آنلاین مارکتینگ

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین نوعی استفاده از قابلیت ها و ابزار های مبتنی بر وب، برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کار، نام کسب و کار، محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان بالقوه آنها است.

روش ها و تکنیک های مورد استفاده برای بازاریابی آنلاین شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات نمایشگر، بهینه سازی موتور جستجو، گوگل ادوردز و موارد دیگر است. هدف از بازاریابی آنلاین جذب کردن مشتریان بالقوه از طریق هر پلتفرمی که آنها وقت خود را در آن به خواندن، جستجو، خرید و معاشرت آنلاین می گذرانند؛ می باشد.

در آنلاین مارکتینگ از رسانه های دیجیتال برای جذب، تعامل و تبدیل بازدید کنندگان مجازی به مشتری استفاده می کند.

آنلاین مارکتینگ با بازاریابی سنتی که در طول تاریخ رسانه هایی مانند تبلیغات چاپی، بیلبورد، تلویزیون و رادیو را شامل می شده است؛ متفاوت است.

قبل از ظهور کانال های بازاریابی آنلاین، هزینه بازاریابی محصولات یا خدمات به شکل ستنتی اغلب پرهزینه و گران بود.

امروزه هرکسی با مشاغل آنلاین (و همچنین اکثر مشاغل آفلاین) می تواند با ایجاد یک وب سایت و ایجاد کمپین های جذب مشتری با هزینه ی کم یا بدون هزینه در بازاریابی آنلاین شرکت کند و نهایتا با برنامه ریزی دقیق و حساب شده منجر بازگشت سرمایه ی هزینه شده در کمپین ها به کسب و کار خود شوند.

مزایای بازاریابی آنلاین

یکی از مزایای اصلی استفاده از ابزار های مختلف بازاریابی آنلاین برای یک کسب و کار یا محصول، توانایی اندازه گیری تأثیر هر روش خاص و تحلیل داده ها است؛ برای مثال می توان آمار های مربوط به بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل شده اند را تجزیه و تحلیل کرد تا مشخص شود بازاریابی آنلاین از کدام روش در جذب مشتری، موفق تر عمل کرده و موثر تر بوده است.

تجزیه و تحلیل داده های آماری آنلاین مارکتینگ می تواند به تعیین موارد زیر کمک کند:

  • کدام روش های مارکتینگ با توجه به نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و هزینه آن بازدید کنندگان، از نظر اقتصادی برای جذب مشتری مقرون به صرفه تر هستند.
  • کدام روش های مارکتینگ مدت زمان تعامل با مشتریان را افزایش می دهد و آن ها را حفظ می کند برای مثال بازاریابی آنلاین از طریق ایمیل که اغلب منجر به تکرار خرید مشتریان قبلی می شود.
  • کدام دسته از مشتریان تعامل قوی تر و پتانسیل بالاتری برای افزایش فروش دارند.

 

ابزارهای بازاریابی آنلاین

تعدادی ابزار وجود دارد که می تواند برای ساخت و حفظ یک برنامه قوی آنلاین مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد:

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

نمایش تبلیغات

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

رویدادها و وبینارهای مجازی

تست A / B و بهینه سازی وب سایت

بازاریابی محتوا

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی تحلیلی

اتوماسیون بازاریابی

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

سیستم مدیریت محتوا (CMS)

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات LinkedIn

بازاریابی وابسته

آنلاین مارکتینگ

نمونه هایی از بازاریابی آنلاین

 

برخی از نمونه های کمپین های آنلاین مارکتینگ عبارتند از:

  • Canon برای جست و جوهای مربوط به کلمه کلیدی “عکاسی” در موتورهای جستجوی گوگل ، یاهو و بینگ تبلیغ می کند تا دوربین های خود را به مخاطبان مربوطه معرفی کند و بازدیدکنندگان را به یک صفحه ی وب خاص هدایت کند.
  • Whole Foods آدرس های ایمیل را در وب سایت خود جمع می کند تا لیست های الکترونیکی ایجاد کند که می تواند برای تبلیغ محصولات جدید، فروش و اطلاع رسانی رویداد هایش از آن ها استفاده شود.
  • داو تبلیغات ویدئویی تهیه می کند و آنها را با مخاطبان خود در فیس بوک، توییتر و دیگر رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد برند و محصولات خود را تبلیغ کند.
  • Bite Beauty با اینفلوئنسرها وارد شراکت کاری می شود تا محصولات جدید آرایشی برند خود را به مخاطبان هدف خود که علاقه مندان به زیبایی و کیفیت بالا هستند؛ معرفی کنید.

اگرچه بازاریابی آنلاین فرصت های زیادی را برای کسب و کارها فراهم می کند تا حضور خود را از طریق اینترنت افزایش دهند و مخاطبان خود را بسازند ما این روش با چالش هایی نیز مواجه است.

بازاریابی می تواند به دلیل ماهیت مجازی ارسال پیام و محتوا به مخاطبان مورد نظر غیر شخصی شود. بازاریابان باید استراتژی خود را برای بازاریابی آنلاین با درک قوی از نیازها و تنظیمات مشتری خود آگاه کنند. برای درک تجربه کلی کاربر می توان از تکنیک هایی مانند نظرسنجی، آزمایش کاربر و مکالمات حضوری استفاده کرد.بازاریابی آنلاین نیز می تواند شلوغ و رقابتی باشد. در بازاریابی آنلاین به دلیل تعدد کسب و کار ها، محصولات و خدمات جلب کردن توجه بازدیدکنندگان کمی دشوار است.

بازاریابی آنلاین

چه طور باید شروع کرد؟

اولین قدم برای شروع کار ارزیابی اهداف است. پس از آن شما باید در مورد نحوه حضور آنلاینی که به شما در دستیابی به آن اهدافتان کمک کند؛ تصمیم گیری کنید. شاید شما نیاز به راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید. اگر به وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی و جلب مشترکان علاقه دارید، به دنبال راه اندازی یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای عالی اطلاعات کسب کنید.

ابهام زدایی

بازاریابی آنلاین به عنوان بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی وب ، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز شناخته می شود. تبلیغات آنلاین و تبلیغات اینترنتی از تکنیک های مربوط به بازاریابی آنلاین هستند، اما مترادف با بازاریابی آنلاین نیستند.

 

نظرات کاربران