تبلیغات گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

در هر ثانیه ۲٫۳ میلیون سرچ و جست و جو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحاتی که به عنوان نتایج جست و جو نمایش داده می ­شود شامل تبلیغات گوگل ادز است. صاحبان کسب و کار هزینه ای پرداخت می کنند و می توانند از این تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنند به این صورت که وقتی کسی محتوایی مرتبط با محصول یا خدماتشان خواست، این صفحه در بین جست و جو ها بالا بیاید. این روند، راهکار موثری برای دیده شدن سایت مورد نظر است.

ما در این مطلب می خواهیم با زیر و بم گوگل ادوردز آشنا شویم که اصلا این شکل از تبلیغات چطور کار می کند و چه لزومی دارد که از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) یا همان گوگل ادوردز

گوگل نوعی از تبلیغات پولی را ارائه می دهد که در نتایج جست و جو در گوگل تاثیر گذار است. این خدمات را با استفاده از گوگل AdWords یا تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر از طریق صفحه تصویر و برنامه AdSense گوگل ظاهر می شوند، ارائه می دهد.

در ادامه مطلب یک مثال از صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل (SERP) را بررسی کرده ایم. گوگل دو بخش تبلیغات پولی دارد، یکی از لینک های طبیعی یا ارگانیک و دیگری از صفحه نتایج:

نتایجی که تحت عنوان یک مطلب تبلیغ شده در نتایج گوگل ظاهر می شود (در تصویر کادر قرمز دورش کشیدیم.) داخل عنوانشان با برچسب “Ad” سبز مشخص می شود. اما نتایج کادر پایین تصویر (داخل کادر سبز) همان نتایج ارگانیک و طبیعی سایت هستند که بدون تبلیغ بالا آمده اند و از خدمات سئو استفاده کرده اند.

شرکت گوگل همچنین نوعی از تبلیغات را ارائه می دهد که در شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) نمایش داده می شود. شبکه Display مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث است که با گوگل همکاری می کنند و موافقت خود را برای ارائه تبلیغات گوگل ادوردز نشان داده اند. تبلیغات گوگل در صفحه این سایت ها می تواند به شکل متن، تصویر، فیلم، فرمت رسانه ای و یا به شکل متفاوتی نمایش داده شود. این شکل متفاوت شامل بازاریابی و تبلیغات بنر است. اگر از AdSense یا همان شبکه نمایش گوگل استفاده می کنید، تبلیغات کسب و کار شما در نقاط منتخب در یک وب سایت به نمایش درمی آید و دیده می شود.

گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادز چرا به وجود آمد؟

فروش گوگل ادوردز حول کلمات کلیدی متمرکز شده است. تبلیغ کنندگان لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف گذاری انتخاب می کنند که این کلمات کلیدی عموما مربوط به پیشنهادات کاری آن ها است، این عبارات شامل کلماتی است که مردم به احتمال زیاد هنگام جست و جو برای محصول خود استفاده می کنند و صاحب سایت ها بیشتر از بین همین موارد، کلمات لازم را انتخاب می کنند. بعد از انتخاب کلمات، گوگل پیشنهاد می دهد که گزینه کلیک تبلیغی را فعال کنند. این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیتی که توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی شما تعیین شده است، تعیین می کند که کدام تبلیغات گوگل در صفحات نمایش دیده شود. وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند، تبلیغ کننده هزینه مشخصی (به ازای هر کلیک) را پرداخت می کند که بر اساس فرمول پایین محاسبه می شود:

این فرمول به فرمول CPC تبلیغات گوگل معروف است:

گوگل ادوردز

و دقیقا اصطلاح Pay-Per-Click) PPC) یا به عبارتی پول برای هر کلیک از اینجا سرچشمه می گیرد.

Google Adwords چیست

چند مزیت استفاده از گوگل ادوردز

  1. دسترسی گسترده Google

در دنیای امروزه گوگل خیلی فرا تر از برندینگ کسب و کار عمل می کند. گوگل به حدی بزرگ، وسیع و شناخته شده است که اصطلاح  “Google” در دیکشنری وارد شده است و گوگل کردن اساس مفهوم جست و جو را به خودش سنجاق کرده است. در میان میلیون ها آدمی که هر روز از گوگل استفاده می کنند، افرادی هستند که دنبال یک راه حل برای کسب و کار یا خرید هستند. اگر شما کسی باشید که جواب درستی به سوال مخاطب داده باشید فرقی نمی کند از گوگل ادوردز استفاده کرده اید یا نه، به هرحال مخاطب شما را از بین رقبا انتخاب می کند.

  1. گوگل ادوردز قابلیت هایی دارد که دامنه بازار هدف را فراهم می کند.

به واسطه گوگل ادز می توانید کلماتی که در آن تخصص دارید را مطرح کنید و به جامعه هدف مورد نظرتان برسید.

  1. قصد جست و جو

بیشترین تفاوت بین افرادی که با گوگل ادز به آن ها دسترسی پیدا می کنید با افرادی که به واسطه انواع دیگری از تبلیغات به آن ها دسترسی پیدا می کنید، نوع مسیر و هدف آن هاست. برای مثال، در رسانه های اجتماعی مردم به دنبال تبلیغ نیستند. بیشتر دنبال عکس و مطلب های روزمره هستند و کمتر کسی دنبال راهکار است. اما در گوگل هر کسی که مطلبی را سرچ می کند به دنبال راهکار است و شما اگر با تولید محتوا راهکار مناسبی دارید، می توانید با گوگل ادوردز در صدر مطالب بیایید و به مخاطبتان دسترسی داشته باشید.

  1. کنترل کمپین تبلیغاتی در دست شماست.

با برخی از راهکار ها می توانید کمپین را شروع یا متوقف کنید. برخلاف تبلیغات سنتی که به صورت رندوم مخاطب را به دست می آورید، در گوگل ادوردز با قیمت مناسب می توانید به افراد مناسب برسید.

  1. سریع تر از سئو نتیجه می گیرید.

بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو همچنان پایه اصلی در بیشتر سایت های پربازدید است. به واسطه سئو ممکن است چندین ماه طول بکشد تا یکی از صفحات خود را در صفحات اول گوگل ببینید.

اگر با گوگل ادوردز تبلیغ کنید، شانس شما برای جست و جوی نتایج ارگانیک در صفحه نتایج موتور جست و جو به طور چشمگیری رشد می کند و در ضمن رشد آسان تری هم خواهد داشت.

  1. ایجاد آگاهی از برند

وقتی در مورد گوگل ادوردز حرف می زنیم، همه به فکر ایجاد ترافیک از راه تبلیغات پولی می افتند. اما اصل ماجرا فرا تر از این حرف هاست. گوگل ادوردز همچنین می تواند ابزاری عالی برای ایجاد آگاهی از برند باشد.

  1. نرخ تعامل بیشتری به دست می آورید.

نرخ تعامل بستگی به این دارد که مخاطبتان روی همان چیزی کلیک کند که جست و جو کرده است. اگر به واسطه گوگل ادوردز در معرض دید باشید و مخاطبتان را به صفحه فرود مناسبی هدایت کنید، باعث بالا رفتن نرخ تعامل می شود.

هزینه تبلیغات گوگل ادوردز

گوگل ادز بر پایه یک سیستم مالی است که هر وقت کاربر یک کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کند، بازپرداخت هزینه تبلیغات انجام می شود. برای برنده شدن در سیستم مالی تبلیغات گوگل و دیده شدن تبلیغات گوگل ادوردز برای کلمات کلیدی مربوط به نظر می رسد که باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بالا ببرید. هرچه نمره کیفیت شما بالا تر باشد، در رابطه با مبلغ پیشنهادی شما برای تبلیغ، موقعیت تبلیغ بهتری نصیبتان می شود. فاکتور های زیر (در رقابت با بقیه) روی نمره کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط آگهی گوگل ادز مورد نظرتان با نتایج جست و جو
  • ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  • ارتباط آگهی شما به صفحه مقصد مطلبتان
  • نرخ کلیک کلی از طریق تبلیغ (CTR) آگهی و گروه تبلیغاتی آن
  • تاریخچه عملکرد کلی حساب

سایر مزایای اساسی:

  • هزینه کمتر: گوگل با کاهش هزینه تبلیغ کلیکی (CPC)، به تبلیغ کننده­ هایی که کیفیت بالایی دارند پاداش می دهد و به بهبود رتبه شان کمک می کند.
  • قرار گرفتن در معرض دید بیشتر: وقتی که امتیاز کیفیت بالایی دارید، تبلیغات شما بیشتر در موقعیت های بهتری SERP بالا در صفحه پایین نمایش داده می شود. این امر به شما امکان می دهد بدون نیاز به افزایش قیمت پیشنهادی، کلیک و تبادل بیشتری دریافت کنید.

هزینه های تبلیغات گوگل

هزینه گوگل ادز به عوامل مختلفی از جمله میزان رقابت کلمات کلیدی و نوع کسب و کار، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی شما و موارد دیگر بستگی دارد و متناسب با این گزینه ها هزینه پرداختی هم متفاوت است. در ایالات متحده متوسط ​​هزینه برای هر کلیک برای تبلیغات جست و جوی گوگل برای همه صنایع ۲٫۳۲ دلار است. در کشور های دیگر، متوسط ​​هزینه برای تبلیغات گوگل عموما بسیار پایین است.

با بیزون در گوگل تبلیغ کنید.

سوال اساسی اینجاست که اصلا تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کار شما مناسب است؟ به احتمال زیاد جواب این سوال بله است. در سال ۲۰۱۳، ۱٫۵ میلیون شغل ۱۱۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از ابزار های جست و جوی و تبلیغات گوگل ادز تولید کردند. تبلیغات در گوگل برای هر شرکتی با استراتژی مناسب می تواند مفید و موثر باشد. گوگل ادوردز گزینه های تبلیغاتی زیادی دارد و همین گزینه احتمالا ماجرا را پیچیده می کند. بسیاری از تبلیغ کنندگان برای اینکه از نتیجه کار خیالشان جمع باشد، از طریق جست و جوی پولی یا نمایش تبلیغات در صفحه، تبلیغ می کنند. علاوه بر لزوم تخصص، تحریم ایران و مشکلاتی که بر سر راه پرداخت وجود دارد، از عواملی است که باعث می شود شما کار گوگل ادوردز را به تیم های متخصص این کار محول کنید. تیم بیزون با شناختی عمیق به موضوع و ارائه بهترین راهکار ها برای بالا بردن رتبه سایت شما در گوگل، در خدمت شماست.

Grader Performance AdWords: گزینه ای کاملاً رایگان از حساب تبلیغاتی گوگل

چیزی که تا اینجای کار توضیح دادیم تبلیغات گوگل یا همان Google AdWords بود. برای به حداکثر رساندن تأثیر تبلیغات و کمپین های تبلیغی گوگل باید حواستان جمع باشد که کدام کمپین برای کسب و کار شما کارآمد است و از کجا و کدام درگاه می توانید پیشرفت کنید. Grader Performance AdWords WordStream می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

Grader Performance AdWords جامع ترین ابزار رایگان در نوع خود است. در ۶۰ ثانیه یا کمتر، AdWords Performance Grader یک حسابرسی کامل از حساب تبلیغات گوگل ادوردز شما انجام می دهد. با تحلیل این اپلیکیشن رایگان نقاطی را که می توان در آن پیشرفت ایجاد کرد شناسایی می کنید و همچنین این اپلیکیشن به برجسته کردن مناطق موفق در حساب شما و نحوه مقایسه آن ها با معیار های رقابتی برای تبلیغ کسب و کارتان کمک می کند و راه را برای شما شفاف و مشخص می کند.

راه های زیادی برای بالا بردن کیفیت تبلیغات وجود دارد و باید حواستان باشد که بتوانید از بالا ترین حد این توانتان استفاده کنید و حتی اگر به فکر تبلیغات پولی گوگل ادز هستید، بهترین گزینه را با بالا ترین بازدهی انتخاب کنید. برای اینکه بازدهی مناسبی در این زمینه داشته باشید کافی است با ما تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید :

هر آنچه که باید از تولید محتوا متنی برای موفقیت در کسب و کار خود بدانید

خدمات سئو وبسایت ، سرمایه گذاری پر سود