hotjar چیست

hotjar چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

شما ممکن است برای تحلیل سایتتان اطلاعات مهمی مانند میزان ترافیک وبسایت را داشته باشید. اما آیا می دانید چرا کاربران شما رفتار خاصی دارند؟به طور خاص در کجای فرایند خرید محصول با مشکل مواجه می شوند؟چرا نرخ تبدیل شما پایین است؟ hotjar به شما کمک می کند سایت خود را تحلیل کنید و به این سوالات پاسخ دهید. ما در این مقاله می خواهیم به این سوال جواب دهیم که hotjar چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

hotjar چیست؟

Hotjar یک ابزار تحلیل سایت است که با تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و داده ها، بازخورد های مشتری را در اختیار شما قرار می دهد. hotjar باعث می شود که شما مشتریان خود را بهتر درک کنید و همدلی بیشتری با آن ها داشته باشید. این ابزار مکمل داده هایی است که قبلا از ابزار های سنتی تجزیه و تحلیل وب مانند گوگل آنالیتیکس به دست می آوردید. hotjar یک سرویس پیشرو در صنعت است که تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بازخورد مشتری را انجام می دهد و به شما کمک می کند بین آنچه در سایت شما اتفاق افتاده است و چرایی آن اتفاق ارتباط برقرار کنید.

چرا باید از hotjar استفاده کنید؟

hotjar چیست

برای پاسخ به این سوال که hotjar چیست، باید به دلایل استفاده از آن اشاره کنیم. این دلایل عبارتند از:

  1. hotjar درمورد آنچه در سایت شما اتفاق می افتد داده هایی بصری و واضح به شما می دهد.

اگر شما مدیریت یک فروشگاه آنلاین را بر عهده دارید یا بخشی از تیم فروش محصول آنلاین هستید، از یک ابزار تجزیه و تحلیل سنتی مانند گوگل آنالیتکیس برای تحلیل طراحی سایت و محصول استفاده می کنید. اگر شما در کار تجارت الکترونیک یا بازاریابی دیجیتال باشید، از همان ابزار ها برای مشاهده داده های ترافیکی سایت و نرخ تبدیل استفاده می کنید. برای استفاده از این ابزار ها هیچ محدودیتی در وارد کردن انواع داده ها ندارید.

اما آیا تا به حال به این اعداد نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چرا کاربران شما اینگونه رفتار می کنند؟آن ها در وبسایت شما چه می کنند؟تجربه کاربری آن ها چگونه است و چه نظری درمورد وبسایت شما دارند؟درواقع شما با استفاده از ابزار های سنتی فقط رفتار کاربران را می بینید. چرایی رفتار آن ها را درک نمی کنید. با hotjar می توانید سایت خود را از دید کاربران ببینید و دقیق تر بفهمید که آن ها چه می کنند. در این قسمت از ابزار های زیر استفاده می شود:

  • نقشه های حرارتی: نقشه های حرارتی مجموعه ای از رفتار کاربر را در صفحات جداگانه به شما نشان می دهد. اینکه کاربران شما کجا کلیک یا اسکرول می کنند؟به چه چیزی علاقه دارند؟آیا مهم ترین عناصر صفحه را می بینند و با آن ها تعامل دارند؟
  • قسمت ضبط یا recording: این قسمت به شما این امکان را می دهد که اعمال کاربر را در وبسایت خود ببینید. بنابراین می توانید بفهمید کاربر در کدام قسمت از وبسایت دچار مشکل می شود و صفحه شما را رها می کند.

با hotjar می توانید سایت خود را از دید کاربران ببینید

  1. به شما کمک می کند تا درمورد چرایی رفتار مردم اطلاعاتی کسب کنید.

حالا که متوجه شدید hotjar چیست و از چه ابزار هایی استفاده می کند، باید با مهم ترین ویژگی این ابزار آشنا شوید. فرض کنید با استفاده از نقشه های حرارتی یک الگوی تکرارشونده را پیدا می کنید و می فهمید کاربران شما کجا سردرگم می شوند. چگونه می خواهید این مشکل را حل کنید؟این جاست که hotjar به کمک شما می آید. این ابزار موارد زیر را بررسی می کند و با گرفتن بازخورد از کاربر به شما کمک می کند تجربه کاربر یا UX را در بازدید از سایت خود بهبود دهید:

  • محرک هایی که افراد را به سایت شما هدایت می کنند
  • موانعی که آن ها را متوقف می کنند
  • قلاب هایی که آن ها را متقاعد می کنند در سایت شما کاری انجام دهند

ابزار hotjar با نظرسنجی های روی صفحه به شما این امکان را می دهد که در یک لحظه یک سوال سریع از کاربران خود بپرسید. یک نظرسنجی می تواند مشخص کند مردم در سایت شما به دنبال چه هستند. شما می توانید از دو ابزار بازخورد و نظرسنجی hotjar برای این کار استفاده کنید.

  1. کار با آن بسیار ساده است.

راه اندازی و نصب hotjar بسیار ساده است و بر روی سایت های شاپیفای و وردپرس و دیگر انواع سایت ها نصب می شود. هر کسی می تواند به سرعت کار با این ابزار را یاد بگیرد و از آن استفاده کند.

  1. خرید آن آسان است و برای هر شرکتی قابل استفاده است.

راه اندازی و نصب hotjar بسیار ساده است

حال که متوجه شدید hotjar چیست، احتمالا فکر خرید این ابزار را در سر دارید. خرید این ابزار بسیار آسان و به صرفه است. استفاده از hotjar basic برای همه سایت ها رایگان است و هزینه ای نخواهد داشت. همچنین این ابزار با چهار ابزار قدرتمند نقشه های حرارتی، ضبط، بازخورد و نظرسنجی، حریم خصوصی سایت شما را حفظ می کند.

جمع بندی

ما در این مقاله توضیح دادیم hotjar چیست و چه کاربرد هایی دارد. شما با خرید این ابزار ساده می توانید تجربه کاربری سایت خود را بهتر کنید و رضایت مشتریان خود را افزایش دهید.

نظرات کاربران