رشد کسب و کار

4 علامت واضحی که باید نسبت به رشد کسب و کار اقدام کنید

زمانی که روی غلتک رشد کسب و کار افتادید قطعا به اضافه کردن نیروی جدید احتیاج دارید. استخدام یک نیروی جدید به تیم کسب و کارتان یک قدم بزرگ است. اما باید حواستان باشد که قبل از موعد مققر اقدام به اضافه کردن نیروی جدید نکنید. این کار نه تنها سودی برای کسب و کارتان نخواهد داشت، بلکه باعث افت انتظارات کارمندان و در نهایت عقب افتادن کسب و کارتان شود. بنابراین، چطور می فهمید زمان مناسب استخدام فرا رسیده است یا نه؟ در اینجا چهار علامت را ذکر کردیم که نشان می دهد زمان استخدام نیروی جدید و رشد کسب و کار شما فرا رسیده است.

رشد کسب و کار

  1. زمانتان در طول روز کفاف نمی دهد

اگر حجم کار شما بیش از حد زیاد شده است و کیفیت کار شما آسیب می بیند، وقت آن است که کمی به فکر رشد کسب و کار بیفتید. همچنین ممکن است شما زمان زیادی را در زمینه های خارج از تخصص خود صرف کنید و زمان کافی را برای فعالیت هایی که مهمترین بخش کسب و کار شماست ، نگذارید. به همین دلیل باید برای رشد کسب و کارتان نیروی جدیدی استخدام کنید و زمانتان را بهتر مدیریت کنید.

 

  1. از پذیرفتن مشتری جدید یا یافتن مشتری جدید خودداری می کنید

شاید شما به مرحله ای رسدیدی که دست رد به سینه مشتری جدید می زنید و یا به سختی دارید همین مشتری های حال حاضر را پشتیبانی می کنید. یکی از علائمی که به شما تلنگر می زند وقت گسترش کسب و کارتان است وارد شدن مشتری جدید از در است. اگر این مشتری جدید ترس به جانتان انداخت یعنی دیگر موقعیتی فرا رسیده که خودتان از پس مائل بر نمی آیید و باید با استخدام نیروی جدید، بخشی از کارها را تقسیم کنید تا کسب و کار شما رشد کند و در عین حال رضایت مشتری را به همراه داشته باشید.

رشد کسب و کار

  1. شما دقیقاً می دانید که به دنبال چه چیزی هستید

وقتی دقیقاً می دانید که کجا به کمک نیاز دارید می توانید به استخدام نیروی تازه فکر کنید. وقتی در بین مسائلی که تحلیل می کنید به جایگاه تازه ای از کار رسیده اید که در شرح وظایف شما نمی گنجد، وقت آن رسیده است که برای رشد کسب و کارتان یک نیروی جدید استخدام کنید و در راستای فعالیتهای مورد نظرتان یک کارمند متخصص همین حوزه را به کار بگیرید که چرخ رشد کسب و کارتان بچرخد و به موفقیت برسید.

 

رشد کسب و کار

  1. می توانید از پس هزینه های کارمند جدید برآیید

پس از انجام محاسبات و تعیین ارزش افزوده ای که نیروی جدید به شرکت شما اضافه می کند، می توانید درآمد نیروی جدید را تعیین کنید. حواستان باشد که این هزینه بیشتر از حقوق و دستمزد ساعتی آنها خواهد بود. همچنین باید مزایا، بیمه بیکاری ، غرامت کارگران و سهم کارفرما از مالیات تأمین اجتماعی را در نظر بگیرید.

وقتی برای اولین بار شخصی را استخدام می کنید، ممکن است بجای سود اوایلش ضرر کنید. اما، اگر فردی را با دقت انتخاب کنید که بتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، در نهایت به شما کمک می کند درآمد خود را افزایش دهید. به عبارتی هزینه ای که در اول برای شما سنگین به نظر می آید وقتی به سودآوری برسد توجیه اقتصادی خوبی خواهد داشت.

رشد کسب و کار

 

هنوز مطمئن نیستید؟ نیروی پیمانکار و پروژه ای بگیرید.

اگر برای انجام تعهد و استخدام نیروی جدید کاملاً آماده نیستید اما در پروژه خاصی به کمک نیاز دارید ، یک پیمانکار برای آزمایش استخدام کنید. یک بازه زمانی تعیین کنید و در پایان ارزیابی کنید که آیا آنها به کسب و کار شما کمک کرده اند و یا آیا مهارت های آنها برای مدت طولانی مورد نیاز است. اگر به نظرتان همه چیز طبق روال پیش رفت و به این مهارت در ادامه کار هم احتیاج پیدا خواهید کرد، همین پیمانکار را به عنوان کارمند بیاورید یا کسی را با همان مهارت پیدا کنید. با این رویکرد می توانید تصمیم آگاهانه تری بگیرید و برای رشد کسب و کار آماده باشید.

 

 

 

نظرات کاربران