تولید محتوا لوازم یدکی

نکاتی درباره تولید محتوا لوازم یدکی

اگر یک تعمیرگاه اتومبیل یا فروشگاه لوازم یدکی دارید، می دانید که نمی توانید فقط بنشینید و منتظر ورود مشتریان جدید باشید. شما باید دائما در تلاش باشید تا مشتریان جدید به دست بیاورید و مشتریان فعلی را حفظ کنید و آن ها را به خرید دوباره از فروشگاه خود تشویق کنید. شما به استراتژی های بازاریابی برای فروشگاه لوازم یدکی خود نیاز دارید که مشتریان را به طور مداوم به سمت کسب و کار شما سوق دهد. تولید محتوا لوازم یدکی یکی از این استراتژی های موثر برای جذب مشتری جدید است. شما تنها با چند رویکرد بازاریابی هدفمند می توانید کسب و کار خود را تقویت و مشتریان جدیدی جذب کنید. در اینجا لیستی از استراتژی های تولید محتوا لوازم یدکی برای بازاریابی لوازم یدکی ارائه شده است که می توانید آن ها را به برنامه های تبلیغاتی خود اضافه کنید و از آن ها برای هدایت کسب و کار جدید خود استفاده کنید.

تولید محتوا لوازم یدکی

تولید محتوا لوازم یدکی با استفاده از بازاریابی ایمیلی

  • ایمیل های منظم ارسال کنید

برای جمع آوری آدرس های ایمیل از مشتریان و راه اندازی یک خبرنامه ایمیل از بازاریابی Wifi یا فرم های سایت استفاده کنید. ایمیل خط ارتباطی مستقیمی است که به شما امکان می دهد با مشتریان در ارتباط باشید. اما تنها در صورتی موثر است که چند روش مناسب را با هم دنبال کنید.

برای ایمیل مارکتینگ باید مخاطبان خود را بشناسید. قبل از اینکه اقدامی برای تولید محتوا لوازم یدکی انجام دهید، باید مخاطبان هدف خود را تعریف کنید. وقتی بدانید دقیقا با چه شخصی صحبت می کنید می توانید محتوایی بسازید که برای مخاطبان شما جذاب تر و جالب تر باشد. مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. هنگامی که لیست ایمیل خود را تهیه می کنید از برچسب ها برای شناسایی رفتار ها و عادات هر مشتری استفاده کنید. برای  مثال مشتری تعویض روغن، مشتری تعمیر خودرو، صاحب کامیون و … .

برای هر کسب و کار فقط بخش هایی را ارسال کنید که مربوط به آن هاست. یعنی محتوای تبلیغاتی برای لوازم یدکی کامیون را برای صاحبان کامیون ارسال کنید نه مشتری تعمیر ماشین سواری. سعی کنید محتوایی که برای آن ها ارسال می کنید مفید و باارزش باشد و صرفا بر روی تبلیغات تمرکز نداشته باشد.

  • یادآوری ها و تخفیفات شخصی سازی شده را از طریق ایمیل ارسال کنید

فرستادن ایمیل ها یا پیامک های یادآوری روش دیگری برای برجسته کردن تولید محتوا لوازم یدکی شما در پیام های ارسالی شماست. داده ها را جمع آوری کنید. این اطلاعات به شما امکان می دهند زمان مراجعه مشتری برای دریافت یک سرویس را ببینید. سپس یادآوری ها و تخفیفات شخصی سازی شده و هدفمند را از طریق ایمیل یا پیامک برای مشتریان ارسال کنید. ایده های تخفیفات ویژه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سرویس رایگان همراه با خرید یک سرویس دیگر (تعویض لاستیک رایگان به همراه تنظیم باد لاستیک)
  • خدمات تخفیف خورده همراه با خرید یک سرویس دیگر (تخفیف در تعویض روغن به همراه تنظیم باد لاستیک)
  • تخفیف بر روی قیمت ها
  • تخفیف درصدی
  • تخفیف ویژه فصلی
تولید محتوا لوازم یدکی

تولید محتوا لوازم یدکی در سایت و وبلاگ

  •  ویدیوهای تبلیغاتی تولید کنید

در تولید محتوا لوازم یدکی می توانید از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید. در این ویدیوها می توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید و یا برای جلب توجه مشتری اطلاعاتی مفید و بصری در مورد وسایل نقلیه و خدمات مورد نیاز آن ها، ارائه کنید.

  • از طریق سایت، مشتریان محلی جذب کنید

اگرچه به نظر می رسد اینترنت ابزاری برای ارتباط با مردم در سراسر جهان است، اما همچنین ابزاری بسیار مفید برای ارتباط با مردمی است که در همسایگی شما زندگی می کنند. شما می توانید از استراتژی های بازاریابی تولید محتوا لوازم یدکی برای هدف قرار دادن مشتریان محلی که به دنبال یک فروشگاه خودرو یا مکانیک در نزدیکی آن ها هستند، استفاده کنید. برای این کار باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • بهینه سازی سایت خود برای سئو محلی
  • استفاده از تبلیغات فیس بوک و گوگل برای هدف قرار دادن مشتریان در منطقه شما
  • ایجاد صفحات نمایهGoogle Business
  • یک برنامه پاداش برای معرفی مشتری جدید ایجاد کنید

به مشتریان فعلی اطلاع دهید که اگر مشتری جدیدی را به کسب و کار شما ارجاع دهند مزایایی از قبیل تخفیف خدمات یا سرویس های رایگان دریافت می کنند. بازاریابی دهان به دهان و اشتراک گذاری محتوا یک روش بازاریابی موثر است.

تولید محتوا لوازم یدکی در شبکه های اجتماعی

  • سعی کنید محتوایتان متنوع و خلاقانه باشد

قدرت شبکه های اجتماعی را در جذب مخاطب دست کم نگیرید. شما می توانید با برند کسب و کار خود صفحاتی در شبکه های اجتماعی بسازید و  تولید محتوا لوازم یدکی را در آن فضا پیگیری کنید. افرادی را که ماشین های سنگین دارند و یا به جمع آوری ماشین های قدیمی علاقه دارند، مخاطب هدف در نظر بگیرید. محتوای شما نباید کاملا مربوط به تعمیر خودرو یا لوازم یدکی باشد. شما می توانید هر چیزی را که به وسایل نقلیه، رانندگی، جامعه و فروشگاه شما مرتبط است در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. به عنوان مثال:

  • نکات ایمنی در رانندگی
  • مشاوره تعمیر و نگهداری اتومبیل
  • نکات مربوط به سفر
  • اخبار ترافیک
  • عکس های کارکنان و مکان فروشگاه
  • انتشار رضایت مشتریان
  • اطلاعات مربوط به رویدادهای محلی
  • حمایت از ابتکارات جامعه
  • ارائه تخفیف برای به اشتراک گذاری محتوا های شما
  • با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

از رسانه های اجتماعی به عنوان یکی دیگر از بسترهای ارتباط با مشتری استفاده کنید حضور در شبکه های اجتماعی فقط برای تولید محتوا لوازم یدکی و به اشتراک گذاشتن پیام نیست. در این فضا شما می توانید به نقد و نظرات دیگران گوش دهید. توجه به نظرات کاربران باعث می شود نیاز های مشتریان خود را بشناسید و طبق آن ها رفتار کنید. برقراری تعامل با مخاطب یک روش فوق العاده برای شناخت او و ایجاد حس اعتماد و صمیمت است.

جمع بندی

با گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دنیای امروز، روش های تبلیغات و بازاریابی نیز تغییر پیدا کرده است. شما باید با این تغییرات همراه شوید تا بتوانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید. ما در این مقاله راه هایی را برای تولید محتوا لوازم یدکی و روش های بازاریابی آن پیشنهاد دادیم.

نظرات کاربران