هدف و هم کسب و کار شما به هدف خود می رسند.

KPI شامل معیار هایی است که بیشترین اهمیت را برای محتوای شما دارد و به شما در ارزیابی موفقیت، تجزیه و تحلیل مواردی که می توانید بهبود دهید و … کمک می کند. اگر هدف محتوای شما آگاهی از برند باشد، KPI ممکن است شامل بازدید ها، زمان حضور در صفحه، اشتراک‌گذاری‌ ها و غیره باشد.

دانستن دلیل تولید محتوا، به شما کمک می کند محتوای شما برای کسب و کار و همچنین مشتریان بالقوه شما ارزشمند باشد. اگر از هدف خبردار نباشید و یا در میانه راه هدف خود را فراموش کنید، به اشتباه تولید محتوا دچار می شوید.

اشتباه تولید محتوا

  • تولید محتوای بی کیفیت

تولید محتوای بی کیفیت یکی از بزرگ ترین موارد اشتباه تولید محتوا است که باید حتما از آن اجتناب شود. فضای محتوا بیش از حد رقابتی است. هر محتوای بی‌ کیفیتی به زودی از بین می‌ رود یا در طولانی مدت نتیجه ای نخواهد داشت. اگر صرفا می‌ خواهید محتوایی درون سایت خود داشته باشید باید درجریان باشید که دچار اشتباه تولید محتوا شده‌ اید. همچنین تبلیغاتی بودن بیش از حد سایت هم به ضرر شماست و به برند شما آسیب می زند.

  •  فراموش کردن افزودن CTA و اقدام به عمل

هدف از بازاریابی محتوا برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، ایجاد روابط با آن ها و همچنین ایجاد مسیری برای تبدیل شدن آن ها به مشتری است. اگر در انتهای متن خود اقدام به عمل نداشته باشید، مخاطب شما تبدیل به مشتری نمی‌ شود و صرفا در حد یک بازدید کننده باقی می‌ ماند. آیا می خواهید آن ها با شما تماس بگیرند؟ در خبرنامه شما ثبت نام کنند؟ فرم را پر کنند؟ با CTA و اقدام به عمل به آنها اطلاع دهید!

  • ارزیابی نکردن محتوا

اگر به صورت مداوم ارزیابی محتوا را انجام ندهید، دچار اشتباه تولید محتوا شده‌ اید. اگر تولید محتوا در جایی عملکرد ضعیف‌ تری داشته باشد، تجزیه و تحلیل داده هایی که در اختیار دارید می تواند به شما در شناسایی برخی از دلایل کمک کند. سپس می توانید از داده‌ها برای پیشرفت استفاده کنید یا تاکتیک های خود را تغییر دهید تا عملکرد محتوایتان را بهبود ببخشید. همچنین می توانید ببینید که نقاط قوت شما کجاست و سپس تلاش بیشتری را در این زمینه ها انجام دهید تا نتایج خود را بهبود ببخشید.

  • تسلیم شدن

دیگر اشتباه تولید محتوا، انصراف زود هنگام از تولید محتواست. اگرچه بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است، هنوز بسیاری از کسب و کارها هستند که انتظار نتایج فوری را دارند یا انتظار دارند “وایرال شوند”. درست است که برخی از برند ها خوش شانس هستند و فوری دیده می‌ شوند؛ اما بسیاری از برند ها باید برای دیده شدن تلاش زیادی بکنند.

اشتباه تولید محتوا

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا می تواند یک استراتژی قدرتمند برای کسب و کار شما باشد و به رشد آن کمک زیادی کند. در نظر داشتن این چند اشتباه تولید محتوا و اجتناب از آن ها می تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از تلاش‌ های بازاریابی محتوا ببرید. ما در این مقاله شش مورد از اشتباهات رایج تولید محتوا را بررسی کردیم.

برای داشتن یک محتوای اصولی، درست و فارغ از اشتباه، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران