سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه چیست و چه تکنیک هایی دارد

سئو کلاه سیاه روشی است که از طریق تکنیک هایی موتورهای جست و جو را فریب می دهد و رتبه سایت را در رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش می دهد. کلاه سیاه موجی منفی دارد و عموما در کسب و کارها از کلاه سیاه به عنوان هکر یاد می شود. ادامه این مطلب را همراه بیزون باشید تا ببینیم سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه چیست

برخلاف سئو کلاه سفید و سئو سایت اصولی، از سئو کلاه سیاه باید خودداری شود چرا که می تواند برای وب سایت و کسب و کار شما مضر باشد. لیستی از این تاکتیک ها توسط گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو نیز تقبیح شده است.

مضرات سئو کلاه سیاه سئو چیست

سئو کلاه سیاه برای وب سایت شما مضر است چرا که نه تنها هیچ ارزشی برای مشتریان و کاربران شما ایجاد نمی کند، بلکه می تواند وب سایت شما را توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو از بین ببرد.

وقتی گوگل تکنیک کلاه سیاه را در وب سایت شما تشخیص داد ، ممکن است شما را جریمه کند. معنای آن این است که گوگل تشخیص داده است که وب سایت شما اسپم تولید می کند و اگر سریعا برای رفع این موارد اقدام نکنید، گوگل وب سایت شما را از فهرست خود حذف می کند.

این حذف شدن یعنی چی؟ یعنی دیگر هیچ کس به واسطه گوگل شما را پیدا نمی کند و این یک فاجعه برای کسب و کارهاست.

برخی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه چیست

پر کردن صفحه از کلمات کلیدی

پر کردن صفحه از کلمات کلیدی (که توسط گوگل به عنوان کلمات کلیدی بی ربط نیز شناخته می شود) روشی است که بیش از حد کلمات کلیدی را در محتوا بارگذاری می کند تا فرکانس کلمه کلیدی مورد نظر ذکر شده را افزایش دهد و توانایی رتبه بندی را افزایش دهد.

حتما شما هم به سایتی برخوردید که یک سری کلمات کلیدی نامرتبط را فقط پشت سر هم لیست کرده و نامرتبط به هم در سایت قرار داده است. این مورد از تکنیک های سئو کلاه سیاه است.

پر کردن کلمات کلیدی نوعی سئو کلاه سیاه است

یک راه آسان برای جلوگیری از این مسئله این است که فقط روی ایجاد محتوای با کیفیت تمرکز کنید. محتوای با کیفیت به طور طبیعی از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کند و توانایی استفاده از روش های سئو کلاه سیاه را از بین می برد.

مخفی کردن

پنهان کاری هنگامی رخ می دهد که یک تغییر مسیر با محتوای خاص از طریق HTML به خزنده ها و گوگل نشان داده شود ، در حالی که محتوای دیگری با Flash به کاربر ارائه می شود. در این صورت چیزی که کاربر می بیند و چیزی که در نهان به خزنده های موتورهای جست و جو نشان می دهند متفاوت است.

یک راه آسان برای جلوگیری از این تاکتیک سئو کلاه سیاه این است که فقط برای کاربران محتوا ایجاد کنید و همیشه از HTML استفاده کنید. HTML و HTML5 همان چیزی است که گوگل می تواند به راحتی بخواند و از آن استفاده کند و این همان چیزی است که هم کاربر و هم خزنده های گوگل می توانند ببینند. با ارائه یک تجربه کاربری خوب برای کاربران و قابلیت خزش برای خزنده ها ، این تاکتیک سئو کلاه سیاه هرگز نگران کننده نخواهد بود.

ریدایرکت های مخفیانه

استفاده از ریدایرکت مخفیانه می تواند زمانی اتفاق بیفتد که وب سایت از Javascript برای هدایت و نمایش محتوایی به کاربر استفاده کند. محتوایی که موتور جستجو نمی تواند ببیند. مشابه مورد بالا، با استفاده از HTML5 و ارائه تجربه کاربری خوب به کاربران و خزنده ها ، می توان از هدایت های مخفیانه جلوگیری کرد.

ریدایرکت های اب زیر کاه با استفاده از جاوا اسکریپت نوعی سئو کلاه سیاه است.

محتوای بی کیفیت

محتوای کم کیفیت از زمان بروزرسانی گوگل پاندا برای وب سایت ها بیشتر و بیشتر مضر شده است. طبق این به روزرسانی ، سایت هایی با محتوای بی کیفیت در لیست بالای جست و جوها دیده نمی شود.

آسان ترین راه برای جلوگیری از این تاکتیک کلاه سیاه جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی و ایجاد محتوای با کیفیت و مناسب است.

لینک های پولی و مزرعه لینک

پیوندهای پولی بک لینک هایی هستند که برای عبور از PageRank از وب سایت دیگری خریداری می کنید.

Link farms یا مزرعه لینک وب سایت هایی هستند که برای پیوند دادن به یک صفحه هدف یا مجموعه ای از صفحات در تلاشند تا مقدار پیوند آن وب سایت را افزایش دهند.

پیوندهای پولی و مزرعه لینک با هم به عنوان طرح پیوندی در نظر گرفته می شوند که می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

نظر اسپم

عموما کامنت اسپم توسط ربات ها انجام می شود و برای دیده شدن سایت استفاده می شود. این نظرات اسپم هم باعث پایین آمدن رتبه شما می شود.

یک راه آسان برای جلوگیری از این مشکل، وارد نشدن به جریان نظرات اسپم است. نظرات اسپم می تواند بر توانایی رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد و باعث جریمه شدن سایت شما شود.

 

در نهایت بهترین راه برای بالا رفتن در نتایج موتورهای جست و جو، بهبود سئو سایت و تولید محتوای با کیفیت است. اگر برای کسب و کار خود نیاز به تولید محتوا دارید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران