CTR چیست

CTR چیست ؟

CRT یکی از معیار های بازاریابی دیجیتال است که به آن نرخ کلیک می گویند. CTR نسبت کل ورودی ها در تبلیغات جستجو و نمایش، بازاریابی ایمیلی و سایر رسانه ها را اندازه گیری می کند. در ادامه مقاله بیشتر بررسی می کنیم CTR چیست.

روش اندازه گیری CTR چیست؟

برای این که بتوان مقدار CTR را بدست آورد باید تعداد دفعات نمایش تبلیغ را بر کل کلیک های انجام شده بر روی لینک تبلیغ تقسیم کرد. برای مثال در تبلیغ برای فروش یک لپ تاپ اگر تعداد بازدید تبلیغ 2000 بار باشد و 10 نفر روی آن کلیک کرده باشند، مقدار CTR برابر است با 5/0. برای به دست آوردن این عدد و ارزیابی آن لازم است بدانیم CTR چیست.

CTR در کانال های بازاریابی چگونه محاسبه می شود؟

CTR در هر رسانه کاربرد متفاوتی دارد اما در هر صورت نرخ کلیک بالا نشان دهنده محتوای مرتبط و جذاب تبلیغ است. CTR معمولا به صورت یک تیزر تبلیغ ارائه می شود و بسیار به آن وابسته است. بنابراین افراد فعال در حوزه بازاریابی همیشه مشغول بهینه سازی تبلیغات و متن تیزر آن تلاش می کنند تا بتوانند کاربران را به تبلیغات خود جذب کنند و نرخ کلیک را افزایش دهند.

آیا توجه به CTR به تنهایی برای موفقیت در تبلیغات کافی است؟

خیر اگر فرد روی تبلیغ کلیک کند و نتیجه آن چیزی که فرد می خواهد نباشد فرقی نخواهد کرد. برای مثال اقدام به خرید نمی کند یا در خبرنامه سایت تبلیغ شده ثبت نام نخواهد کرد. اگر مخاطبان به محتوا توجه نشان ندهند، فرقی ندارد که CTR چیست و چقدر است؛ نتیجه مثبت حاصل نخواهد شد.

نقش CTR در رسانه پولی

در سیستم تبلیغات گوگل و بینگ (مایکروسافت)، هر تبلیغات و هر کلمه کلیدی دارای یک CTR متفاوت و قابل پیگیری هستند. نرخ کلیک یکی از عامل های تعیین کننده مهم کیفیت تبلیغ هستند که در هزینه به ازای هر کلیک تاثیر می گذارد. تمامی موتور های جستجو در تلاش هستند تا بهترین نتیجه ها را به مخاطبان خود ارائه دهند و همیشه ارزیابی می کنند که آن تبلیغ برایشان مفید بوده یا خیر؟ یا اصلا آن تبلیغ با نیازی که داشته اند مطابقت داشته است یا خیر.

نقش CTR چیست در رسانه پولی

بازاریاب ها چگونه از CTR در جستجو های پولی استفاده می کنند؟

خوب است در ادامه بدانیم فایده CTR چیست. CTR یکی از بهترین راه ها برای سنجش کلمه کلیدی و کیفیت تبلیغ است تا بتوان فهمید مصرف کنندگان بیشتر به چه مواردی جذب می شوند. این موارد را می توان از تبلیغاتی که بازخورد بالایی داشته اند متوجه شد.برای مثال: یک فروشگاه لباس آنلاین که یک تبلیغ در حوزه جنس پارچه انجام داده و از آن بازخورد خوبی گرفته، می تواند از آن در بخش هایی دیگر برای تبلیغ استفاده کند.

نقش CTR در بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل معمولا به این صورت است که لینک فروشگاه یا خبرنامه اینترنتی از طریق ایمیل به کاربر ارسال می شود. CTR به بازاریاب ها کمک می کند تا میزان تاثیر مفیدی که تبلیغ داشته است بررسی کنند. برای سنجش نرخ تاثیر تبلیغ از دو روش استفاده می شود. اولین مورد مربوط به کاربرانی است که به ایمیل پاسخ می دهند.

روش دوم CTR است. تفاوت اندازه گیری تاثیر تبلیغ با CTR چیست؟ CTR در روش بازاریابی ایمیلی برای کاربرانی استفاده می شود که پاسخی به ایمیل نداده اند. یک ایمیل با تبلیغ هوشمندانه و جذاب مخاطب را تشویق می کند تا بر روی پیوند قرار داده شده در ایمیل کلیک کند و وارد وب سایت شود. CTR در اینجا مشخص می کند چه تبلیغاتی در بازاریابی ایمیلی بهتر عمل کرده اند.

ارتباط سئو با CTR چیست؟

 نرخ کلیک ارگانیک تا حد زیادی به رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو بستگی دارد. یک تحقیق در سال 2014 نشان داد که بیش از 30 درصد از کلیک های جستجوی طبیعی به رتبه بالای سایت مربوط بوده اند و پس از هر نتیجه کاهش شدیدی داشته اند. با این حال به این معنی نیست که بازاریاب ها نمی توانند بر نرخ CTR ارگانیک تاثیر بگذارند. عنوان خوب، محتوای مناسب و URL خوب یک صفحه همراه با کلمات کلیدی مرتبط همگی می توانند کاربر را برای کلیک کردن بر روی لینک و کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کنند.

ارتباط سئو با CTR چیست؟

CTR در چه مواقعی می تواند برای کسب و کار مضر باشد؟

برای این که از این قابلیت به درستی استفاده کنید باید بدانید معایب CTR چیست. اگر در تبلیغات از یک کلمه کلیدی که به کسب و کار شما مربوط نیست یا آن کلمه کلیدی قرار نیست برای شما سود یا برند سازی ایجاد کند استفاده کنید، هر چقدر CTR بیشتری داشته باشید، بیشتر به ضرر شما تمام خواهد شد. دلیل آن کاملا روشن است:

شما در ازای کلیک پول پرداخت می کنید، که به پول کلیکی نیز می گویند، در حالی که آن تبلیغ برای شما سودی ندارد.

هر چه تعداد کلیک بیشتر باشد شما باید پول بیشتری پرداخت کنید.

نظرات کاربران