بهبود سئو

بهبود سئو پنج روش برای بهبود سئو یک سایت

اگر دستی در نوشتن داشته باشید، مطمئنا بارها و بارها با کلمه سئو روبه رو شده اید و اگر به تازگی اسم بهبود سئو را میشنوید، یکی از پیشنهاد های کلیدی ما به شما این است که چنانچه صاحب وبلاگ یا سایتی هستید، حتما سئوی سایت و محتوای خود را بررسی کنید البته سئو خیلی فراتر از چیزی که فکر می کنید مهم است و باید در رعایت کردن آن کوشش کنید. در واقع اگر می خواهید سایت شما و محتوایی که برای مخاطبان آماده کرده اید زودتر نتیجه بدهد، ملزم هستید تا سئو را رعایت کنید.دلیل اهمیت سئو این است که باعث می شود محتوا و سایت شما زودتر کاربران و مخاطبان خاص خود را پیدا کند. اما اگر برای شما سوال پیش آمده که اصلا سئو چیست و چگونه می توان سایتی سئو شده داشته باشیم، به شما پیشنهاد می کنیم که تا اخر با ما همراه شوید.

بهبود سئو سایت چیست؟

به بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر گوگل سئو می گویند. به نوعی دیگر سئو به منظور بهتر شدن عملکر سایت بر اساس استاندارهایی که وجود دارد و برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر انجام میگیرد. سئو سایت یک تکنینک یا انجام یک کار نیست، بلکه با رعایت مجموعه کارهایی مانند محتوای مناسب، کلمات کلیدی، متادیتا ها، لینک سازی داخلی، برچسب ها و تایتل مناسب و درست می توان گفت که سایتی سئو شده داریم و سایت با توجه به استراتژی که در پیش گرفتیم در نتایج گوگل در رتبه بهتری قرار میگیرد و مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتری را روانه سایت ما می کند.
اگر بخواهیم از زاویه دیگر به سئو نگاه کنیم، سئو بهترین کمک کننده برای دیده شدن سایت شماست. مطمئنا اگر تمام نکات کلیدی سئو سایت خود را رعایت کرده باشید، گوگل می تواند بهتر سایت شما را آنالیز کند و در رتبه مناسب خودش قرار دهد.
اما چگونه می توان سایتی سئو شده داشته باشیم؟
پنج روش برای بهبود رتبه بندی و سئو سایت

1. انتشار محتوای مرتبط و مناسب

گوگل آمار بسیار بالایی در جستجوی روزانه دارد. اگر بخواهیم دقیق تر این آمار را موشکافی کنیم، گوگل روزانه 3.5میلیارد بار به جستجوی مخاطبان پاسخ می دهد. با توجه به این آمار شاید تا حدی به این نتیجه رسیده باشید که اولین نکته مهمی که گوگل به آن اهمیت می دهد، محتوای مناسب و مرتبط است. محتوای با کیفیت راننده شماره یک شما در رتبه بندی موتور جستجوگر است و باور کنید هیچ جایگزینی برای محتوای عالی وجود ندارد. محتوای با کیفیت و کامل به طور جداگانه بازدید کننده های زیادی را روانه سایت شما می کند. درواقع می توان گفت یک محتوای عالی باعث میشود اعتبار سایت نیز بالا برود. یک محتوای مناسب باید دارای چند ویژگی خاصی چون
1_کیفیت بالای محتوا
2_جذاب بودن نوشته
3_وجود اطلاعات مفید
4_کامل و جامع بودن محتوا
است که باید رعایت شود.

"<yoastmark

2. کلمه کلیدی یا Keyword

یکی از مهم ترین نکته برای سئو سایت شما استفاده از کلمات کلیدی است. اما اگر نمی دانید کلمات کلیدی چیست؟ باید بگوییم کلمات کلیدی یک کلمه یا عبارتی ست که به موتورهای جستجوگر گوگل کمک میکند تا محتوای سایت شما زودتر مورد بررسی قرار گیرد و به مخاطبان پیشنهاد داده شود. مدت ها قبل بین نویسنده ها اینگونه باب شده بود که هر چقدر از کلمه کلیدی بیشتر استفاده کنند، موتورهای جستجوگر زودتر محتوای آنها را جستجو میکند! اما این روش یک روشی نادرست بود. برای هر محتوا یا صفحه در وب سایت خود یک کلمه کلیدی اصلی را شناسایی کنید و سپس با توجه به محتوای خود باید چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید.
مثلا اگر محتوایی هزار کلمه ای دارید باید کلمه کلیدی شما بین سه تا پنج بار در متن تکرار شود.

3.محتوای سایت را به طور منظم به روز کنید.

احتمالا با توجه به تاکید زیادی که روی محتوا داشتیم تا الان متوجه شده باشید که روی یک محتوای عالی و با کیفیت بسیار حساس هستیم. اما باید بدانید که موتورهای جستجوگر خیلی بیشتر از ما روی کیفیت یک محتوا حساسیت دارند. یکی از نکات کلیدی دیگر که باعث می شود بعد از مدت ها از رتبه ای که موتورهای جستجوگر برای شما مشخص کرده بود پایین تر نیایید به روز رسانی محتواهای شماست. یعنی هرچند وقت یک بار محتوای خود را بروز رسانی کنید، توضیحاتی که به نظرتان با گذشت زمان لازم است دوباره به محتوا اضافه شود، اضافه کنید، لینک های داخلی که حالا احساس می کنید باید در این محتوا قرار گیرد قرار دهید و محتوا را تا جایی که می توانید به روزتر کنید تا نه تنها از رتبه اش پایین نیاید بلکه بالاتر هم برود.

4.متا دیتا یا فراداده ها

است که قابل مشاهده نیست، ولی تمامی اطلاعات سایت شما را مستقیما به موتورهای جستجوگر (HTML)متا دیتا یکی از عناصر
انتقال میدهد. در واقع اگر از یک زاویه دیگر متادیتا یا فراداده را مورد بررسی قرار دهیم می توان اینطور گفت که متا دیتاها تمامی اطلاعاتی که راجع به سایت شما و محتواهای شماست را برای گوگل توضیح می دهد. تمامی تگ هایی که برای یک محتوا اختصاص داده می شود نیز(مانند تایتل تگ، ایمیج تگ، تگ های متعارف و اطلاعات ساختاری) همگی این وظیفه را دارند تا مشخصات و محتوای اصلی سایت را ربای گوگل تصریح کنند. به این خاطر است که متادیتا ها و فراداده ها تاثیر زیادی بر روی بهبود سئو سایت و دیده شدن بهتر محتوا و سایت شما دارند.

5. ساختار URL محتوا

است که در واقع ادرس صفحه شماست. می توان گفت که هرچقدر پیوند یکتای یک محتوا کوتاه تر باشد در URLپیوند یکتا همان
جستجوی گوگل به نتیجه بهتری دست پیدا خواهد کرد. دلیل اینکه بر روی کوتاه بودن (یو ار ال) یک صفحه تاکید می کنیم این است که هرچقدر کوتاه تر باشد، زودتر توسط گوگل به نسبت (یو ار ال) های طولانی دیده می شود. البته انتخاب همان پیوند یکتای کوتاه نیز قوائد خاص خود را دارد. مثلا باید از کلمات کلیدی نیز در آن استفاده کنید تا زوتر شناسایی شود. پیوند یکتای کوتاهی که هیچ ربطی به متن و محتوا نداشته باشد تاثیر منفی بر روی اعتبار سایت و بهبود سئو سایت شما دارد. پس بهترین ترفند این است که یک پیوند یکتای کوتاه که کلمه کلیدی در آن به کاربرده شده باشد را استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

نظرات کاربران