جذب بک لینک

جذب بک لینک چیست و چگونه می توان بک لینک گرفت؟

دنیای دیجیتال امروز ، جایی برای افرادی که دست روی دست می گذارند، ندارد. اگر موفقیت زیادی در حوزه کسب و کار خود می خواهید باید از همه لحاظ قوی و با کیفیت کار کنید. تولید محتوای با کیفیت تنها کاری که باید انجام بدهید نیست. باید سایت خود را به گونه ای بهینه کنید که توسط گوگل زودتر شناسایی شوید. بک لینک و جذب بک لینک یکی دیگر از کارهای تاثیر گذار بر روی سئوی سایت شماست.

اگر بخواهیم بهتر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که برای اینکه رتبه خوبی را بتوانید از نتایج جستجوی گوگل بدست آورید باید سایت خود را از همه لحاظ بهینه کنید. یکی از کارهایی که بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد بک لینک سازی است. بک لینک گرفتن باعث می شود که اعتبار سایت بالا برود و گوگل به محتوای سایت اعتماد کند. در این مطلب به سوال بک لینک چیست؟ می پردازیم و چند راهکار طلایی برای گرفتن بک لینک با کیفیت بررسی خواهیم کرد.

جذب بک لینک چیست؟ و چرا باید بک لینک بگیریم

بک لینک یک پیوند عادی و معمولی است که به شما امکان می دهد هنگام کلیک کردن از یک وبسایت به وبسایت دیگری منتقل شوید. بک لینک دادن به نوعی باعث میشود دنبال کنندگان یا خوانندگان یک سایتی با محتوای سایت ما آشنا شوند. زمانی که یک سایت با گذاشتن لینک، سایت شما را به خوانندگان خود پیشنهاد می دهد، یک شاخص قابل اعتماد برای سایت شما شکل می گیرد. تولید محتوای با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. اما اگر فقط به تولید کردن یک محتوای با کیفیت بسنده کنید مطمئنا باید مدت های طولانی منتظر نتیجه گرفتن بمانید، بنابراین عصای جادویی مورد نیاز شما “ایجاد یک پیوند یا بک لینک” دادن است.

یکی از نکات مهمی که در بک لینک دادن باید به آن توجه کنید این است که جمع آوری تعداد زیاد بک لینک به معنای خوب بودن استاتژی شما نیست. نکته اصلی این است که بک لینکی که می گیرید باید با کیفیت باشد. امروزه وبسایت هایی که تعداد زیادی پیوند ورودی بی کیفیت را جمع میکنند ، توسط گوگل مشکوک خوانده می شوند و سپس ممکن است از طرف گوگل جریمه شوند و یا حتی سایت آنها از فهرست جستجوی گوکل حذف شود. پس یادتان باشد گرفتن هر بک لینکی به موفقیت و دیده شدن سایت شما کمکی نمی کند.

ما در مقاله بک لینک چیست به بررسی عمیق آناتومی بک لینک ها پرداختته ایم

چگونه بدانیم که بک لینک دارای کیفیت بالایی است؟

استراتژی های زیادی برای ایجاد موثر بک لینک وجود دارد، که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. ابتدا بیایید نگاهی به عناصر تشکیل دهنده یک  بک لینک با کیفیت بیاندازیم و اینکه چگونه می توانید پیش شرط های خوب و بد بودن بک لینک ها را درک کنید.

1.محتوای سایت

از آنجا که بک لینک بازدید کنندگان را از یک وب سایت به وب سایت دیگری هدایت می کند، بنابراین به اولین نکته ای که باید توجه کنید این است که به وب سایت هایی باید پیوند دهید که دارای موضوع و محتوای مناسب مخاطبان شما باشد. بسیار مهم است که موضوع وب سایت ها به یکدیگر مرتبط باشد. اگر تعداد زیادی بک لینک از وبسایت های غیر مرتبط دریافت کنید این ممکن است توسط گوگل و موتورهای جستجو گر غیرطبیعی خوانده شود. البته بک لینک دادن به سایت هایی که محتوایی مانند محتوای سایت شما را دارد نه تنها می تواند باعث رتبه گرفتن خوبی از گوگل شود، بلکه مخاطبان و کاربران آن سایت نیز روانه سایت شما می شوند و این نیز می تواند یک نکته ی خیلی عالی برای بازدیدگرفتن سایتتان باشد.

مثلا اگر وبسایت شما در حوزه دیجیتال مارکتینک است بک لینک دادن شما به سایتی که در حوزه فروش محصولات طبیعی فعالیت می کند یک کار غلط و نادرست است. بهترین کار این است که با وب سایت هایی همکاری داشته باشید که محتوای آن یا کاملا شبیه سایت شما باشد یا تا حدودی به کار شما ارتباط داشته باشد.

جذب بک لینک

جذب بک لینک

2.معتبر بودن وبسایت جهت جذب بک لینک

یکی دیگر از نکات مهم در بک لینک گرفتن این است که از سایتی جذب بک لینک کنیم که معتبر باشد . به روز بودن محتواهای سایت و معتبر بودن آن وبسایت یکی دیگر از شاخصه های اصلی است که باید به آن توجه کنید.  مطمئنا وبسایتی که مطالب قدیمی دارد و هیچ نظری از مخاطبان در وبسایت دیده نمی شود چندان بک لینک با کیفیتی ندارد. گوگل بیشتر طرفدار وب سایت های فعال و به روز است. پس باید به دنبال سایتی باشید که فعال باشد، محتواهای به روز و با  کیفیتی تولید کند، مخاطبان آن سایت دائما در حال نظر دادن باشند. اینگونه هم تاثیر زیادی بر روی سئوی سایت شما دارد و هم اینکه مخاطبان زیادی را روانه وب سایت شما می کند.

3.انکرتکست لینک

اگر نمی دانید انکر تکست چیست، اما مطمئنا تا حالا انکرتکست های زیادی دیده اید. انکر تکست همان کلمه ایست که با کلیک بر روی آن به وبسایت های دیگر هدایت می شوید. مثلا ممکن است در برخی سایت ها  با کلمه ی “اینجا را کلیک کنید” روبه رو شده باشید که به آن انکر تکست می گویند.

انکرتکستی که انتخاب می کنید باید محتوای وب سایت مدنظر شما  را به بهترین شکل توصیف کند. اگر یک انکر تکست خوبی را ارائه دهید، هم بازدیدکنندگان بیشتری روانه سایت می شوند و هم خزنده های موتور جستجوگر گوگل به سرعت می توانند بفهمند محتوای اصلی این پیوند چیست.

با این حال باید انکرتکستی را انتخاب کنید که طبیعی باشد و به گونه ای نباشد که توسط موتور های جستجوگر جریمه شود. مثلا همین عبارت اینجا را کلیک کنید چندان انکر تکست خوبی نیست و روی بازدید وبسایت شما تاثیر خوبی ندارد. رویکرد ایده ال انکر تکست با گذشت زمان تغییر می کند، تا همین اواخر هرچه تعداد بک لینک های یک سایت از کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان انکرتکست استفاده میشد، نتیجه بهتری از گوگل دریافت میکرد و بازدیدکنندگان خوبی را هم جذب میکرد.

جذب بک لینک

جذب بک لینک

4.لینک های فالو و نو فالو

تقریبا بک لینک ها به دو صورت فالو”دو فالو” و یا نوفالو” نوفالو” هستند. اما به طور پیش فرض بک لینک ها فالو هستند و این نوع بک لینک از نظر گوگل بسیار مهم و ارزشمند هستند. همچنین بک لینک های فالو خیلی بیشتر از بک لینک نوفالو بر سئو و رتبه سایت شما تاثیر میگذارند.

مهم است که بدانید هم لینک نو فالو و هم لینک فالو هر دو برای وب سایت شما لازم است. اگر فقط لینک های فالو داشته باشد ممکن است از نظر موتورهای جستجوگر غیرطبیعی و مشکوک به نظر برسید و حتی توسط گوگل جریمه شوید، به این علت به تعدادی لینک نوفالو نیز نیاز دارید. اما فقط لینک های فالو هستند که ارزش یک وبسایت را به وب سایت دیگر انتقال می دهد و باعث بهبود سئو و جذب بازدید کننده می شود، به این علت گرفتن بک لینک های فالو مهم هستند. اما در کنار گرفتن بک لینک های فالو، فراموش نکنید چندین بک لینک نو فالو را نیز برای وبسایت خود داشته باشید.

مقالات مرتبط:

لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو

نظرات کاربران

مددی
01.آذر.1401

سلام سایتی هست که شبیه گوگله. شما می تونید لینک های خودتون رو در این سایت به صورت رایگان ثبت کنید. در واقع بک لینک رایگانه
ادرس سایت: goodgoogle.ir/send-link
کلا لینک، عنوان و توضیح دو خطی میخواد!
پیشنهاد من به شما