تولید محتوا چیست

احتمالا این روزها کلمه تولید محتوا به گوشتان آشنا باشد. اگر می خواهید با این شاه کلیدِ دنیای مدرن آشنا شوید و بیشتر از قبل از اهمیت تولید محتوا متنی بدانید، این مطلب را همراه بیزون باشید.

 تکنولوژی با سرعتی قابل توجه در حال رشد است و حالا دنیای دیجیتال عرصه جدیدی برای کسب و کارها فراهم کرده است. درگاه ورود به این عرصه دیجیتال از موتورهای جست و جو عبور می کند. رسوخ موتورهای جست و جو به حدی پیش رفته است که سرتان درد می کند از گوگل می پرسید، شیر چکه می کند از گوگل می پرسید، مشتری های کسب و کارتان کم شده است از گوگل می پرسید و همین موضوع نشانه ای است که باعث می شود حضور پررنگ اینترنت و موتورهای جست و جو را در زندگی خود انکار نکنیم.

اگر صاحب کسب و کار هستید، بستر اینترنت درگاه گسترده و مفیدی برای پیشرفت شما است و برای این پیشرفت حتما باید از دریچه تولید محتوا عبور کنید. تولید محتوایی که ایجاد می کنید مسلماً مهمترین قسمت تلاشهای بازاریابی دیجیتال شما خواهد بود. محتوا نه تنها به شما در ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطب هدف کمک می کند، بلکه به عنوان پی ریزی باقی تکنیک های بازاریابی شما هم عمل می کند. تولید محتوا عاملی است که به شما اجازه می دهد کسب و کارتان را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.

۱ – تولید محتوا چیست؟

۲ – چگونه محتوای متنی موجب خلق ارزش می شود؟

۳ – چگونه تولید محتوای متنی مناسب انجام دهیم؟

۴ – خدمات بیزون در تولید محتوای متنی وبسایت چگونه است؟

۱ – تولید محتوا چیست؟

و چرا به تولید محتوای متنی نیاز داریم؟

همین بالا مثال چکه کردن شیر را زدیم. بیایید فرض کنیم همین موضوع را جست و جو کردید و گوگل به شما صفحه ای را پیشنهاد داد که راهکار خیلی خوبی به شما داده است. انواع شیر را به شما توضیح می دهد و در نهایت با لبخند ادامه می دهد که اگر مشکل دیگری در مورد شیرآلات منزلتان داشتید، روی کمک ما حساب کنید. آیا این مطلب و باز شدن گره مشکلتان به شما حسی از جنس اعتماد نداد؟

تولید محتوا متنی

علاوه بر این حس اعتماد به ویترینی نگاه کنید که گوگل در اختیار شما قرار داده است تا مخاطب رد شود و شما را ببیند. نمی خواهید در این ویترین سهمی داشته باشید؟ پس باید به تولید محتوا ، مخصوصا تولید محتوا متنی متوسل شوید. مخاطب محتوای شما را می بیند، مشتاق می شود و در ادامه واکنشی از جنس خرید، کامنت یا به اشتراک گذاری خواهد داشت. برای کسی که به وبسایت شما سر می زند هم همین موضوع صادق است. این موضوع اولین اصل استراتژی افزایش همراهی مشتری با سایت شما (Engagement) فارغ از یک محتوای خاص است. مشتری فارغ از اینکه از چه کانالی به وبسایت شما دست پیدا کرده (جست و جو، کارت ویزیت، ادوردز، معرفی افراد و …) به دنبال محتوا می گردد.

این جواب برای این سوال کافی ولی خلاصه بود. بیایید کمی عمیق تر شویم. مهم ترین محتوای تولید شده در فضای اینترنت عبارتند از محتوای متنی، محتوای ویدیویی، محتوای عکسی که در جدول زیر با شاخص های مختلفی با یکدیگر مقایسه شده اند.

محتوای ویدیویی محتوای عکسی محتوای متنی
بالا پایین متوسط زمان درگیری مخاطب

 

بالا پایین بالا میران توجه مخاطب

 

بالا متوسط پایین هزینه تولید

 

پایین پایین بالا تاثیر در سئو

 

بالا متوسط پایین هزینه دسترسی

برای مخاطب

(هزینه اینترنت)

با توجه به اطلاعات این جدول تولید محتوای متنی بهترین انتخاب برای تولید محتوای وبسایت است که خود به انواع مختلفی از تولید محتوای متنی تقسیم می شود.. این نوع تولید محتوا عموما به همراه عکسی مربوط به تولید محتوای انجام شده می آید که بر اساس جدول دومین اولویت وبمستر ها برای تولید محتوا است. شاید دلیل گوگل برای ارج نهادن به محتوای متنی برای رنک دهی به وبسایت ها هم بر اساس چیزی شبیه به این جدول است. خدا را چه دیدید؟!

انتشار محتوا تاریخچه ای طولانی در اینترنت دارد. اساس شکل گیری ارتباطات در همین انتشار محتوا بوده که در انسانهای اولیه با روشن کردن دود و حک تصویر شکار روی سنگها نمود پیدا کرده بود و حالا ما به عنوان انسان هایی مدرن، راهکارهای مختلفی پیش گرفته ایم ولی همچنان متن و گفتار، اساس تولید محتوا است. سایت های بزرگی مانند Blogger در سطح جهانی و Blogfa در ایران خدمات انتشار محتوای متنی را مدت ها ارائه می دادند و حالا این مسیر به سمت بسترهای بزرگتری پیشرفت کرده است. بزرگترین این غول ها Medium در سطح جهانی و Virgool در ایران است. یک صفحه از این وبسایت ها که با یک پس زمینه سفید و ابزار بسیار ساده و اندازه فونت و بارگزاری عکس تمام دغدغه شما را معطوف به کیفیت محتوایتان می کند.

نتیجه : مردم دنبال حرف حساب هستند. تکنولوژی هم دنبال پیدا کردن حرف حساب است. پس باید حرف حساب بزنیم! اما معیار های حرف حساب در تولید محتوای متنی چیست؟  در ادامه …

تولید محتوا

۲ – چگونه محتوای متنی موجب خلق ارزش می شود؟

حالا که به اساس تولید محتوا پی بردیم باید ببینیم که این موضوع چطور در بازاریابی آنلاین به یاری ما می آید:

  • تولید محتوا به مخاطبان شما راه درست را یاد می دهد

آموزش اولین قدمی است که می توانید برای آگاه سازی مشتری بردارید. با تولید محتوا دست مشتری سردرگم را می گیرید و او را روبروی خود می نشانید تا با او حرف بزنید. اگر این حرف از جنس نیاز و مشکل مشتری باشد، پای این آموزش شما می نشیند و شما با این تولید محتوا می توانید به او کمک کنید تا گره از مشکلش باز شود. این آموزش یک بازی دو سر برد است. مشکل مخاطب حل می شود، به شما هم اعتماد می کند. می توانید در این آموزش راهکار استفاده از محصول خودتان را هم بگنجانید.

محتوای آموزشی معمولاً به شکل پست های وبلاگ، صفحات معرفی محصول، صفحه اصلی شما و صفحه “درباره ما” است. همینطور می توانید سایر مطالب آموزشی، تازه های کسب و کار، نقد و بررسی ها را در تولید محتوای خود بگنجانید. هر منبعی که مشتری احتیاج دارد تا تصمیم به خرید بگیرد را در اختیارش بگذارید. محتوای آموزشی باید بر روی آموزش بیشتر مخاطبان هدف در مورد کسب و کار و پیشنهادات شما متمرکز باشد.

برای آموزش به مخاطبان خود از طریق تولید محتوا باید روی سوالات یا نگرانی های آنها تمرکز کنید. در نظر بگیرید که چه مشکلی دارند و راه حل شما چیست و چطور این مشکل را حل و فصل می کنید. مسیر را به سمتی پیش ببرید که جواب سردرگمی های خود را با راه کاربردی شما حل کنند.

  • تولید محتوا اساس سئو سایت است

گفتیم که مردم عموما سوالات خود را از موتورهای جست و جو می پرسند. این موضوع به این معنی است که بهینه سازی محتوای یا همان سئوی سایت شما می تواند کمک کند تا سرنخ های جدیدی را به وب سایت خود جذب کنید. با این حال ، برای اینکه استراتژی بهینه سازی موتور جستجو و سئو سایت خود را تقویت کنید، باید محتوای قوی و با کیفیتی داشته داشته باشید.

گوگل عاشق محتواست. اساس محتوا مانند خونی در رگهای موتورهای جست و جو، مخصوصا گوگل است، چرا که با همین محتوا رشد کرده اند. از بین انواع و اقسام تولید محتوا، تولید محتوای متنی راهکار بهتری برای رشد به شما می دهد. متن زبان مشترک تمام موتورهای جست و جو است. اگر محتوا و متنی نداشته باشید نمی توانید قصد و منظورتان را به موتورهای جست و جو بفهمانید و طبعا دیده هم نمی شوید.

تولید محتوا و سئو همیشه باید دوشادوش هم باشند. نکته مهم اینجاست که “مخاطب” را اساس و محور همه چیز بدانید. تولیدم محتوای شما را باید مخاطب بخواند و مخاطب بپسندد. اگر مخاطبان هدف شما مشتاق تولید محتوای شما شوند، استراتژی سئوی شما هم به نتایج خوبی می رسد.

  • دیده می شوید و به مشتری بالقوه دست پیدا می کنید.

وقتی که محتوای متنی درستی تولید کردید و در کنار آن سئوی سایت شما بهبود پیدا کرد و در نتایج جست و جو بالا آمدید، حالا وقت بالا رفتن بازدید است. نتیجه این دیده شدن، فقط منجر به افزایش ترافیک نمی شود، بلکه دارید تولید محتوایی انجام می دهید که دقیقا برای مخاطب هدفتان است و احتمال بیشتری دارد که به مشتری شما تبدیل شود.

الگوریتم های گوگل وقتی محتوای شما را تشخیص دهند و ارزش ها را شناسایی کنند به دیده شدن شما کمک می کنند. این ارزش بر اساس فاکتور های مانند مربوط بودن (Relevance)، تجربه کاربری (User Experience) و امتیاز صفحه (Page Rank) سنجیده می شود. بر اساس امتیاز های به دست آمده به ازای هر صفحه یا هر وبسایت محتوا ها اولویت بندی می شوند و در صفحات گوگل به نمایش در می آیند.

تولید محتوا متنی

گوگل علایق کاربران را ارزیابی می کند- > بر اساس این ارزیابی نتایج را طبقه بندی می کند -> کاربران به نتایج گوگل توجه می کنند -> گوگل علایق کاربران را ارزیابی می کند

تولید محتوا

۳ – چگونه تولید محتوای متنی مناسب انجام دهیم؟

تولید محتوای موثر نوعی مهارت است که به دو بخش نگارشی و فنی تقسیم می شود. تولید کنندگان محتوا زمان زیادی را صرف مطالعه و جست و جو می کنند و همواره دایره لغات خود را افزایش می دهند. آن ها راویان خوبی هستند و داستان های جذابی خلق می کنند. از سوی دیگر برای تولید محتوایی که قرار است در یک وبسایت انتشار پیدا کند دانش فنی شناخت سئو لازم است. متخصصان سئو با رسم شاکله آدرس های اینترنتی وبسایت و ارتباط آن ها با یکدیگر و همچنین استاندارد سازی محتوای جذاب تولید شده با فاکتورهای ارزیابی گوگل روند پیشرفت وبسایت را تسهیل می کنند. اما تمامی اعمال تولید کنندگان محتوا و سئو کاران زیر چتر استراتژی محتوا است که می تواند برای یک سایت یا بلاگ کوچک باشد و تا ابعاد بسیار فراگیر تر مانند انواع روشهای مارکتینگ B2B و B2G هم پیش رود.

به زبان دیگر تولید محتوا تنها داستان گویی نیست. تنها زیبا نوشتن نیست. تنها بهینه سازی برای موتور جست و جو نیست.

تولید محتوای متنی عبارت است از تهیه و انتشار محتوای جذاب با توجه به استاندارد های تکنولوژی روز به شکلی که مفاهیم مکمل یکدیگر باشند و درطول زمان یکدیگر را نفی نکنند.

این تعریف مفاهیم مهمی از علم مارکتینگ مانند IMC، استراتژی مارکتینگ، استراتژی محتوا و هویت برند را در قلب خود جای داده است که شرح آنها خارج از حوصله این مقاله است. نکته این است که تولید محتوا ملودی نیست، بلکه هارمونی است. محتوای وبسایت شما در کنار هم ایجاد ارزش می کنند مانند مثال یخچال پر بستنی در سوپر مارکت.

تولید محتوای متنی

تمام این توضیحات را دادیم تا با شما صادق باشیم. واقعیت این است که تولید محتوا مهارتی تخصصی است و نیاز به یادگیری مداوم و تجربه و سعی و خطای بسیار دارد. می دانیم که خیلی از افراد فکر می کنند بهترین تولید محتوا در رابطه با کسب و کارشان را خودشان می توانند انجام دهند. این فکر می تواند منجر به تاخیر در موفقیت و یا حتی رویارویی با شکست شود. هزینه زمانی یادگیری تخصص تولید محتوا، نگارش، سئو و تدوین استراتژی می تواند آنقدری زمان گیر باشد که یک صاحب کسب و کار را بیش از حد درگیر خودش کند.

۴ – خدمات بیزون در تولید محتوای متنی وبسایت چگونه است؟

گروه دیجیتال مارکتینگ Bizzone تمامی خدمات لازم برای تولید محتوای متنی و بازاریابی فروشگاه اینترنتی را با کادر حرفه ای متخصصین نگارش، سئو و استراتژیست ارائه می دهد. شما می توانید برای خریداری این خدمات از فروشگاه بازدید نمایید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید و به صورت رایگان راهنمایی شوید. اگر به هر دلیلی مشکلی برای تماس گرفتن دارید با ارسال شماره تلفن خود به ایمیل یا ارسال اس ام اس منتظر تماس مشاوران ما باشید.

مشاهده محصولات در فروشگاه

مطالب مفید :

هزینه تولید محتوا متنی

بازاریابی اینستاگرام

چگونه تبلیغات کاربردی و پر بازده در گوگل ادوردز داشته باشیم

مشاهده بسته محتوای متنی وبلاگ

One thought on “تولید محتوا چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.