انواع نیاز مشتری

انواع نیاز مشتری

هر کسی که کسب و کار و تجارت جدید آغاز می کند، به دنبال موفقیت است. یکی از معیار هایی که در تعیین میزان موفقیت هر کسب و کاری تاثیرگذار است، انواع نیاز مشتری به خرید محصولات و خدمات شما و استفاده مداوم از آن ها است.

برای آن که بتوانید نیاز مشتریان به محصولات و خدمات خود را تعیین کنید و حتی افزایش دهید، باید از شناخت درستی نسبت به نحوه رفتار مشتریان، بازار، جمعیت شناسی، عوامل فروش و مهمتر از همه نیازها و شخصیت خریدار برخوردار باشید. یکی از بهترین راه ها برای افزایش عملکرد تجارت و کسب و کار شما، شناسایی نیاز های مشتری است. هر ایده ای که در کار خود به راه می اندازید، باید مورد تایید مشتریان و کاربران شما قرار گیرد. بدیهی است که بخش مهمی از رشد و پیشرفت هر کسب و کاری رضایت مشتری است. در نتیجه، شناخت نیاز های مشتریان و کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمانی که شما با نیاز های مشتریان و کاربران خود آشنا می شوید می توانید خیلی راحت تر محصولاتی که نزد کاربران شما از محبوبیت بیشتری برخوردار است را تولید کنید و کمپین بازاریابی خود را مطابق با شخصیت کاربران و مشتریان خود ایجاد کنید. آگاه بودن از نیاز های مشتریان و کاربران بر توسعه محصول، تحقیق، خدمات مشتری و موارد دیگر نیز تاثیر گذار است. در نتیجه، هر بازاریابی موظف است که با انواع نیاز مشتری و نحوه برطرف کردن آن قبل از شروع هر کمپین بازاریابی آشنا شود.

 

نیاز های مشتری چیست؟

نیاز های مشتری چیست؟

هر مشتری به دلیلی به دنبال یک کسب و کار خاص و محصولات یک برند خاص می رود. دلیلی که مشتری را موجب می کند که به سمت محصولات و خدمات شما برود، نیاز های آن مشتری تعریف می شود. زمانی که بازاریاب تجارت و کسب و کار شما از نیاز های مشتریان و کاربران شما آگاه باشد، می تواند کمپین تبلیغاتی بهتری را برای تجارت شما ایجاد کند تا آگاهی از برند و محصولات شما میان کاربران و مشتریان افزایش یابد.

هر انگیزه ای که مشتری را وادار به خرید محصولات و خدمات برند شما کند، محرک تصمیم گیری اوست. دانستن نیاز مشتریان این فرصت را به شما می دهد که فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید و وفاداری مشتریان به کسب و کار خود را بالاتر ببرید و حتی ممکن است مشتریان بالقوه جدیدی را به کسب و کار خود اضافه کنید.

از آن جا که دانستن نیاز مشتریان و کاربران عنصری ضروری برای موفقیت هر کسب و کاری است، در این مقاله قصد داریم به روش های آشنا شدن با نیاز های مشتری و انواع نیاز مشتری بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این روش ها فروش محصولات خود و محبوبیت برند و کسب و کار خود را افزایش دهید.

 

چگونه نیاز های مشتری را شناسایی کنیم؟

چگونه نیاز های مشتری را شناسایی کنیم؟

برای آن که بتوانید انواع نیاز مشتری را شناسایی کنید تا با استفاده از آن محصولات برند و کسب و کار خود را به فروش برسانید، روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. منابع مختلفی هستند که شما با استفاده از آن ها می توانید نیاز های مشتریان خود شناسایی کنید. در زیر لیستی از منابع مورد نیاز برای شناسایی انواع نیاز مشتری برای شما تهیه کرده ایم:

  • مشتریان فعلی
  • مشتریان سابق
  • انجمن های آنلاین
  • خود شما
  • کارمندان کسب و کار شما

انواع نیاز مشتری

مشتریان در هر زمینه ای نیاز های متفاوتی دارند. نیاز های مشتریان که آن ها را به سمت خرید محصولات و خدمات شما جذب می کند به نیاز های محصول و نیاز های خدمات تقسیم می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع نیاز مشتری برای جذب مخاطب آشنا کنیم.

نیاز های محصول

نیاز های محصول
  • عملکرد

مشتریان برای آن که نیاز های خود را برطرف کنند به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند.

  • قیمت

بدیهی است که مشتریان برای محصولات و خدمات شما بودجه های محدودی دارند، در نتیجه یکی از مواردی که در زمینه نیاز های مشتری باید به آن دقت کنید، بودجه مشتریانتان است.

  • راحتی

اگر کار با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید دشوار باشد و کاربران و مشتریان شما نتوانند با آن به راحتی کار کنند، محبوبیت محصولات و خدمات شما نزد مشتریان کاهش می یابد. در نتیجه، بهتر است محصولات و خدماتی که ارائه می دهید متناسب با دانش فنی کاربران و مشتریان شما باشد.

  • طراحی

محصول و خدماتی که در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار می دهید باید از طراحی نرم و روانی برخوردار باشند تا استفاده از آن نسبتا آسان و شهودی باشد.

  • قابلیت اطمینان

هر دفعه که مشتری می خواهد از محصولات و خدمات برند شما استفاده کند، بهتر است که غافلگیر نشود و محصولات و خدمات شما همانطور که تبلیغ کرده اید، قابل اعتماد باشند.

  • عملکرد

محصول یا خدمات باید به درستی عمل کند تا مشتری بتواند به راحتی از محصول شما استفاده کند. در واقع محصولات شما باید بتواند انواع نیاز مشتری را برطرف کند.

  • سازگاری

محصول یا خدماتی که کسب و کار و برند شما ارائه می دهد باید با سایر محصولاتی که مشتری شما از قبل استفاده می کند، سازگار باشد.

نیاز های خدمات

نیاز های خدمات
  • همدلی

همدلی یکی دیگر از انواع نیاز مشتری است. هنگامی که مشتریان شما با خدمات مشتری در تماس هستند، خواهان همدلی و درک افرادی هستند که به آنها کمک می کنند.

  • انصاف

اگر در محصولات و خدمات خود و قیمت گذاری بر روی آن ها انصاف را رعایت نکنید، محبوبیت برند شما نزد مشتریانتان افزایش می یابد. در نتیجه بهتر است در خدماتی که ارائه می دهید، از قیمت گذاری گرفته تا شرایط خدمات تا مدت قرارداد، انصاف را رعایت کنید.

  • شفافیت

مشتریان از شرکتی که با آن تجارت می کنند انتظار شفافیت دارند. قطع خدمات و تغییرات قیمت ها ممکن است مشتریان را سرخورده کنند زیرا مشتریان سزاوار باز بودن شفافیت کسب و کار هایی هستند که به آن ها پول می دهند.

نظرات کاربران