اشتباه مالی

7 اشتباه مالی مشترک در کسب و کار های کوچک

هر کسب و کار کوچکی راهی متفاوت برای موفقیت طی می کند ، اما معمولاً چاله ها و گام های اشتباهی در این راه وجود دارد. برخی از این مشکلات می تواند ناشی از اشتباهات مالی باشد. برای یادگیری هفت اشتباه مالی متداول در کسب و کار کوچک و چگونگی اجتناب از آنها ، این مطلب از بیزون را تا انتها بخوانید:

 

7 اشتباه مالی

  1. نادیده گرفتن سابقه مالی

باید حواستان به سابقه مالی تان باشد و همیشه در این راه قدم بردارید که خوش حساب باشید. داشتن چک برگشتی یا گردش حساب پایین چزی است که سرمایه گذارها را دچار دو دلی می کند.

حواستان باشد که چک و قسطهای خودتان را به موقع پرداخت کنید و از وام گرفتن بیشتر از توانتان خودداری می کنید. در مواجهه با افراد یا سایر کمپانی ها خوش حسابی خود را ثابت کنید تا بتوانید به رشد کسب و کارتان امید داشته باشید. با خوش حسابی سرمایه گذارها دلیلی خوبی برای کار با شما پیدا می کنند و همینطور اعتبار خوبی برای خودتان می خرید و اعتماد کلی به کسب و کارتان بالا می رود.

 

  1. عدم نظارت بر جریان نقدی شما

جریان وجه نقد شما شاخصی است که از صحت کسب و کار کوچک شما خبر می دهد. به شما اطلاع می دهد که آیا می توانید تعهدات پرداخت خود را انجام دهید یا خیر. حتی اگر به یک حسابدار پول پرداخت می کنید ، مهم است که جریان نقدی خود را نیز به طور منظم بررسی کنید. به این ترتیب خواهید فهمید که در مسیر سود حرکت می کنید یا در حال ضرر کردن هستید. اگر بیشتر از مبلغی که خرج می کنید هزینه می کنید ، می توانید به دنبال روش هایی برای کاهش هزینه ها باشید ، بنابراین می توانید مطمئن شوید که درآمدتان بیشتر از هزینه شماست. حواستان به هزینه های اولیه کسب و کار باشد و یک ارزیابی کلی از هزینه ها داشته باشید، در غیر این صورت دچار ی اشتباه مالی بزرگ شده اید.

 

  1. پایبند نبودن به بودجه

اگر پولی در چنته ندارید یا اگر میزان دقیق بودجه خود را نادیده می گیرید ، به راحتی می توانید هزینه های بیشتری را به کسب و کار کوچک خود تحمیل کنید و یک اشتباه مالی آسیب رسان انجام دهید. بودجه به شما کمک می کند تا هزینه های کسب و کار کوچک خود را پیگیری کنید و مناطقی را شناسایی کنید که می توانید هزینه ها را کاهش دهید. همچنین به شما کمک می کند تا جریان نقدینگی خود را کنترل کنید چرا که در حال کنترل مسیری هستید که پولتان جریام دارد. یک بودجه معین مشخص کنید و متناسب با این بودجه دخل و خرجتان را حساب و کتاب کنید.

 

  1. خرج انرژی اغراق آمیز روی یک محصول

اگر وقت و هزینه زیادی صرف تولید کالایی یا خدماتی برای کسب و کار کوچک خود کرده اید ، ممکن است هی بیشتر دلتا بخواهد سرمایه گذاری و تلاش کنید، حتی اگر به نظر برسد که موثر نخواهد بود یا سودآوری نخواهد داشت. اگر می بینید بیشتر از تصورتان دارید ضرر می کنید، سرمایه بیشتری خرج نکنید و هر وقت جلوی ضرر را بگیرید، منفعت است.

همیشه همه ایده ها به سود نمی رسند، بنابراین گاهی اوقات فقط باید ضرر خودتان را کاهش دهید. با تشخیص اینکه چه زمانی زمان دست کشیدن از کار است، در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

 

  1. پس انداز نکردن برای موارد اضطراری

در برخی موارد ، کسب و کار شما احتمالاً با یک وضعیت اضطراری روبرو خواهد شد. این وضعیت ممکن است یک فاجعه طبیعی یا یک اتفاق غیر منتظره بین مشتری ها باشد. هر اتفاقی بیفتد، مهم این است که شما برای امور مالی خود یک برنامه احتمالی داشته باشید. صرفه جویی در هزینه های حداقل سه ماهه را در نظر بگیرید تا در صورت وقوع ماجرای غیرمترقبه ، بتوانید کسب و کار خود را سرپا نگه دارید. اگر کسب و کار شما از قبل با بودجه کمتری کار می کند، پس انداز آن دشوار است. سعی کنید در ماههای سودآور به فکر پس انداز و صرفه جویی باشید، بنابراین در ماه های کسادتر احساس خطر نمی کنید. اینکه هیچ پس اندازی نداشته باشید یک اشتباه مالی است.

 

  1. عدم تعیین شرایط پرداخت

اگر فروش قسطی دارید، مهم است که مشتری خود را تشویق کنید که قسط خود را به موقع پرداخت کنند. اگر در ابتدا شرایط پرداخت را تعیین نکرده باشید، ممکن است شما و مشتریانتان ندانید که “به موقع” به چه معناست. مهم است که شما شرایط پرداخت خود را از قبل تعیین کنید تا مشکلی ایجاد نشود و همه بدانند به موقعی که می گویید، به چه معناست. از مشتریان خود بخواهید قبل از خرید شرایط را بپذیرند و شرایط را در هر فاکتور چاپ کنند. پس از تعیین شرایط ، می توانید نحوه پرداخت قسط مشتری را پیگیری کنید.

 

  1. تلفیق امور مالی شخصی و کاری

برای صاحبان کسب و کار کوچک معمول است که امور مالی شخصی و کاری را با هم ترکیب کنند ، اما این موضوع می تواند خطرناک باشد. یک اشتباه در امور اقتصادی شما می تواند اعتبار مالی شخصی شما را از بین ببرد یا بالعکس ، بنابراین سعی کنید امور مالی شخصی و کاری خود را هر چه زودتر جدا کنید. اگر حساب کاری و شخص خود را جدا کنید از مزیت تعادل حساب ها ، بررسی مالیات ، پیگیری سود و تعیین اهداف مالی برای کسب و کار کوچک بهره می برید.

نظرات کاربران