تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی چیست؟ راه های موفقیت در تبلیغات از طریق پیامک

طبق تحقیقات انجام شده مدت زمانی که افراد برای چیز های مثل تبلیغات وقت می گذارند حداکثر هشت ثانیه است. که این زمان در هر سال نیز کوتاه تر می شود. بنابراین چگونه می توان تبلیغی انجام داد که بتوان توجه فرد را به کسب و کار در چنین مدت زمان کوتاهی جلب کرد؟ جواب بسیار ساده است، استفاده از طریق تبلیغات پیامکی.

تبلیغات پیامکی یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای جذب مخاطب است. می توان در تنها چند دقیقه کمپین تبلیغات پیامکی را راه اندازی کنید و افرادی را پیدا کنید که بتوانید از طریق پیامک برای آن ها تبلیغ کنید.

تبلیغ از طریق پیامک از موثر ترین استراتژی ها برای جذب مخاطب و برند سازی است. در این مقاله ما سعی کرده ایم صفر تا صد تبلیغات از طریق پیامک را به شما آموزش و نکات ریز و درشت آن را به بهترین نحو به شما نشان دهیم تا بتوانید با استفاده از آن تبلیغات موفقی در این راه داشته باشید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

تبلیغات پیامکی چیست؟  تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی به طور کلی به فرایندی گفته می شود که در طی آن افراد از طریق پیامک قصد فروش یک محصول یا معرفی یک برند را به مخاطبان دارند و از این طریق تبلیغ انجام می دهند. در این تبلیغ یک پیام کوتاه به تعداد زیادی از افراد ارسال می شود و سعی می شود تا مخاطبان را به خرید متقاعد کند.

البته این پیامک تبلیغاتی فقط برای کسانی ارسال می شود که اجازه دریافت پیامک تبلیغاتی را به اپراتور خود داده باشند. پس از آن می توان برای افراد مجاز تبلیغ پیامکی ارسال کرد.

تبلیغات پیامکی انواع مختلفی دارد و می تواند برای کسب و کار بسیار مفید باشد. بخاطر این که:

  • به طور میانگین مردم 160 بار گوشی خود را در طول روز چک می کنند و همه آنها نیز 90 درصد متن ها را باز و آن را مطالعه می کنند. این در حالی است که این میزان برای ایمیل ها 20 درصد است. این یعنی افراد بیشتری تبلیغات شما را از طریق پیامک مطالعه خواهند کرد و متوجه برند شما خواهند شد.
  • تبلیغات از این طریق راحت تر است زیرا تقریبا موبایل در دسترس همه افراد است و طبق آمار ها 5 میلیارد نفر در دنیا به موبایل دسترسی دارند. در ضمن تبلیغات پیامکی نیازی به برنامه ثالث یا حساب کاربری در شبکه اجتماعی خاصی ندارد. زیرا پیامک به طور پیش فرض در همه گوشی ها قرار دارد. البته باز هم تاکید می کنیم که پیامک تبلیغاتی فقط برای افرادی ارسال خواهد شد که اجازه تبلیغ را به اپراتور خود داده باشند.
  • ایجاد یک کمپین تبلیغ پیامکی سریع و آسان است. اگر یک لیست مخاطبین نیز داشته باشید می توانید فورا آن را انجام دهید.

اکثر افراد فکر می کنند که تبلیغات پیامکی فقط برای کسب و کار های تولیدی مفید خواهد بود در حالی که این طور نیست. روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توان از طریق آن ها کسب و کار های کوچک تا بزرگ، برند سازی و آشنا کردن مخاطبان با برند، درخواست بازخورد از مشتریان، اشتراک گذاری اطلاعات مهم با مشتریان و خیلی موارد دیگر را از طریق پیامک انجام داد.

نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی با ManyChat

نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی با ManyChat

برای شروع تبلیغ از طریق پیامک به موارد زیر نیاز دارید.

  • یک اکانت پرمیوم در manychat
  • یک لیست از مخاطبانی که اجازه ارسال پیامک تبلیغاتی را به اپراتور خود داده اند.

خب پس از مهیا کردن دو مورد بالا شورع می کنیم:

  1. مرحله اول: به داشبورد خود در manychat بروید و روی broadcasting که در منوی سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.
  2. مرحله دوم: بر روی new broadcast که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
  3. مرحله سوم: در این جا راه های دیگری مانند ایمیل مارکتینک برای تبلیغ وجود دارد. اما ما می خواهیم از طریق پیامک تبلیغ کنیم. پس ویجت پیامک را برای تبلیغات پیامکی انتخاب کنید.
  4. مرحله چهارم: در اینجا برای ایجاد آگهی به flow builder هدایت می شوید. دو گزینه مشاهده خواهید کرد: stating step و send sms. (در اینجا manychat یکی از گزینه ها را به طور خودکار انتخاب کرده است. )بر روی send sms کلیک کنید تا بخش تنظیمات برای شما باز شود.
  5. مرحله پنجم: در این قسمت باید محتوای تبلیغ پیامکی خود را قرار دهید. در اینجا می توانید مواردی مثل متن، تصاویر و یا لینک سایت خود را قرار دهید. همچنین اگر یک shopify دارید می توانید کد های کوپن سفارشی هر فرد را از طریق manychat shopify اضافه کنید.
  6. مرحله ششم: این آخرین مرحله است و تا اینجا تقریبا تمامی کار ها انجام شده. فقط باید روی go next در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. سپس اگر برای گروه خاصی از مخاطبین محتوای خاصی دارید یا چیز دیگر باید آن را در منوی settings، تنظیم کنید.

ترفند ها و نکاتی در خصوص تبلیغات پیامکی

ترفند ها و نکاتی در خصوص تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی امکانات بسیار زیادی دارد. اما سوال پیش می آید که چگونه یک تبلیغ ایجاد کنیم که بر روی فرد تاثیر بگذارد و اثر بیشتری داشته باشد تا فرد برای خرید مشتاق شود. برای این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید.

ارائه پیشنهاد های متفاوت

برای اولین تبلیغ یک پیشنهاد شگفت انگیز به فرد بدهید تا فرد مشتاق شود. برای مثال:

  • 15 درصد تخفیف برای شما مشتری عزیزی که این متن را مشاهده می کنید!
  • از این کد (textme) در هنگام پرداخت خود استفاده کنید تا 10 درصد تخفیف بگیرید.
  • در آخر این هفته با خرید های بالای 50 هزار تومان از سایت ما تخفیف بگیرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

طبق آمار ها 92 درصد از افرادی که خرید می کنند حداقل یک بار در سال از کد تخفیف استفاده می کنند. پس استفاده از شگرد ارائه کد تخفیف تا حد امکان در تبلیغات پیامکی خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری در تبلیغات خود داشته باشید.

نظرات کاربران