برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم

برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم ؟

نگران نباشید اگر با سوال برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم، رو به رو هستید باید بدانید هر هنری قابل یادگیری است. در واقع وقتی نویسندگان شروع به تولید یک محتوای جدید می کنند  از یک روند خاص پیروی می کنند و ما قصد داریم به منظور کمک به شما در ایجاد محتوای دیجیتال و پاسخ به سوال پر مخاطب برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم، این روند را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

 

نکات مهم در تولید محتوا

نکات مهم در تولید محتوا

1. با یک ایده شروع کنید

در پاسخ به پرسش برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم باید گفت هر محتوا با یک ایده شروع می شود. قبل از اینکه بدانیم این نوشته قابل ارائه هست یا نه و ما باید آن را به چیزی خاص تبدیل کنیم، یک کلمه کلیدی برای آن بیابیم و آن را به یک پیش نویس تبدیل کنیم، باید یک ایده داشته باشیم.

خواه به عنوان نویسنده در حال نوشتن محتوای خود باشید و یا در حال آماده سازی مباحث برای نویسنده متن باشید. ما چند نکته برای جمع آوری لیست طولانی ایده ها برای شما داریم. اول از همه به قسمت تجزیه و تحلیل سایت خود نگاهی بیندازید و عباراتی که بیشترین میزان جستجو را داشته اند پیدا کنید. پاسخ سوال برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم شما دقیقا همین جاست، این عبارات پر مخاطب لیست ایده های شما برای تولید محتوا هستند. پس از آن نگاهی به لیست کمترین عبارات جستجو شده بپردازید این ها نیز ایده های خوبی برای شما هستند زیرا شما را راهنمایی می کنند که تولید محتوا در چه حوزه هایی برایتان بی نتیجه خواهد بود.ب با وارد کردن کلمات کلیدی برای کسب و کار خود در گوگل شروع کنید و اجازه دهید ویژگی تکمیل خودکار آن ایده های بیشتری به شما بدهد. در واقع با این کار شما می توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه ی کاری خود را پیدا کنید.

 

2. تحقیقات خود را شروع کنید

شما احتمالا فکر می کنید کسب و کار خود را مانند کف دست می شناسید اما این بدان معنا نیست که شما تمام حقایق مبتنی بر آمار و همه قطعات پازل حوزه ی کاری خود را در اختیار دارید. مهم نیست که چقدر در کار خود تبحر دارید، بازهم قبل از شروع به نوشتن نیاز است تحقیق کنید. در واقع در پاسخگویی به پرسش، برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم تحقیق و جستجو یک رکن اساسی است.

ما به عنوان نویسندگان متن گاهی ممکن است در مورد موضوعات و کسب و کارهای مختلفی بنویسیم بنابراین بخش تحقیق بیشترین زمان ما را به خود اختصاص می دهد. جستجو در سایت های معروف و قابل اعتماد و همچنین برخی از مجلات و صفحات وب قدیمی که هنوز هم معتبر هستند یک فعالیت مهم در فرآیند تحقیق جهت تولید محتوا است. اگر در طی این مسیر دقت نکنید ، ممکن است حجمی از اخبار جعلی در تحقیقات شما راه پیدا کنند. مطالبی را که مربوط به موضوع شماست پیدا کنید و در صورت نیاز به پیوند دادن به آنها، منابع خود را ذخیره کنید.

 

3. جهت محتوای خود را تعیین کنید

در ادامه ی پاسخگویی به سوال، برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم باید جهت محتوای خود را تعیین کنید .آیا این یک محتوا برای پست وبلاگ آموزنده است؟ آیا قرار است یک مطلب مستقل بلند باشد یا یک مطلب تکمیلی کوتاه؟ آیا قرار است طنز باشد؟ آیا می خواهید این را به یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو تبدیل کنید؟ آیا می خواهید یک اینفوگرافیک یا ویدیوی همراه آن منتشر کنید؟

قبل از شروع به نوشتن حتما صدا و لحن مقاله خود را در ذهن داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است به جای اینکه مطلب شما منسجم باشد، ناگهان ببینید که یک سری مطالب پراکنده و غیر مرتبط به هم وصل کرده اید.

 

4. به عنوان ها دقت کنید

تا به اینجای این مطلب در مورد اینکه برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم صحبت کرده ایم. در این قسمت قصد داریم یک نکته ی اساسی در نوشتن به شما بگوییم و آن هم این است که به عنوان ها در تولید محتوا دقت کنید.

به طور متوسط از ​​80 درصد از افرادی که عنوان مطلب شما را می خوانند تنها فقط 20 درصد تمام مقاله را مطالعه می کنند. این بدان معنی است که شما باید یک عنوان استثنایی ایجاد کنید که باعث شود افراد بتوانند از طریق آن روی پست وبلاگ شما کلیک کرده و مطالب کامل را بخوانند و حتی ترغیب شوند که آن را به اشتراک بگذارند. برخی از نویسندگان متن حتی 20 تا 30 عنوان مختلف برای یک مقاله ایجاد می کنند و سپس بهترین را در میان آنها انتخاب می کنند.

برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم

5. بنویسید

مهمترین گام در پاسخ به سوال، برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم، همین قسمت است از نوشتن نترسید. نوشتن و رعایت ارکان نوشتن یکی از مهمترین و حیاتی ترین اصول تولید محتوا است. برای معرفی یک داستان از مقدمه استفاده کنید. خوانندگان خود را جذب کنید و آنها را به ادامه خواندن علاقه مند کنید. سوالی را بپرسید که می خواهید از بقیه مقاله خود برای پاسخ دادن به آن استفاده کنید. برای پاسخ به سوال از متن پست وبلاگ خود استفاده کنید و مطالب خود را به بخش های جداگانه تقسیم کنید. کاربران محتوای وب تمایل دارند محتوای قابل حذف نخوانند و با آن مواجه نشوند و هدف ما این است که این کار را برایشان انجام دهیم، در نتیجه مهم است از ارائه مطالب اضافه و بی ربط بپرهیزیم. سرانجام از نتیجه گیری خود برای جمع بندی مقاله استفاده کنید و یک فراخوان برای دعوت به عملی کردن آن ارائه کنید تا خوانندگان بدانند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.

 

7. تصحیح و منتشر کنید

نمی توان پاسخ سوال برای تولید محتوا از کجا شروع کنیم را بدون پایان بندی رها کرد. در پایان ممکن است وقتی به همان محتوا نگاه می کنید، غلط های نوشتاری را تشخیص ندهید در نتیجه مدتی متن را کنار بگذارید. پس از مدتی فاصله گرفتن به مقاله خود برگردید و آن را با صدای بلند بخوانید. این کار می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که جملات شما روان و صحیح هستند و هیچ غلط املایی یا گرامری در متن دیده نمی شود.

مقالات مرتبط:

هزینه تولید محتوا متنی به چه چیز هایی بستگی دارد؟

 

چرا نباید از محتوای کپی شده استفاده کنیم

 

۶ اشتباه تولید محتوا و راهکارهایی برای جلوگیری از آنها

نظرات کاربران