ایده کسب و کار عالی

9 راه برای تشخیص یک ایده کسب و کار عالی

شروع یک کسب و کار به زمان و انرژی زیاذی نیاز دارد و برای اینکه یک ایده کسب و کار عالی، واقعی و قابل استفاده پیدا کنید باید از قبل کلی فکر کنید. وقتی ایده کسب و کار عالی و خوبی داشتید چطور می توانید مطمئن شوید که این ایده را می توانید به یک سرمایه گذاری موفق تبدیل کنید؟ این موضوع برای مراحل اولیه برنامه ریزی ضروری است. حسابی موضوع را برانداز کنید و ایده های خود را در زیر آزمایش قرار دهید.

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که آیا ایده کسب و کار عالی و خوبی دارید یا نه، اجازه دهید نگاهی به نحوه ایجاد این ایده بیندازیم.

 

1. چگونه می توان ایده خوبی برای کسب و کار ارائه داد؟

با تجزیه و تحلیل خود و نقاط قوت خود شروع کنید. تو به چه چیزی علاقه داری؟ به نظر شما در چه شرایطی خوب کار می کنید؟

در چه کاری خوب هستید؟

اگر فردی برای کارهای خاص یا وظایف خاصی هستید، ممکن است فرصتی طلایی برای تبدیل این مهارت یا استعداد به یک کسب و کار عالی باشد. با این حال ، مهم است که چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و می توانید خودتان را به صورت روزانه یا تمام وقت درگیر این کار ببینید.

اطرافیانتان به شما تلنگر زده اند که در فلان مورد خوب عمل می کنید؟ شاید شما یک استعداد پنهانی داشته باشید که دیگران در شما می بینند که هرگز به عنوان یک ایده بزرگ به آن فکر نمی کنید. اگر این اتفاق افتاده است و آن مهارت چیزی است که می توانستید در خود پرورش دهید، می تواند یک ایده عالی برای کسب و کار باشد. با خانواده و دوستان خود صحبت کنید و ببینید که آنها چه فکر می کنند.

آرزو دارید چه خدمتی وجود داشته باشد که در حال حاضر در دسترس نیست؟

این موضوع همیشه اتفاق می افتد. شما در گوگل یا play store به دنبال چیز خاصی هستید ، و فکر می کنید که مطمئناً وجود دارد ، فقط برای پیدا کردنش نتیجه نمی گیرد. این شانس شماست شما می توانید با یک طراح برنامه جفت شوید یا خودتان برنامه ای بسازید که بتواند افرادی مثل شما را در سراسر دنیا پوشش بدهد. راه دیگری که به می تواند به یک ایده کسب و کار عالی برسد این است که فکر کنید اطرافتان چه مشکلی وجود دارد که نیاز به راه حل دارد؟ برخی از موفق ترین مشاغل و کسب و کارها ارائه دهنده محصولات یا خدماتی هستند که مشکلات دیگران را حل می کنند.

 

2. منابع مفید برای پیدا کردن ایده کسب و کار عالی

بعضی اوقات شما نیاز به یک منبع الهام بخش دارید تا به لامپ مغز شما تلنگر وارد شود و موتورش روشن شود. از دنیای اطراف خود الهام بگیرید و ایده کسب و کار عالی را پیدا کنید. در اینجا چهار مورد برای جستجوی ایده و انگیزه وجود دارد:

کارآفرینان موفق را مطالعه کنید. خواندن مسیر موفقیت کارفرینان موفق همیشه الهام بخش است و به شما روحیه و انگیزه زیادی تزریق می کند. داستان زندگی و موفقیتشان را بخوانید و عناوین تجاری موفق را مطالعه کنید. ببینید چطور ایده کسب و کارشان به ذهنشان خطور کرده است؟ چه توصیه ای برای کارآفرینان آینده دارند؟ قبل از شروع مسیر خود همه چیزهایی را که می توانید یاد بگیرید.

از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. اگر به فکر ساختن یک اپلیکیشن افتادید اما مطمئن نیستید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید ایجاد کنید، از play store جستجو کنید. دسته بندی های مورد علاقه را جستجو کنید. آیا در مورد چیزی که در ذهن دارید اپلیکیشنی هست؟ کارآمد و به درد بخور است؟

 

آیا می توانید با استفاده از موتورهای جستجو محصولات یا خدمات مشابهی پیدا کنید؟ اینترنت هنگام پیدا کردن محصولات و خدماتی که در بازار برای آنها وجود دارد، فوق العاده مفید است. اما آیا تاکنون چیزی را جستجو کرده و جستجو کرده اید و نتوانسته اید آن را پیدا کنید؟

 

به رسانه های اجتماعی روی بیاورید. افراد در رسانه های اجتماعی غالباً به سرعت مسائل و مشکلات خود را با محصولات فعلی ، مکان ها ، فرآیندها و غیره شناسایی می کنند ، اما تعداد کمی از آنها زمان می برد تا راه حلی ارائه دهند. فهمیدن موضوع از طریق نارضایتی های مردم می تواند بینش بزرگی را در مورد مشکلات دیگران که شما می توانید حل کنید، به شما ببخشد.

 

3. چگونه می توان ایده کسب و کار عالی و خوبی را پیدا کرد

گاهی اوقات به فکر بودن مشکل نیست، بلکه تعیین کننده واقغی این است که آیا شما واقعاً ایده کسب و کار عالی و خوبی دارید یا نه. مهم است که در مورد ایده خود انتقاد کنید و از هر تعداد ممکن از افراد بازخورد بخواهید. چندین متخصص در مورد استراتژی های دیگر به شما کمک می کنند تا بتوانید در مورد ایده کسب و کار مؤثر تصمیم بگیرید.

 

4. آیا مشکلی را حل می کند؟

کارآفرین و بنیانگذار مکتب طراحی وب The Starter League  مایک مک گویی فکر می کند بهترین ایده های تجاری ایده هایی هستند که به نوعی مشکلی را حل می کنند.

مک گی گفت: “اگر مشکلی وجود داشته باشد که شما ، دوستان ، خانواده ، همکاران و غیره را تحت تأثیر قرار دهد، احتمال زیادی وجود دارد که افرادی را که نمی شناسید هم تحت تأثیر قرار دهد و معضل آنها هم باشد.”

 

5. آیا مردم هزینه آن را پرداخت می کنند؟

ویل شروتر، بنیانگذار و مدیرعامل Fundable گفت: تا زمانی که یک مشتری پولی برای محصول شما رداخت نکند، ایده شما در حد همان ایده باقی می ماند. مشتری تعیین کننده میزان شانس برای موفقیت شماست.

شروتر همچنین می گوید “هر کسی می تواند یک ایده ساده را بی اعتبار کند، اما هیچ کدام به اندازه هزینه ای که مشتری باید پرداخت کند به اعتبار ایده یک کسب و کار عالی صدمه نمی زند.”

 

6. قیمتتان چقدر است؟

چارلی هاری ، بنیانگذار و شریک شرکت سرمایه گذاری H3 & Co. ، گفت که در حالی که روش های زیادی برای حل مشکلات وجود دارد ، ایده های تجاری عالی این کار را به روشی انجام می دهند که ارزان تر از تحمل بازار خواهد بود.

هری گفت: “پس از اینكه مشخص كردید كه مشكل موجود را به روشی مقیاس پذیر حل می كنید، باید نه تنها ارزش ارائه شده برای حل یک مشکل را تعیین كنید ، بلكه باید قیمتی که مردم به ازای راهکار شما می دهند را هم مشخص کنید”. “پس از تعیین قیمت ، می توانید ارزیابی کنید که راه حل شما مناسب کسب و کار است یا نه.”

 

آیا بازار بستر قابل توجهی برای این ایده کسب و کار دارد؟

بدون داشتن بازار به اندازه کافی بزرگ، ایده شما ممکن است هرگز پا نگیرد. شما باید تعیین کنید که آیا بازار بستری برای ایده کسب و کار عالی شما دارد یا خیر.

 

آیا به اندازه کافی شور و اشتیاق دارید؟

شغل شما به احتمال زیاد تمام وقت شما را خودش اختصاص خواهد داد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که برای موفقیت در این امر اشتیاق دارید. مهم است که ایده شما چیزی باشد که شما واقعاً به آن اهمیت می دهید ، نه فقط چیزی است که شما آن را هدف قرار داده اید ، زیرا به نظر می رسد می تواند پرسود باشد.

ملیسا بردلی، مدیر عامل شرکت ملی گفت: “از آنجا که شروع به کار ، به زمان ، انرژی و صبر کمتری نیاز دارد ، از نظر ایده آل ، ایده کسب و کار عالی همان ایده ایست که شما مشتاقش هستید و همچنین مهارت و تجربه در این زمینه دارد

 

آیا ایده خود را آزمایش کرده اید؟

تا زمانی که آن را بر روی افراد غریبه آزمایش نکنید ، نمی دانید که آیا کسب و کار شما عملی است یا نه.

لیزا مک کارتی ، رئیس “PLYTer” در هیئت علمی ریاضی گفت: “ایده کسب و کارتان را امتحان کنید – نه فقط با دوستانی که بسیار مودب باشند، بلکه با کسانی که رک و صادق هستند و کاملا به شما نقاط ضعف موضوع را می گویند. ایده کسب و کار خودتان را امتحان کنید و منتظر بازخورد باشید”

“اگر نمونه مورد نظر شما می گوید که ایده کسب و کار عالی و فوق العاده ای است و می پرسند که از کجا به چنین فضایی می شود دست پیدا کرد یعنی احتمالا ایده کسب و کار خوبی دارید و اگر استقبالی نکرد احتمالا آنقدرها که فکر می کنید ایده خوبی ندارید.”

 

7. آیا آغوشتان برای مشورت گرفتن و تغییر باز است؟

اگر نمی خواهید ایده خود را متناسب با آنچه مشتری های شما می خواهند تغییر دهید یا تطبیق دهید ، ممکن است ایده کسب و کار شما ارزش دنبال کردن نداشته باشد.

آنگی یاسولییت، مدیر عامل و مدیر شریک در گروه YaZo گفت: “موفقیت زمانی اتفاق می افتد که شما مایل به گوش دادن و توصیه های دیگران باشید و تجربه هایشان را در نظر بگیرید.” “بسیاری از ایده های خوب برای دستیابی به بازار مقابله می کنند. با داشتن گارد نسبت به نظرات مختلف، قاتل کسب و کار خواهید بود.”

 

8. برای ایده کسب و کار عالی خود چگونه  را بازاریابی می کنید؟

بسیاری از کارآفرینان در مورد مشکلی که کسب و کارشان حل خواهد کرد فکر می کنند اما در مورد چگونگی کسب و کار در بازار هدف مشتریان خود فکر نمی کنند. جسی لیپسون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Real Magic گفت: استراتژی بازاریابی شما می تواند تعیین کند که ایده تجاری شما ایده کسب و کار عالی و خوبی است یا خیر.

لیپسون گفت: “اگر استراتژی خوبی برای رفتن به بازار و یک محصول مناسب داشته باشید، احتمالاً موفق خواهید بود.” “اما اگر شما یک محصول عالی ولی بدون هیچ ایده ای برای رسیدن به مشتریان بالقوه داشته باشید ، موفقیت این ایده دشوار خواهد بود. باید قبل از واقعه به فکر باشید و به فکر سئو، استراتژی های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ باشید.”

 

9. آیا در مورد اهداف خود واقع بین هستید؟

هر چقدر هم در مورد یک ایده کسب و کار جدید هیجان زده باشید، مهم است که جدی باشید و نسبت به آن واقع بین باشید. توماس جی. گراوینا ، بنیانگذار و رئیس اجرایی هیئت مدیره شرکت خدمات ابری Evolve IP ، می گوید که شما نباید هنگام شروع فعالیت خود دارای یک پس زمینه رویایی باشید.

گراوینا گفت: “فقط به دلیل اینكه شما بینشی دارید و تصمیم می گیرید كه آن را بسازید به معنای آن نیست كه بقیه هم همین موضوع را دنبال خواهند کرد. “در حالی که شما ممکن است ایده ای داشته باشید که اصیل، انقلابی یا آوانگارد باشد ، باید یک بازار واقعی و محکم برای موفقیت آن وجود داشته باشد. ”

 

حرف آخر

بی خیال حرف زدن، شروع به نوشتن کنید. صحبت کردن در مورد یک ایده قبل از انجام پردازش اولیه روی کاغذ، مغز ما را به این اشتباه می اندازد که ما واقعاً در مورد این موضوع کاری انجام می دهیم و رضایتی به وجود می آید. این موضوع برای شروع یک ایده کسب و کار عالی سم است.

نظرات کاربران