هزینه های اولیه استارت آپ

11 هزینه اولیه مشترک برای استارت آپ ها

اگر ایده خوبی دارید و تصمیم به ایجاد یک کسب و کار گرفتید. تبریک می گویم! شما اولین قدم را برداشتید تا صاحب یک کسب و کار کوچک شوید. راه پیش روی شما آسان نخواهد بود، اما ارزش این سختی را دارد. مرحله بعدی اینجاست که باید بفهمید این استارت آپ چقدر برایتان خرج بر می دارد و هزینه اولیه استارت آپ ها به چه صورت است. هر کسب و کار جدید دارای هزینه های اولیه مختلفی خواهد بود، اما موارد متداولی وجود دارد که می توانید برای این موارد آماده شوید.

حتی اگر بخواهید با سرمایه کم شروع به کسب و کار کنید باید حواستان به هزینه ها باشد. وقتی که می خواهید برای این هزینه اولیه استارت آپ بودجه محاسبه کنید، تقریباً دو برابر چیزی که انتظار دارید بودجه آماده کنید – به این ترتیب برای بدترین وضعیت آماده خواهید شد.

 

هزینه اولیه استارت آپ ها

  1. هزینه ثبت نام و مجوز

وقتی کار خود را شروع می کنید، باید آن را در کشور خود ثبت کنید و بسته به ایده کسب و کار و شرکت شما، مجبورید مجوزهای دیگری نیز دریافت کنید.این هزینه ها ممکن است هی بالا بروند ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد.

 

  1. اجاره

اگر تنها قرار است شروع به کار کنید ممکن است نیازی به نگرانی در مورد این موضوع نداشته باشید. اگر قصد دارید به کارمندان خود اجازه دهید از خانه کار کنند، اینجا هم نگرانی در مورد اجاره ندارید. اما، اگر به یک فضای فروشگاهی یا فضای اداری نیاز دارید ، باید به فکر هزینه اجاره باشید. پیدا کردن مکانی خوب با قیمتی مناسب می تواند دشوار باشد، اما اگر خوب بگردید، پیدا خواهید کرد.

 

  1. قبض های آب و برق

هزینه اجاره را خیلی از ما در نظر داریم ولی پرداخت قبوض هم جزو هزینه اولیه استارت آپ است که باید حواستان باشد فراموش نکنید. قبض هایی مثل برق ، گاز و آب هم جزو این هزینه های اولیه استارت آپ هستند. به یاد داشته باشید که به اینترنت و خط تلفن نیز احتیاج دارید. (اکثر مردم ممکن است دیگر یک خط تلفن ثابت نداشته باشند، اما هنوز هم برای کسب و کار کوچک بسیار مهم هستند.)

 

4- مبلمان و تجهیزات اداری

حتی اگر می خواهید از خانه کار کنید، برخی لوازم اداری وجود دارد که به عنوان هزینه اولیه استارت آپ باید در نظر بگیرید. ممکن است شما به میز، صندلی، رایانه، تلفن، جعبه تشکیل پرونده، قفسه های کتاب، چاپگر، جوهر، قلم و کاغذ نیاز داشته باشید. اگر فضای کافی دارید، مایکروویو و یخچال و فریزر را نیز فراموش نکنید! (کارمندان شما نمی خواهند هر روز نهار یخ زده بخورند)

 

  1. حقوق و دستمزد

از همین حالا آماده شوید – حقوق و دستمزد احتمالاً یکی از پرهزینه‌ترین مخارج شما برای سالهای آینده خواهد بود. وقتی بودجه هزینه های حقوق و دستمزد را پرداخت می کنید ، فقط به فکر دستمزدها نباشید ، هر مزایایی که ارائه می دهید و جزو قوانین اداره کار هست را نیز در نظر بگیرید.

 

  1. مالیات

علاوه بر مالیات حقوق و دستمزد ، باید مالیات بر درآمد را نیز پرداخت کنید. شما می توانید با یک متخصص امور مالیاتی همکاری کنید تا مطمئن شوید که از هر کسر و اعتبار در دسترستان استفاده می کنید تا بدهی مالیات خود را کاهش دهید ، اما هنوز راهی برای رهایی از پرداخت مالیات بر درآمد وجود ندارد.

 

  1. موجودی

آیا شما محصولات یا کالایی می فروشید؟ می خواهید برخی از موجودی ها را در دسترس داشته باشید تا مرتباً از انبار خود خارج نشوید.

 

  1. تبلیغات

مهم نیست که شرکت شما چقدر عالی باشد، اگر مردم نفهمند که شما وجود دارید ، هیچ کس با شما معامله نمی کند. مطمئناً ، ممکن است برخی از افراد به طور اتفاقی وارد فروشگاه شما شوند یا شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، اما شما که نمی خواهید پا روی پا بیندازید و منتظر باشید کسی از در بیاید تو. شما به یک کمپین تبلیغاتی احتیاج دارید، که حتما شامل دیجیتال مارکتینگ است و یا بیلیورد و بروشور فروش و … هم در نظر بگیرید.

 

  1. وب سایت

چه از خانه کار می کنید و چه یک فروشگاه اینترنتی دارید، داشتن وب سایت بخش مهمی از تلاشهای بازاریابی شما است. بیشتر مصرف کنندگان جستجوی خود را بصورت آنلاین آغاز می کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که حضور آنلاین دارید.

هزینه های مختلفی برای شروع وب سایت کسب و کار شما وجود دارد- هزینه ثبت نام دامنه، هزینه هاست و یک طراحی حرفه ای.

 

  1. حمل و نقل

آیا شما محصولات را به مشتریان خود ارسال می کنید؟ پس باید برای هزینه های حمل و نقل برنامه ریزی کنید. بله، هزینه ارسال محصولات و حتی بسته بندی لوازم و بیمه نیز از هزینه های اولیه استارت آپ است. حتی اگر تصمیم دارید از مشتری هزینه دریافت کنید باید به فکر گزینه حمل و نقل و بودجه های احتمالی باشید.

 

  1. نرم افزار

ممکن است ایده ای کاملاً جدید داشته باشید که می خواهد جهان را تکان دهد. در کل حواستان باشد که برای پیگیری هزینه های کسب و کار احتیاج به نرم افزاری مناسب دارید.

نظرات کاربران