انواع محتوای متنی

انواع محتوای متنی را بشناسید و از نحوه استفاده آنها باخبر شوید

وقتی در مورد محتوای متنی صحبت می کنیم احتمالا بیشتر ما به فکر وبلاگ نویسی می افتیم ولی باید بدانیم که انواع مختلفی از محتوای متنی وجود دارد که در بسترهای متنوعی کاربرد دارند. انواع محتوای متنی هر کدام از یک راه به شما کمک می کند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. در بسیاری از موارد، داشتن انواع مختلفی از محتوا برای دسترسی و ارتباط با کاربران راهکار خیلی خوبی برای جذب مشتری است.

در این مطلب از بیزون ، ما به شش نوع مختلف محتوا و نحوه استفاده از آنها برای پیشبرد اهداف و افزایش فروش نگاهی خواهیم انداخت.

انواع محتوای متنی

انواع تولید محتوای متنی

  1. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی از مهم ترین انواع تولید محتوای متنی است. برای بسیاری از کسب و کارها  پست های وبلاگ قسمت اصلی استراتژی بازاریابی محتوا را تشکیل می دهد. یک دلیل خوب برای این امر وجود دارد: پست های وبلاگ توسط گوگل به راحتی پیدا می شود، کاربران از خواندن و به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ خوشحال می شوند و داشتن چنین مطالبی برای بالا بردن رنک گوگل سایت خیلی مهم و حیاتی است. وبلاگ نویسی یکی از کم خرج ترین انواع محتوای متنی است که در عین حال کمک زیادی به سئوی سایت شما می کند.

پست های وبلاگ راهی دوستانه برای ارتباط با مخاطب هایی شما است. با وبلاگ نویسی می توانید در راستای آموزش، ارائه خدمات و بالا بردن دانش مخاطب قدم بردارید. داشتن وبلاگ و به روز رسانی مکرر با کیفیت بالا، می تواند بازدید سایت شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

از جایی که وبلاگ نویسی در دسترس ترین انواع محتوای متنی و بازاریابی محتوا است، بیشترین مورد تاثیر گذار برای کسب و کارهاست.

اشتباه وبلاگ نویسی

رایج ترین اشتباهاتی که در مورد وبلاگ نویسی ممکن است مرتکب شوید:

  • ارسال نا منظم. با ارسال منظم ذهن مخاطب را آماده می کنید که هر روز در چنین ساعاتی منتظر شما باشد و اگر به طور نامنظم ارسال کنید، تاثیرگذاری لازم را نخواهید داشت.
  • بهینه سازی نکردن وبلاگ. وقتی مطالب را بهینه سازی نکنید و مطلبتان پراکنده باشد، نمی توانید تاثیرگذاری مورد نظرتان را به دست بیاورید.
  • به محتوای خود لینک نمی دهید. اگر لینک های خوبی در دسترس مخاطب قرار ندهید، از مرحله مخاطب به مشتری تبدیل نمی شود
  • نادیده گرفتن کلمات کلیدی. اگر قصدتان این است که سایتتان را در پستو پنهان کنید، بی خیال کلمات کلیدی شوید! هر پست وبلاگ باید برای دسته ای از کلمات کلیدی بهینه شده باشد که فکر می کنید بیشترین بازدید را برای سایت شما به همراه خواهد داشت.
  1. مجلات

مجلات یکی از انواع محتوای متنی است. در حال حاضر مجلات زیادی وجود دارند که در موضوع تخصصی خود فعالیت می کنند. خیلی از این مجلات بصورت الکترونیکی و رایگان در دسترس مخاطب قرار می گیرد. داشتن یک مجله مرتبط، راهکاری عالی برای افزایش مخاطب است و دقیقا بازار هدف را نشانه می گیرد. می توانید ایمیل مخاطبان را داشته باشید تا بصورت اتوماتیک مشترک مجله شما شوند.

انواع محتوای متنی

  1. مطالعات موردی

مطالعات موردی، یکی از انواع محتوای متنی عمیقی است که یک سناریو یا مثال خاص را پوشش می دهد. این مطالعات باید هم دانش و هم اطلاعات عملی را ارائه دهد. این شکل از انواع محتوای متنی به چندین دلیل خیلی مهم و عالی هستند: این محتوا باعث می شود که شما به عنوان متخصص شناخته شوید و خیلی به اشتراک گذاشته می شوند. در ضمن جط شما کسی هم به راحتی نمی تواند بنویسد، چرا که تخصص خود شماست، کس دیگری نمی تواند به طور خودجوش همان ایده را داشته باشد.

بزرگترین اشتباهی که من با مطالعات موردی دیده ام این است که فقط نتایج را گزارش می دهند و نه چیز دیگری. با مطالعه موردی خود مانند یک پست وبلاگ رفتار کنید و با تمرکز بر بخش “چرا” و “چگونه” معادله از عناصر داستان نویسی استفاده کنید.

  1. کتابهای الکترونیکی

نوشتن کتاب الکترونیکی و ebook هم یکی از انواع محتوای متنی است که شاید در اول سخت و پیچیده به نظر بیاید، ولی قابل اجرا است و برای شما مخاطب بالایی را به ارمغان می آورد.

کتابهای الکترونیکی می توانند پنج صفحه یا سی صفحه باشند ، اما باید ارزش خواندن را داشته باشند. بسیاری از کتابهای الکترونیکی که خوانده ام وقت زیادی را صرف صحبت در مورد چرایی مساله می کنند و در واقع راه حل های واقعی ارائه نمی دهند.

  1. اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها به شما امکان می دهند تعداد زیادی اطلاعات را در یک تصویر خلاصه کنید و یکی از انواع محتوای متنی است که با تصویر ترکیب می شود. اینفوگرافیک باید از لحاظ بصری جذاب و به راحتی قابل فهم باشد.

اینفوگرافیک ها برای به دست آوردن توجه مخاطب های بیشتر عالی هستند (و می توانند وایرال شوند). حواستان باشد که لینک دسترسی به شما داخل اینفوگرافیک باشد تا بتوانید مخاطب زیادی از این نوع محتوا به دست بیاورید. انواع مختلفی از اینفوگراف وجود دارد که می توانید انتخاب کنید، اما برخی موارد باید همیشه مطابقت داشته باشد. شما باید طراحی ها را ساده نگه دارید تا کاربران بیش از حد خسته نشوند. از فضای سفید زیادی استفاده کنید. در صورت لزوم ، محتوا را در بخشهای متمایزی سازماندهی کرده و از عنوان برای توضیح مختصر اینفوگرافیک استفاده کنید.

  1. ویدیو

ویدیو و فیلم های کوتاه همیشه با “بازاریابی محتوا” همراه نیست ، اما باید باشد. محتوای ویدیویی پویا و جذاب است و کاربران بیشتری نسبت به خواندن متن به تماشای ویدئو می پردازند، بنابراین ما باید آن را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانیم. این امر به ویژه برای هر دو بخش آموزش و محتوای محصول صدق می کند. 4 برابر بیشتر کاربران ترجیح می دهند ویدیویی درباره یک محصول تماشا کنند تا اینکه در مورد آن مطلب بخوانند. داخل ویدیوی شما باید محتوای خوبی را در بر بگیرد و به دلیل متنی که در طول ویدیو ستفاده می شود، در رده بندی یکی از انواع محتوای متنی قرار گرفته است.

همه ویدئوها باید محتوای مفیدی داشته باشند و در پایان هر ویدئو ، باید یک مسیر برگشت و یک گزینه به اشتراک گذاری برای جذب کاربران بیشتر در مسیر فروش داشته باشید. در صورت امکان مخاطبتان را به سایت یا صفحه فرود خود راهنمایی کنید.

نتیجه نهایی از انواع محتوای متنی

وبلاگ نویسی و تولید محتوای متنی سنگ بنای استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد، اما نباید تنها نوع محتوایی باشد که برای افزایش ترافیک ، تولید بازده و هدایت فروش استفاده می کنید. استفاده از استراتژی متنوع بازاریابی محتوا همیشه راه بهتری در طولانی مدت است. بازاریابی محتوا ، زمان زیادی می برد ولی کاملا ارزش سرمایه گذاری دارد.

تیم بیزون متشکل از یک تیم حرفه ای برای تولید محتوا است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را رشد دهید و از مزایای داشتن یک وبلاگ برخوردار شوید، با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران