تولید محتوای فریلنسر

به عنوان تولید کننده محتوای فریلنسر 5 نکته را بدانید.

بسیاری از مردم این رویا را در سر دارند که از پشت میز نشینی خلاص شوند و صاحب کار خودشان باشند، آقای خودشان. برای صاحبان چنین رویایی “فریلنسر” بودن بهترین شغل دنیا محسوب می شود. جایی که تمام زمان و مکان کار در اختیار و انتخاب خودشان است.

در حال حاضر فریلنسرها قشر زیادی از نیروی کاری را تشکیل می دهند و این روند هر سال در حال افزایش است. کار به عنوان یک فریلنسر مطمئناً دارای مزایای خاص خودش است. از مزایای کار فریلنسری می توان به تعیین برنامه زمانی دلخواه ، انتخاب مشتری دلخواه و داشتن آزادی و انعطاف پذیری برای کار اشاره کرد، طوریکه هر جا دلتان بخواهد و هر وقت دلتان بخواهد می توانید به عنوان یک فریلنسر شروع به کار کنید. اما چالش هایی نیز در سر راه تولید محتوای فریلنسر وجود دارد، چالش هایی مثل غیرقابل پیش بینی بودن درآمدتان و روند بی پایان گشتن دنبال مشتری های جدید برای تولید محتوای فریلنسری تان.

تولید محتوای فریلنسر

تولید محتوای فریلنسر

اگر به دنبال ایجاد کار به عنوان تولید محتوای فریلنسر هستید، باید آماده باشید. و حتی اگر شما قبلاً این نوع از روند کاری را انجام داده باشید، باز مواردی وجود دارد که باید بدانید تا زندگی برای خودتان آسان تر شود. در این مطلب پنج حقیقتی که در مورد تولید محتوای فریلنسر و سختی راه فریلنسر بودن وجود دارد با هم مرور می کنیم.

1. شما مسئولیت برنامه خود را بر عهده دارید

سه دلیل اصلی که مردم دلشان می خواهد فریلنسر باشند این است: رئیس خودشان هستند، برنامه کاری منعطف دارند و موقعیت کاری منعطفی هم دارند. خب اینها که خیلی خفن و خوب به نظر می رسد، درست است؟ چه دنیایی بهتر از این که مجبور نباشید صبح علی الطلوع بیدار شوید و مسیری طولانی برای کار طی کنید و از همه جالب تر اینکه مجبور هم نیستید حتما 8 ساعت کامل در روز کار کنید.

به عنوان کسی که تولید محتوای فریلنسر انجام می دهد، ساعت کاری دقیق و حساب شده ای برای هر روز ندارید، بعضی روزها بیشتر کار خواهید کرد و بعضی روزها کمتر. نکته مهم این است که شما این آزادی را دارید که کار خود را به روشی که خودتان حس می کنید بازدهی بیشتری دارد، انجام دهید. در حقیقت ، 77٪ از فریلنسرکارها معتقدند که این آزادی عمل موازنه کار و زندگی خوب را با هم به ازمغان می آورد.

اما همین آزادی و تنظیم برنامه ای که به عهده خود شماست، میتواند به نقطه ضعف شما هم تبدیل شود. با اینکه به این اندازه آزادی و انعطاف پذیری دارید، ولی به هر حال باید کارتان را پیش ببرید. به عبارتی شما باید به اندازه کافی نظم و انضباط داشته باشید تا کار به موقع انجام شود. هیچ کس بالای سر شما نیست و کسی مجبورتان نمی کند که کارتان را تمام کنید. خودتان باید حواستان به این قضیه باشد و بتوانید برای مثال ساعت خواب خودتان را تنظیم کنید.

2. مسئولیت تمام جوانب کسب و کار شخصی به گردن خودتان هستید

علاوه بر کاری که باید برای تولید محتوا انجام دهید، کارهای دیگری نیز وجود دارد که خودتان باید انجام دهید. تولید محتوای فریلنسر به این معنی نیست که حالا همه چیز تجارتتان تکمیل است بلکه کارتان جنبه های دیگری هم دارد. شما بازاریاب، حسابدار، مدیر عامل و فروشنده هم هستید  و مسئولیت های هر کدام از این نقش ها را بر عهده دارید.

بازاریابی خود به ویژه برای آزادکاران بویژه برای کسانی که تازه کار را شروع می کنند بسیار مهم است. نکته اصلی برای به دست آوردن مشتری های جدید این است که خود را در یک نور مثبت نشان دهید و همیشه در جستجوی فرصت های جدید باشید. شما باید مطمئن شوید که زمان برنامه خود را برای تمام اجزای شبکه اختصاص داده اید. از روابطی که قبلاً برای پیدا کردن فرصت های جدید استفاده می کردید استفاده کنید، و سوای این ارتباطهای قدیمی نترسید که از منطقه امنتان خارج شوید. نترسید  و از منطقه آسایشتان کمی بیرون بروید و با مخاطبین جدیدی ارتباط بگیرید.

3. تولید محتوای فریلنسر شغلی دائمی نیست

کار در جهت تولید محتوای فریلنسر اغلب به معنای یک کار پاره وقت و موقتی است. و اگر همیشه به طور موقت کار می کنید، همیشه در جستجوی فرصت شغلی جدید هستید. پیدا کردن مشتری های جدید و تحقیق در مورد فرصت های بالقوه از دیگر وظایفی است که باید برای آن وقت و انرژی اختصاص دهید.

رابرت ویلیامز از سایت LetsWorkshop.com می گوید: “به عنوان یک فریلنسر، بزرگترین مزیت شما این است که شما برای موفقیت فقط به تعداد معدودی مشتری نیاز دارید.” اکثر شرکت ها باید هزاران مشتری پیدا کنند. شما فقط باید یک بار مشتری خوبی پیدا کنید. ”

برای شروع به جستجوی مشتری، مطمئن شوید که تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی شما به روز است. یک سری از نمونه کارهای خوب خودتان را برای اراده به مشتری حاضر داشته باشید و کارت ویزیت داشته باشید. هیچوقت نمی توانید بفهمد شانس کی در خانه شما را می زند، پس همیشه آماده باشید.

 

4- درآمد تولید محتوای فریلنسری همیشه ثابت نیست

به عنوان یک فریلنسر، شما هرگز امنیت شغلی یک کارمند استخدامی که تمام وقت کار می کند را نخواهید داشت. فرصت شغلی ممکن است باشد، ممکن است نباشد. در حقیقت ، 57٪ از فریلنسرها می گویند كه بعضی اوقات مشكل پس انداز و گردش پول دارند. شما باید دائماً برای احتمال از دست دادن مشتری – یا اصلاً پیدا نشدن مشتری – آماده باشید.

سارا هوروویتس، بنیانگذار اتحادیه فریلنسرها می گوید: “شما می توانید یک فریلنسر پر ریسک و بی ثبات باشید یا مثل یک فریلنسر به عنوان یک فریلنسر انعطاف پذیر و پرمحتوا فکر کنید. به نظرتان بهتر نیست بجای اینکه همه تخم مرغهایتان را در سبد یک کارفرماا قرار دهید به در دست داشتن چند نفر فکر کنید و دریچه کاری را از نقاط مختلفی ببینید؟”

اگرچه انگار همیشه به دست آوردن و از دست دادن شغل خطرناک به نظر می رسد، اما اگر بتوانید پایه مشتری خود را متنوع کنید ، پایه و اساس محکمی خواهید داشت. البته این بدان معنا نیست که نباید فقط به یک مشتری متکی باشید بلکه باید موقعیت خود را طوری تنظیم کنید که اگر یک مشتری را به طور غیر منتظره از دست دادید، به مشکل نخورید.

 

5- قدر خودتان را بدانید

یک سرچی در گوگل برای کلمه “فریلنسر” انجام دهید. به یک عالمه نتیجه می رسید. اما این نتایج به این معنا نیست که هر شغلی که تبلیغ شده برای شما مناسب خواهند بود. باید ببینید با توجه به تخصصتان و زمانی که برای مطالب می گذارید چه درآمدی برای شما به صرفه است. خودتان را دست کم نگیرید. ارزش خود را بدانید و با نرخی که لیاقت آن را دارید معامله کنید. از این گذشته، اگر همه تخم مر غهای خود را درون سبد تولید محتوا گذاشتید، باید مطمئن شود که سبد قابل اطمینان و پر و پیمانی برای شماست.

 

 

نظرات کاربران