موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست و چه کار بردی دارد؟ زمانی که ما سعی کنیم با استفاده از به حرکت در آوردن طرح ها و شکل های مختلف در زمان و مکان، منظور و حسی را برسانیم یا به عبارتی داستانی را بیان کنیم، از موشن گرافیک استفاده می کنیم. عناصری که ساختار موشن گرافیک را به وجود می آورند، در یک دنباله از فریم ها قرار می گیرند تا توهم حرکت ایجاد کنند.

اشتباهی که بسیاری از افراد می کنند این است که موشن گرافیک را با انیمیشن یکسان فرض می کنند؛ اما مسئله ای که باید به آن دقت کرد این است که انیمیشن با موشن گرافیک تفاوت دارد. انیمیشن اصطلاح جامعی است که برای توصیف حرکت گرافیکی شخصیت های غیر زنده در طول یک داستان، مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما اگر بخواهیم توضیح دهیم که موشن گرافیک چیست، باید بگوییم که موشن گرافیک در قالب محتوای ویدیویی توضیح دهنده در طیف متنوعی از صنایع برای داستان سرایی و ارتباط موثر مورد استفاده واقع می شود. ما در ادامه مقاله سعی می کنیم که توضیح دهیم که موشن گرافیک چیست.

 

تاریخچه موشن گرافیکتاریخچه موشن گرافیک چیست؟

نخستین بار در اوایل دهه 1800 میلادی، موشن گرافیک مورد استفاده قرار گرفت. والتر روتمن که یک فیلمبردار آلمانی بود، اولین فیلم شناخته شده با استفاده از موشن گرافیک را ساخت. او با استفاده از اشکال و فرم های مختلف به ساخت یک فیلم انتزاعی اقدام کرد؛ البته، استفاده از موشن گرافیک بین افراد زیادی در دنیای سینما رواج یافت. نابغه های بزرگی مثل جان ویتنی که سازنده تیتراژهای فیلم های کارگردان بزرگ بریتانیایی، آلفرد هیچکاک، بود، از موشن گرافیک در ساخت تیتراژهای خود استفاده می کرد.

علاوه بر جان ویتنی، سائول باس یکی دیگر از سازندگان معروف تیتراژ در هالیوود است که او هم چندین سکانس برای فیلم های آلفرد هیچکاک ایجاد کرده است و در این سکانس ها از موشن گرافیک بهره گرفته است. یکی از معروف ترین و ماندگار ترین سکانس های تاریخ سینما که در آن از موشن گرافیک استفاده شده است، مربوط به فیلم سرگیجه اثری از آلفرد هیچکاک است که طراح سکانس عنوانی آن، سائول باس بود.

با گذشت زمان، موشن گرافیک به یک شکل هنری رایج تبدیل شد که در فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، محتوای آموزشی، ویدیو های تبلیغاتی و موارد مختلف دیگری مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که می بینید، موشن گرافیک اصل مهمی در دنیای رسانه است؛ در نتیجه اگر به مفهوم بازاریابی دیجیتال و دنیای رسانه و وب علاقه مند هستید، بسیار اهمیت دارید که به طور کامل متوجه شوید که موشن گرافیک چیست.

 

موشن گرافیک چه تاثیری بر روی مصرف کنندگان می گذارد؟

موشن گرافیک چه تاثیری بر روی مصرف کنندگان می گذارد

ممکن است پیش خود فکر کنید که موشن گرافیک چیست و چگونه بر مخاطبان تاثیر می گذارد و آن ها را درگیر خود می کند. برای آن که بتوانید از تاثیر موشن گرافیک بر مخاطبان و کاربران آگاه شوید، ابتدا باید متوجه شوید که موشن گرافیک به چه دلیل وارد دنیای رسانه و بازاریابی دیجیتال شده است. موشن گرافیک توانایی بالایی در تجسم و شفاف سازی یک مفهوم به زیباترین و جذاب ترین روش ممکن دارد و به همین منظور، هنگامی که کاربران دنیای اینترنت و رسانه با موشن گرافیک رو به رو شدند، برایشان بسیار جذاب و جدید به نظر رسید.

چون 92 درصد از کاربرانی که از اینترنت و وب سایت های موجود در دنیای وب خریداری می کنند، تصمیم نهایی خود را تحت تاثیر ویدیوهای آنلاین می گیرند، تمامی بازاریابان موظف هستند که روشی را که می تواند فورا توجه آن ها را به خود جلب کند را پیدا کنند. ویدیوهایی که در قالب موشن گرافیک ساخته می شوند، این خاصیت را دارند که به سرعت مخاطب را به خود جذب کنند. همچنین، ویدیوهایی که در قالب موشن گرافیک ساخته می شوند برای ارسال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بسیار عالی هستند و اگر شما کمی به ویدیوهایی که در تبلیغات تلویزیونی و سکانس های عنوانی مورد استفاده قرار می گیرند، دقت کنید، متوجه می شوید که اکثر آن ها ویدیوهایی در قالب موشن گرافیک هستند.

کسب و کارها و شرکت های مختلف می توانند با استفاده از موشن گرافیک ها، تصویری جذاب و تاثیر گذار از برند خود بر جای بگذراند؛‌ اما متاسفانه اکثر کسب و کار ها و شرکت ها اهمیت استفاده از موشن گرافیک ها را درک نمی کنند و بودجه زیادی را به ساخت موشن گرافیک ها اختصاص نمی دهند و اکثرا به ساخت یک موشن گرافیک ساده و ابتدایی اکتفا می کنند. همیشه باید به این موضوع دقت کنید که مخاطبان و مصرف کنندگان شما از هوش بالایی برخوردارند و به راحتی می توانند بین یک ویدیویی که بسیار ساده و ابتدایی است و یک ویدیوی موشن گرافیک که با جزئیات و دقت بالا ساخته شده است، تمایز قائل شوند. بدیهی است که ویدیو موشن گرافیکی که با دقت و جزئیات بیشتری ساخته شده است، تاثیر بیشتری نیز بر روی مخاطبان و مصرف کنندگان شما خواهد گذاشت.

 

نحوه بالا بردن کیفیت موشن گرافیک چگونه است؟

نحوه بالا بردن کیفیت موشن گرافیک چگونه است

طبیعتا تا این جای مقاله با اهمیت موشن گرافیک آشنا شده اید و متوجه شده اید که موشن گرافیک چیست و چه تاثیری بر روی مصرف کنندگان و مخاطبان می گذارد. استخدام بهترین شرکت های تولید فیلم انیمیشن، می تواند شروع خوبی برای بهبود بازاریابی تجارتتان از منظر موشن گرافیک باشد.

کاری که بسیاری از کسب و کارها و تجارت ها برای موفقیت در زمینه موشن گرافیک انجام می دهند این است که به دنبال تهیه کنندگان، فیلمبرداران و کسانی که در زمینه ساخت موشن گرافیک از تجربه و دانش بالایی برخوردارند، می گردند و در نهایت تیمی از این افراد که همگی در زمینه تولید ویدیوهای موشن گرافیک خبره هستند، ایجاد می کنند. افرادی که در این تیم ها حضور دارند معمولا بهتر از هر کس دیگری می دانند که چگونه با ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک با کیفیت و با جزئیات بالا، بهترین و باهوش ترین مشتریان و مصرف کنندگان را به سمت کسب و کار و برند مورد نظر جذب کنند.

دیگر مقالات بیزون در مورد بازاریابی:

استراتژی بازاریابی چیست و چطور به کسب و کار کمک می کند

اشتباه بازاریابی: ۷ نکته ای که بازاریابی شما را بی فایده و کم اثر می کند

همه چیزی که باید درباره بازاریابی فروشگاه اینترنتی بدانید

نظرات کاربران