ایجاد برتری سئو بین رقیبان

پنج نکته طلایی برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان

سئو را می توان یکی از مهم ترین بخش های مارکتینگ یا بازاریابی دانست. بسیاری از بازاریاب های فعال در این زمینه به دنبال این هستند که سئو سایت خود را بهبود دهند. بهبود سئو سایت موجب می شود که شما ترافیک بیشتری داشته باشید و در نتیجه سود بیشتری دریافت کنید. در مقاله  ایجاد برتری سئو بین رقیبان، راهکار هایی مطرح شده است. ما در این مقاله درمورد سئو و نکاتی که می توانید به کمک آن ها از رقبای خود جلو بیفتید توضیح داده ایم.

چگونه از رقبای خود در حوزهٔ سئو پیشی بگیریم؟

  • شخصیت مشتریان خود را درک کنید.

ایجاد برتری سئو بین رقیبان

برای اینکه بتوانید از رقبای خود جلو بیفتید، باید شخصیت مخاطبان خود را درک کنید. این موضوع برای اینکه بتوانید جایگاه خود را در صفحهٔ نتایج جست و جو پیدا کنید ضروری است. درک کردن شخصیت مخاطبان محتوا به شما کمک می کند تا کلمه کلیدی های مناسبی را پیدا کنید. مثلاً شما بهتر می توانید بفهمید که مشتریان برای پیدا کردن خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید چه کلمات کلیدی ای را جست و جو می کنند.

درک شخصیت مخاطب به شما کمک می کند تا درک واضحی از هدف خود داشته باشید و بدانید چگونه به سمت هدف خود حرکت کنید. بعد از اینکه تمام این موارد را در نظر گرفتید، می توانید لیستی از کلمات کلیدی و موضوعاتی که برای مخاطبان شما مهم است تهیه کنید و برای تولید سرنخ و بهبود سئو از آن ها استفاده کنید.

  • رقبای خود را پیدا کنید.

ایجاد برتری سئو بین رقیبان

برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان لازم است که ابتدا با رقیبان خود به خوبی آشنا شوید. هر کسب و کاری که می خواهد پیشرفت کند باید با رقبای خود آشنا شود و آن ها را زیر نظر داشته باشد تا بتواند همیشه یک قدم جلو تر از آن ها باشد.

برای پیدا کردن رقبای خود باید کمی تحقیق کنید. ساده ترین و سریع ترین راه برای پیدا کردن رقبا این است که کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل جست و جو کنید. سپس ببینید که در صفحهٔ نتایج جست و جو چه کسانی از کلمه کلیدی مشابه استفاده کرده اند. کسانی که در این لیست خواهید دید رقیبان شما هستند که باید برای پیشرفت با آن ها رقابت کنید.

برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان هرگز نباید پیشرفت خود را متوقف کنید. اگر بعد از جست و جوی کلمه کلیدی متوجه شدید که در رتبهٔ دوم صفحهٔ یک هستید، هرگز نباید از جایگاه خود مطمئن باشید؛ زیرا رقیبان شما همیشه در تلاش هستند که بتوانند جایگاه بهتری را در صفحه نتایج جست و جو داشته باشند. اگر شما تلاش خود را متوقف کنید و به نتیجهٔ دوم یا سوم راضی باشید، خیلی زود به پایین صفحه سقوط خواهید کرد.

اگر می خواهید برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان از روش های دیگری برای پیدا کردن رقبا استفاده کنید، می توانید از راه های زیر جلو بروید:

  • برخی از موتور های جست و جو مانند بینگ قابلیت هایی پولی ارائه می دهند که به کمک آن ها می توانید رقبای خود را پیدا کنید.
  • یکی از بهترین راه ها چک کردن نظرات کاربران است. شما می توانید با مراجعه به نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی، برخی از رقبای خود که مشتریان از آن ها نام می برند پیدا کنید.
  • ثبت نام در google alerts و نظارت بر کلمات کلیدی خود می تواند به شما کمک کند که رقیبان خود را بیابید.
  • صحبت کردن و مشورت کردن با تیم فروش می تواند به شما کمک کند که رقبایتان را پیدا کنید.
  • درمورد رقبای خود تحقیق کنید.

درمورد رقبای خود تحقیق کنید.

برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان یکی از کار های دیگری که باید انجام دهید، این است که با شیوهٔ کاری آن ها آشنا شوید. برای این کار شما باید زیاد تحقیق کنید. برای مثال تحقیق درمورد اینکه رقبای شما چه محصولاتی می فروشند، چه خدماتی ارائه می دهند و اینکه از چه روش های متفاوتی برای بهبود سئو سایت و جذب مشتری استفاده می کنند. این تحقیقات به شما کمک می کند تا بهتر با آن ها به رقابت بپردازید. برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان و تحقیق درمورد آن ها می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از جست و جوی کلمات کلیدی Google Trends
  • ثبت نام در Google Alerts
  • استفاده از Open Site Explorer برای استخراج اطلاعات مختلف درمورد رقبا
  • رقابت کنید، اما تقلید نکنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که برای ایجاد برتری سئو بین رقیبان باید به آن دقت کنید، این است که به هیچ عنوان کپی نکنید. شما هرگز نمی دانید چیزی که برای سایت رقیب خوب است برای سایت شما نیز خوب است یا خیر. به همین خاطر بهترین راه برای پیشرفت این است که راه های منحصر به فرد خودتان را داشته باشید.

متفاوت بودن در های خلاقیت را به روی شما باز می کند و شما می توانید به کمک آن ها نتایج بهتری در صفحه نتایج جست و جو داشته باشید. برای ایجاد یک رقابت سالم باید تفاوت خود را نشان دهید و محتوا، محصولات و خدماتی را ارائه دهید که با دیگران تفاوت داشته باشد.

  • استراتژی مشخصی داشته باشید

استراتژی مشخصی داشته باشید

بعد از رعایت نکات بالا و به دست آوردن اطلاعات، وقت آن می رسد که یک استراتژی مشخص برای بهبود سئوی خود تهیه کنید. یک استراتژی سئو مشخص برای دراز مدت به شما هدف مشخصی می دهد و به شما کمک می کند که سئو سایت خود را بهبود دهید.

جمع بندی

ایجاد برتری سئو بین رقیبان کار ساده ای نیست. رقیبان شما درست مانند خود شما همیشه در تلاش هستند که سئوی سایت خود را بهبود دهند تا در صفحهٔ نتایج جست و جو رتبهٔ بهتری به دست آورند. برای اینکه بتوانید از رقیبان خود همیشه یک قدم جلو تر باشید، راه های مختلفی هست. ما در این مقاله برای آشنایی شما با این روش ها، آن ها را نام بردیم و درمورد هر کدام توضیح دادیم.

نظرات کاربران