Emmet چیست

Emmet چیست؟

افزونه Emmet چه کاربردی دارد؟ امروزه در شرکت ها، ایمیل های بیشتری نسبت به گذشته به یکدیگر و دیگر شرکت ها ارسال می شود. این ارسال ایمیل ها موجب می شود که هنگامی که کمپینی ایده ای پیدا می کند، مدت زمان زیادی طول بکشد تا طرح و برنامه خود را از طریق ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارد. به دلیل افزایش تعداد ایمیل های ارسال شده نسبت به گذشته، بازاریابان و طراحان به دنبال راه و روش هایی می گردند که این هدر رفتن زمان را کاهش دهند. یکی از زمان بر ترین جنبه های بازاریابی ایمیلی، همیشه برنامه نویسی و تست کمپین ها بوده است.

حال می دانیم که قالب های ایمیل از پیش کد گذاری شده می توانند در طول فرآیند توسعه، در زمان صرفه جویی کنند. سوالی که در این قسمت به وجود می آید این است که طراحان ایمیل چگونه می توانند از این اطلاعات استفاده کنند و کمپین ها را از همان ابتدا به طور کارآمد تر کد نویسی کنند؟ جواب این سوال، ابزاری به نام Emmet است. حال ممکن است پیش خود فکر کنید که Emmet چیست. در این مقاله قصد داریم که به شما توضیح دهیم که Emmet چیست.

افزونه Emmet

افزونه Emmet

Emmet یک افزونه رایگان می باشد که به عنوان ویرایشگر متن مورد استفاده قرار می گیرد. Emmet این امکان را به شما می دهد که میانبرهایی که به قطعات کامل کد تبدیل می شوند را وارد کنید. ممکن است پیش خود فکر کنید که Emmet چگونه به طراحان ایمیل کمک می کند. طراحان ایمیل می توانند با استفاده از Emmet، داده های کمتری را وارد کنند. در نتیجه حجم مواردی که باید تایپ کنند به طرز چشمگیری کاهش می یابد. بدیهی است که به دلیل این که داده هایی که طراحان ایمیل باید تایپ کنند با کمک Emmet کاهش می یابد، هم در زدن کلید و هم در زمان صرفه جویی می شود. در نتیجه، اگر طراحان ایمیل از Emmet استفاده کنند، اشتباهات تایپی و برچسب های گمشده کمتر می شوند، از این رو ایمیل های قوی تری ارسال می شوند. هرچه تعداد داده ها و کلماتی که باید تایپ شوند کمتر شود، خستگی نیروی انسانی کمتر می شود و به همین دلیل اشتباهات و خطا های انسانی به شکل چشمگیری کمتر می شوند.

یکی از مزیت های ابزار Emmet این است که برای تمامی ویرایشگرهای متن قابل استفاده و در دسترس است، در نتیجه مشکلی برای طراحان ایمیل در استفاده از Emmet به وجود نمی آید. همچنین Emmet به طور مستقیم در Litmus Builder ساخته شده است. بدیهی است که به دلیل امکانات زیادی که Emmet در اختیار طراحان ایمیل قرار می دهد، بین طراحان وب و طراحان ایمیل از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر طراحان وب که بسیار به افزونه Emmet وابسته اند، Emmet در بین مجموعه کوچکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان ایمیل، به ویژه اروپایی ها و بازاریابان که به کد نویسی ایمیل ها از همان ابتدا می پردازند، نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم این حرف را اثبات کنیم، می توانیم به تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شده است، رجوع کنیم. طبق تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شده است، 13 درصد از کسانی که ایمیل ها را از همان ابتدا کد نویسی می کنند و 11 درصد از بازاریابانی که در اروپا و بریتانیا قرار گرفته اند، از افزونه Emmet استفاده می کنند.

این مورد را نیز بهتر است ذکر کنیم که افزونه Emmet برای برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که با زبان های HTML و CSS آشنایی دارند، مناسب تر است و این افراد می توانند از امکانات افزونه Emmet به بهترین نحو استفاده کنند. زیرا کدهایی که برای اختصار در افزونه Emmet مورد استفاده قرار می گیرند، همان قراردادهای مورد استفاده در زبان های برنامه نویسی HTML و CSS را پیروی می کنند. در نتیجه، اگر قبل از استفاده از افزونه Emmet، با زبان های برنامه نویسی HTML و CSS آشنایی داشته باشید، خیلی راحت تر و سریع تر می توانید کار مورد نظر خود را انجام دهید و از افزونه Emmet استفاده کنید.

افزونه Emmet

طراحان و برنامه نویسان وب این امکان را دارند که نام عناصر را تایپ کنند، شناسه و انتخاب کننده کلاس ها را اضافه کنند و از توابع پیشرفته تر افزونه Emmet برای آن که به روند کد نویسی خود سرعت بخشند، استفاده کنند. طراحان و برنامه نویسان وب همچنین می توانند از انتخاب گر های فرزند، خواهر و برادر که در زبان برنامه نویسی CSS وجود دارند استفاده کنند تا با کمک آن ها، عناصر را تو در تو کنند. طبیعتا متوجه شده اید که افزونه Emmet از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه اگر مشتاقید که بدانید افزونه Emmet چیست، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید، زیرا در این مقاله قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که افزونه Emmet چیست و نحوه کار آن به چه صورت است.

روش استفاده از Emmet

روش استفاده از افزونه Emmet چیست؟

برای آن که به بهترین نحو توضیح دهیم که روش استفاده از افزونه Emmet چیست، بهتر است یک مثال بزنیم. فرض کنید که یک جدول با سه ردیف می خواهید که هرکدام حاوی یک سلول جدول با تصویری بالای یک پاراگراف متن و یک پیوند باشد. در گذشته، اگر از افزونه Emmet استفاده نمی کردید، مجبور بودید که هر سطر، سلول جدول، تصویر، پاراگراف و تگ پیوند را به طور دستی تایپ کنید یا با استفاده از روش کپی کردن و چسباندن، این داده ها را وارد کنید. حال ممکن است پیش خود فکر کنید که مزیت استفاده از افزونه Emmet چیست.

افزونه Emmet این امکان را به شما می دهد که به جای تایپ دستی یا کپی و چسباندن هر سطر، جدول، تصویر یا پاراگراف، آن را در یک خط، فشرده کنید. سپس بقیه کارهای لازم را افزونه Emmet به تنهایی برای شما انجام می دهد. پس از آن که دکمه TAB بر روی کیبورد را برای راه اندازی افزونه Emmet زدید، یک خط کدی که در بالا قرار گرفته است به HTML کامل گسترش می یابد. خط با عنصر جدول شروع می شود که به افزونه Emmet می گوید که اولین عنصری که گسترش می یابد، یک جدول HTML است. سپس می توانیم از انتخابگر فرزند (>) و عملگر ضرب (*) استفاده کنیم و با استفاده از این ابزار، به افزونه Emmet می گوییم که سه ردیف جدول را در جدول اصلی قرار دهد.

نظرات کاربران