خرید مشتری

خرید مشتری: چرا مشتریان باید از شما خرید کنند؟

مردم وقتی تصمیم به خرید محصولی می گیرند از دو بخش عقل و احساس برای تصمیم گیری استفاده می کنند. وقتی بتوانید با مشتری صحبت کنید می توانید بخش عقل و منطق مشتری را بررسی و قانعش کنید اما در صورتی که پای احساس مشتری وسط باشد موضوع کمی متفاوت است. همین کشف موارد عاطفی و فروش نیازها دلیل روشنی برای رقابت فروش است.

تقریباً هر شخصی که کسب و کار جدیدی راه می اندازد این سوال را در ذهنش دارد که چطور به مرحله خرید مشتری برسد. برای به حداکثر رساندن درآمد خود نیاز دارید به مشتری تان دلیلی قانع کننده بدهید که از شما خرید کند نه از رقیبتان. در این مطلب از بیزون چند استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد که به شما کمک می کند خودتان را داخل رقابت متمایز کنید و به مرحله خرید مشتری برسید. برای هر کسب و کاری مهم است که بتواند با جذب مشتری بیشتر و حتی افزایش وفاداری مشتری، به رشد کسب و کارش کمک کند.

خرید مشتری

مراحل خرید از دیدگاه مشتری

اول، مهم است که درک کنیم که مردم تصمیم خرید خود را در دو سطح – منطقی و عاطفی – می گیرند. جنبه منطقی حول محور محصول یا خدمات می چرخد ​​و مواردی مانند مشخصات محصول، ضمانت، قیمت، رنگ، اندازه، سهولت استفاده و غیره را در بر می گیرد. هر چیزی که به طور مستقیم با محصول در ارتباط باشد یک نیاز منطقی است. دومین انگیزه خرید و شاید قدرتمندترین انگیزه، جنبه احساسی فروش است. این معیارها نیازهای ملموس کمتری دارند و شامل احساس موفقیت، تسکین، غرور، شادی، ترس و نگرانی می شود. به عنوان مثال، شخصی که یک جفت شلوار جین را خریداری می کند ، نیازهای منطقی خاصی مانند اندازه کمر، قد شلوار، رنگ و مدل را در نظر خواهد داشت. اما، در نهایت، جنبه عاطفی نحوه قرار گرفتن و ظاهر آنها بر تصمیم خرید آن شخص تأثیر می گذارد.

برای کشف الزامات خرید عاطفی مشتری خود یاد بگیرید که بپرسید “شما در چه مواردی به دنبال چه چیزی هستید؟ “چرا این موضوع برای شما مهم است؟” سوال اول به شما کمک می کند تا نیاز منطقی را کشف کنید در حالی که سوال دوم به مشتری کمک می کند دلایل عاطفی خرید خود را بیان کند. بیشتر کسب و کارهای موفق روی نیاز مشتری سرمایه گذاری می کنند.

قدم بعدی برای خرید مشتری، توجه به نیازهای او است. به جای یکریز بحث کردن درباره در مورد محصول یا خدمات خود، اول روی چیزی که مشتری به عنوان مهم قلمداد می کند، تمرکز کنید. این توجهتان نشان می دهد که شما به گفته های مشتری گوش داده اید و به شما کمک می کند تا خودتان را از رقیب ها متمایز کنید.

هنگام ارائه محصول یا خدمات، مطمئن شوید که در مورد مزایا و همچنین ویژگی ها بحث می کنید. ویژگی یعنی ” چیزی که در مورد محصول وجود است” و مزایا یعنی “سودی که به مشتری می رسانید”. یک روش عالی برای بیان این عبارت است که ، “تجهیزات ما 97٪ از آب را از فرش شما (ویژگی) خارج می کند، به طوری که که فرش شما در طی سه یا چهار ساعت پس از استفاده خشک می شوند (مزایا).” این مورد نیازهای خرید عاطفی مشتری را برطرف می کند، به این معنی که احتمال خرید آنها از طرف شما در مقابل رقیبتان بیشتر است.

مردم عموما خریدشان براساس تجربه کلی از فروشگاه و سایت شما صورت می گیرد. در اینجا عوامل مؤثر برای تصمیم خرید مشتری ذکر شده است:

عوامل مؤثر برای تصمیم خرید مشتری

  1. سهولت در خرید. آیا خرید و سفارش کار به شما مسیر راحتی دارد؟ یا من به عنوان مشتری، مجبورم برای بازگرداندن محصول یک عالمه فرم پر کنم؟ آیا پاسخگویی سایت شما مناسب است؟ سایتتان سازگار با موبایل است؟مشتری برای خرید داخل پیچ و خم ها گم نمی شود؟ سایتتان به راحتی در گوگل پیدا می شود؟

 

  1. دسترسی و نگرش کارکنان. آیا تیم شما در مراحل خدمات به مشتری به صورت صمیمی و خوب، آموزش دیده است؟ آیا آنها این ذهنیت را نشان می دهند که مشتری مهم است و باید کاملا توجهشان به خواسته مشتری باشد؟ آیا آنها مشتاقانه به مشتری نزدیک می شوند یا صبر می کنند که مشتری ها ابتدا به سراغ آنها بیایند.
  1. 3. انتخاب و در دسترس بودن محصول. آیا مدیریت درستی برای تحویل دادن سفارش دارید؟ باید برای رساندن محصول به دست مشتری کاملا دقیق باشید و متناسب با سفارش مشتری عمل کنید. طوری هم نباشد که خرید مشتری امروز ثب شود و ماه بعد به دستش برسد.
  2. حواستان به آراستگی و چیدمان فروشگاه باشد. آیا فروشگاه شما تمیز، مرتب و به صورت بصری جذاب است؟ آیا سایتتان طراحی و گرافیک چشم نوازی دارد؟ رنگهایی که برای سایت استفاده کردید مشتری را جذب می کند؟

در آخر سعی کنید رضایت کارکنان خود را جلب کنید و در صورتی که آنها رضایت داشته باشند بازدهی بهتری دارند. خودتان و کل تیمتان را به روز نگه دارید و در راستای رشد قدم بردارید و سعی کنید برای خرید مشتری ارزش قایل شوید.

نظرات کاربران