مهارت رهبری لیدرشیپ

3 مهارت رهبری که هر مدیری باید روی آن تسلط داشته باشد

اگر لیدرشیپ یا رهبر یک تیم هستید، این جایگاه را به شما تبریک می گوییم و باید بدانید که این جایگاه، نقطه عطفی در زندگی و حرفه شماست. احتمالاً ترکیبی از هیجان، استرس و ترس را احساس می کنید. این احساسات کاملاً طبیعی و سالم هستند. در واقع ، اگر به دنبال نقش جدید خود هیچ حس نداشته باشید، باید نگران شد. اما این ترس و نگرانی را با بالا بردن مهارت رهبری و لیدرشیپ می توانید به نیروی محرکه ای تبدیل کنید که به واسطه اش هر چه سریعتر راه پیشرفت را طی کنید.

مدیریت و رهبری مردم یک چالش بزرگ است. در چنین جایگاه بودن بینش ویژه ای احتیاج دارد تا بتوانید به نحو احسن از پس شرایط بربیایید. به عنوان مدیر و رهبر نمی توانید پیش بینی کنید که تیم شما چه ضربه ای به شما خواهد زد ، بنابراین پیش از این وقت بگذارید تا ویژگی های زیر را در خودتان تقویت کنید تا وارد نقش رهبری شوید. اگر مدتهاست نقش رهبری دارید یا در کل می خواهید ویژگی های خود را ارتقا دهید، این مطلب از بیزون به شما کمک خواهد کرد.

مهارت رهبری لیدرشیپ

 

3 مهارت رهبری

  1. ارزش ها

ارزش ها مشخص می کنند که شما چه کاری انجام می دهید و چرا این کار را انجام می دهید. اگر در مورد ارزشهای اصلی خود مطمئن نیستید، آنها را کشف کنید. از خودتان سوال بپرسید و حسابی خودتان را سین جیم کنید تا دستتان بیاید چه ارزش برای شما حیاتی و مهم تلقی می شود. وقتی ارزش های خود را کشف کردید ، در مسیر تحقق این ارزشها قدم بردارید. اگر چنین راهی را در پیش بگیرید ، نقش شما به عنوان یک رهبر ساده تر می شود. در این صورت ماموریت و چشم انداز شما یکی می شود. انجام امور برای شما شکل حتمی تری به خودش می گیرد، چرا که هر آجری که الان می گذارید بخشی از دیواری می شود که برای بالا رفتن خود در نظر گرفته اید  کاخ پیشرفت شما را بنیان گذاری می کند. ارزش ها و باورهای اصلی هستند که نگرش ، روابط و محیط شما را تعریف می کنند. ارزش های خود را بشناسید و بدانید که کجای این مسیر هستید، این موضوع همه کارهایی را که انجام می دهید و می گویید را در متن کارها قرار می دهد.

 

  1. خودآگاهی

من می شنوم که بسیاری از مردم می گویند موثرترین رهبران مهارت های ارتباطی بسیار خوبی دارند. درست است ، اما من یک قدم جلوتر می روم و می گویم که موثرترین رهبران بسیار خودآگاه هستند. اگر مهارت رهبری خودآگاهی را نداشته باشید ، نمی توانید به طور موثر با همه ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال با علم به اینکه من آدم کلی نگری هستید و روی جزئیات کوچک تمرکز ندارید ، می توانید راهکارهای زیر را پیش بگیرید:

 

سبک ارتباطی خود را در هنگام برخورد با ذینفعان اصلی که دارای جزئیات بیشتری هستند ، اتخاذ کنید.

 

استخدام نیروی جدید برای پر کردن نقاط ضعف خود. با مهارت رهبری خودآگاهی وقتی به نقاط ضعف خود واقف شدید، می توانید نیرویی سر کار بیاورید که نقطه مقابل شما باشد و برای مثال، روی جزئیات تمرکز خوبی داشته باشد.

 

اگر برای شناختن خود وقت بگذارید درک و بینش بهتری از خودتان خواهید داشت و همچنین با آگاهی بهتری برای کمک به دیگران و استخدام نیروی جدید عمل خواهید کرد. سعی نکنید در همه چیز عالی باشید ، مهارت های اصلی خود را تقویت کنید و به آنها تسلط پیدا کنید. برای خودآگاهی تلاش کنید و این مهارت رهبری را درخودتان بالا ببرید و با تاکید روی نقاط قوت و پر کردن و برون سپاری نقاط ضعف، در مسیر رشد کسب و کار قرار بگرید.

مهارت رهبری لیدرشیپ

  1. ارتباط خوب

به نظر من ، کلید برقراری ارتباط خوب تعادل موارد زیر است: 20٪ پیام شما را به طور موثر انتقال می دهید و 80٪ شنونده خوبی هستند. مهارت ارتباطی یک مهارت عالی برای رهبری و لیدرشیپ است.  به یاد داشته باشید: بین گفتن این حرف و تمرین آن تفاوت زیادی وجود دارد. اگر می خواهید سیاست “مهارت ارتباطی موثر” داشته باشید ، باید آنچه را می شنوید گوش دهید و عمل کنید. این گوش دادن و توجه به اطراف هم برای گسترش کسب و کار مهم است، هم موجب رضایت کارکنان می شود.  بدترین احساسی که یک کارمند می تواند داشته باشد این است که احساس می کند بی اهمیت است و دیده و شنیده نمی شود.

مهارت رهبری لیدرشیپ

 

اکثر کارشناسان رهبری موافقند که مهمترین نقش یک رهبر و لیدرشیپ ، ارتباط موثر مأموریت و چشم انداز سازمان است. هر یک از اعضای تیم شما باید درک کند که نقش او چطور در چشم انداز کسب و کار نقش دارد. برای داشتن یک رهبری و لیدرشیپ موثر هیچ رویکردی “متناسب با همه افراد” وجود ندارد. همه چیز به این بستگی دارد که شما به عنوان یک شخص موثر چه می کنید و در تیم خود چه کسانی را دارید. اما وقتی ارزش های خود را بشناسید ، خودتان را بشناسید و نحوه برقراری ارتباط و گوش دادن موثر را بلد باشید می توانید یک گام جلوتر از رقبا باشید. در دام مدیریت نیفتید. با بازی به عنوان یک رهبر واقعی ، تیم خود را پرانرژی و فعال نگه دارید.

نظرات کاربران