افزونه سئو وردپرس

معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس

برای معرفی بهترین افزونه سئو وردپرس اول باید با اهمیت سئو آشنا شویم و ببینیم که چرا باید برای یک کسب و کار اینترنتی دنبال بهینه سازی سئو باشیم.

وب سایت ها دیگر نمی توانند بهینه سازی موتور جستجو را نادیده بگیرند. تقریباً تمام فعالیت های اینترنتی با جستجو شروع می شود: 93٪ از کل تجربیات اینترنتی با موتور جستجو شروع می شود و 39٪ از ترافیک تجارت الکترونیکی در سراسر جهان از جستجو حاصل می شود. اکثر کسب و کارها این موضوع را تشخیص داده و روندشان را با این موضوع تطبیق داده اند. 61٪ کسب و کارها سئو سایت را بزرگترین اولویت خود در سال گذشته عنوان کرده اند.

افزونه سئو وردپرس

اهمیت سئو سایت

وقتی می خواهید کاری را بصورت آنلاین انجام دهید، از کجا شروع می کنید؟ بیشتر افراد برای گشتن دنبال چیزی هستند، با یک موتور جستجو شروع می کنند. احتمالا شما هم همین راه را می روید، برخی از کلمات کلیدی یا عبارات را تایپ می کنید و احتمالاً قبل از کلیک کردن روی یک سایت ، چند نتیجه اول را مرور می کنید. به نظر درست همان موقع است که پنج نتیجه جست و جوی اول 67.6٪ از کل کلیک ها را دریافت می کند.

این موضوع به طور خلاصه یاد آور این نکته است که چقدر رتبه بالا در موتورهای جست و جو حائز اهمیت است. اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود بکشانید، باید تمام تلاشتان را بکنید طبق الگوریتم های گوگل پیش بروید. اگر دانش بالایی در این زمینه ندارید، از کجا شروع می کنید؟

این خبر خوش را بدهیم که ابزارهای بسیار خوبی برای جستجوگرها وجود دارد. اگر یک سایت وردپرسی دارید، تعدادی پلاگین و افزونه های سئو وردپرس وجود دارد که می توانید نصب کنید و واقعاً به شما کمک می کند.  در این مطلب با 7 افزونه سئو وردپرس آشنا می شویم.

معرفی افزونه های سئو وردپرس

  1. افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

افزونه Yoast SEO WordPress بیشتر از یک دهه است که وجود دارد. بیش از پنج میلیون وب سایت آن را نصب کرده اند و این یکی از محبوب ترین گزینه ها است. یکی از بهترین قسمتهای Yoast SEO توانایی ایجاد و مدیریت نقشه سایت XML شماست. این قابلیت خیلی کار شما را راحت می کند، به خصوص اگر سابقه فنی زیادی ندارید.

Yoast SEO به شما کمک می کند محتوای تکراری را شناسایی و از آن دوری کنید، به همین دلیل دیگر نگران جریمه شدن توسط گوگل نخواهید بود. همچنین یاست سئو الگوهایی را برای عناوین و توضیحات متا ارائه می دهد که باعث جذاب شدن صفحات شما در موتورهای جست و جو می شود.

برای دسترسی به همه این ویژگی ها و مزایا می توانید افزونه Yoast SEO را به صورت رایگان نصب کنید. اما یاست، یک نسخه پولی با 89 دلار سالانه نیز دارد که به شما امکان ارتقا می دهد و چنین امکاناتی دارد:

  • پیش نمایش صفحه در سیستم عامل های مختلف
  • پیشنهاداتی برای لینک های داخلی
  • گزینه های مدیریت را تغییر مسیر دهید
  • پشتیبانی هفت روزه و 24 ساعت شبانه روز
  • بدون تبلیغات

می توانید به عنوان یک افزونه سئو وردپرس خوب و جامع از افزونه Yoast SEO رایگان استفاده کنید. این افزونه به فارسی ترجمه شده است و به همین دلیل در ایران به راحتی می توان با آن کار کرد.

 

  1. Framework

افزونه سئو وردپرس Framework یکی دیگر از گزینه های عالی است که می توانید در نظر بگیرید.  رابط کاربری این افزونه وقتی که با وردپرس ادغام می شود به طور طبیعی با هم ترکیب می شود و مزاحمتی ایجاد نمی کند.  این افزونه یک مقیاس رنگی ارائه می دهد که به شما نشان می دهد دقیقاً چگونه می توانید هر پست را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

افزونه سئو وردپرس  Frameworkرایگان است و هیچ گونه تبلیغی برای آزار شما در حین کار ندارد.

 

  1. SEO Squirrly

افزونه سئو وردپرس Squirrl به طور خاص برای افرادی که متخصص سئو نیستند طراحی شده است.

نحوه کار این افزونه سئو وردپرس به این صورت است که شما فقط باید با مقاله ای که برای یک کلمه کلیدی می نویسید، وارد کندی. هنگام نوشتن، چراغ های سبز و پیشنهادات بازشویی در همان زمان نشان داده می شود که چگونه می توانید آن کلمه کلیدی را در محتوای خود کار کنید. با داشتن افزونه سئو Squirrly ، انگار یک کارشناس سئو بالای سر شما ایستاده است.

SEO Squirrly همچنین ابزاری برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبای شما دارد ، بنابراین می توانید راه هایی برای پیشی گرفتن از صفحات آنها پیدا کنید. همچنین می توانید پیشرفت خود را به صورت هفتگی پیگیری کنید.

 

  1. Broken Link Checker

الگوریتم های Google شما را به دلیل لینکهای خراب مجازات می کنند ، بنابراین افزونه وردپرس Broken Link Checker برای وب سایت شما بسیار ارزشمند است.

افزونه Broken Link Checker هر پیوند و لینک معیوب و شکسته در سایت شما را شناسایی کرده و حذف ، ویرایش یا رد می کند.  این موضوع نه تنها برای سئو عالی است، بلکه از نظر تجربه کاربری نیز مهم است. هیچ کسی دوست ندارد بازدید کنندگان وب سایتش روی پیوند به صفحه معیوب کلیک کنند.

 

  1. All in One Schema Rich Snippets

افزونه سئو وردپرس All in One Schema Rich Snippets نحوه نمایش صفحات شما در نتایج موتور جستجو را بهبود می بخشد. این بهینه سازی ها شامل حاوی مواردی مانند امتیازبندی، عکس، رتبه بندی ستاره یا نظرات هستند.

 

  1. Rank Math

افزونه سئو وردپرس Rank Math به شما امکان می دهد تمام نیازهای صفحه سئو خود را برای هر نوع محتوایی در وب سایت خود مدیریت کنید. این افزونه وردپرس بسیار کارآمد است چرا که با کنسول جستجوی Google یکپارچه شده است، بنابراین شما می توانید تمام اطلاعات مهم را مستقیماً از داشبورد مدیریتی خود در وردپرس مشاهده کنید. همچنین Rank Math به شما امکان می دهد برچسب های متا را مدیریت کنید.

این افزونه وردپرس به شما می گوید که مطالبتان را برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید. Rank Math همچنین خطاهایی را که گوگل در سایت شما مشاهده می کند شناسایی می کند. با این افزونه سئو وردپرس دسترسی ، خواندن و هضم همه این اطلاعات آسان است.

 

  1. SEO Writing Assistant SEMrush

افزونه SEMrush SEO Writing Assistant برای وردپرس به اندازه سایر افزونه هایی که تاکنون بررسی کرده ایم مورد استفاده قرار نمی گیرد ، اما هنوز هم یک گزینه خوب برای بررسی است.

SEMrush یکی از بهترین جعبه ابزارهای آنلاین موجود برای سئو را دارد. این مارک نام بزرگی در صنعت جستجوگرها است، بنابراین قطعاً می خواستم افزونه آن را در این لیست قرار دهم.

برای اینکه این افزونه سئو وردپرس کار کند، باید یک حساب کاربری در SEMrush داشته باشید که در صورت نداشتن می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید. حساب رایگان به شما امکان دسترسی به فقط یک الگو را می دهد، بنابراین احتمالاً باید قسمت پولی آن را فعال کنید. این پلاگین محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس میزان مطلوب بودن نوشتن مقاله ، به شما امتیاز می دهد. پیشنهادهای متنی را مشاهده خواهید کرد که نحوه بهبود محتوای شما را برای اهداف سئو توضیح می دهد.

افزونه سئو وردپرس

نتیجه

وب سایت شما باید اولویت بهینه سازی و سئو سایت را داشته باشد. این موضوع را می توانید با افزونه سئو وردپرس تا جایی پیش ببرید. در نهایت اما این افزونه های جای یک متخصص سئو را پر نمی کنند. همچنان باید راهکار دیگری برای بالا بردن سئوی سایت خود استفاده کنید. البته این افزونه ها می توانند به شما کمک کنند اما برای بهتر شدن سئو سایت خود می توانید با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

 

 

نظرات کاربران