سفر مشتری

سفر مشتری یا نقشه مشتری چیست؟

سفر مشتری همان نقشه راهی است که مشتری را از لحظه ورود به سایت، انتخاب محصول و تمام فرآیند خرید بررسی و ارزیابی می کند.  شما با سئو کردن مطالب و کشاندن مخاطب به سایت تا قسمتی از مسیر را رفتید و باید حالا با انتاب یک سفر مشتری مناسب، مشتری بالقوه را به سمت خرید بکشانید و در نهایت به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

سفر مشتری نقشه مشتری

نقشه سفر مشتری چیست؟

نقشه سفر مشتری ، نمایش بصری سفر مشتری است (سفر خریدار، customer journey یا سفر کاربر نیز نامیده می شود). این موضوع به شما کمک می کند که به داستان تجربیات مشتریان خود با کسب و کارتان در تمام مراحل واقف باشید. خواه مشتریان شما از طریق رسانه های اجتماعی ، ایمیل، وبینار، سایت یا کانال های دیگر با شما تعامل داشته باشند ، ترسیم نقشه سفر مشتری از طریق بصری به شما اطمینان می دهد که هیچ مشتری از هیچ درگاهی فراموش نشود.

این روند همچنین به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا دیدگاه های مشترکی در مورد مشکل مشتری داشته باشند که به نوبه خود به آنها امکان می دهد تجربه مشتری را بهتر بهینه و شخصی سازی کنند.

 

نقشه سفر مشتری

نقشه برداری از سفر مشتری چیست؟

نقشه برداری سفر مشتری (که به آن نقشه سفر کاربر نیز گفته می شود) فرآیند ایجاد نقشه سفر مشتری است ، داستانی تصویری از تعاملات مشتریان شما با کسب و کار شما. این تمرین به کسب و کارها کمک می کند تا پا به پای مشتری خود قدم بردارند و روند کسب و کار خود را از دید مشتری ببینند. ایجاد چنین نقشه ای به شما این امکان را می دهد که از نکات رایج  مشکلات مشتری و نحوه بهبود آن اطلاعاتی کسب کنید.

 

در مرحله اول ، تمام نقاط تماس احتمالی مشتری ترسیم می شوند ، به عنوان مثال یک وب سایت ، کانال های اجتماعی ، تعاملات با تیم های بازاریابی و فروش.

بعد از پیدا کردن درگاه ورودی سفر کاربر در این نقاط مختلف برای هر شخص خریدار تولید می شود و مشخص می کنید از کجا باید به کجا برسد.

تجربه مشتری در هر نقطه تماس باید در نقشه سفر مشتری گنجانده شود. این مورد می تواند شامل اقداماتی باشد که مشتری باید انجام دهد.

 

 

 

چرا نقشه برداری از سفر مشتری مهم است؟

نقشه برداری از سفر مشتری اساسی، ضروری و مهم است ، چرا که یک رویکرد استراتژیک برای درک بهتر انتظارات مشتری است و برای بهینه سازی تجربه مشتری بسیار مهم است.

نقشه برداری از سفر مشتری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​به همان اندازه مهم است که برای کمپانی های بزرگتر اهمیت دارد. انتظارات مشتری، بدون در نظر گرفتن مقیاس کار، برای همه کسب و کارها در حال تغییر است – مشتریان خواهان یک رویکرد همه جانبه برای خدمات مشتری ، بازاریابی و فروش هستند. یکی از مهمترین جنبه های تجربه مشتری، شخصی سازی است.

 

نقشه برداری از سفر خریدار دارای مزایای زیادی است مانند:

 

  • به شما امکان می دهد روند فکری مشتری را بشناسید و مسیر مشتری را بهینه کنید
  • محک زدن تجربه مشتری مورد نظر در مورد فرآیندی ک طی می کند
  • درک تفاوت در شخصیت های خریدار از وقتی وارد سایت می شوند تا به قیف فروش می رسند.
  • ایجاد یک سفارش منطقی برای سفر خریدار خود.

 

با این حال ، بزرگترین فایده نقشه سفر خریدار در درک بیشتر مشتریان شما است. هرچه انتظارات مشتری را بهتر درک کنید ، می توانید تجربه مشتری را متناسب با نیازهای وی تنظیم کنید.

نقشه سفر مشتری

چگونه نقشه برداری از سفر مشتری امکان بازاریابی در همه کانالها و خدمات به مشتری را فراهم می کند؟

مصرف کنندگان امروز تجربه ای کاملاً شخصی را می خواهند و این شامل بازاریابی و خدمات مشتری شما می شود.

از نظر بازاریابی ، نقشه برداری از سفر مشتری در این فرایند نقش اساسی دارد ، چرا که بازاریابان می توانند یک چشم انداز را از طریق چندین نقطه تماس هدف قرار دهند. به عنوان مثال، مشتریانی که کالایی را در وب سایت شما می بینند، اگر کاری کنید که همین تبلیغ را در شبکه های اجتماعی هم ببیند دوباره مورد هدف شما قرار خواهد گرفت و احتمال خرید بیشتر خواهد شد.

برای ارائه بهترین تجربه مشتری ممکن ، خدمات بازاریابی در همه درگاه ها اغلب توسط مشتری پشتیبانی می شود. شما هم باید حواستان باشد که از همه کانالها بازار هدف خود را بشناسید و از تمام درگاه ها به مخاطب اطلاع رسانی کنید.

 

چگونه می توانم نقشه سفر خریدار خود را بهینه کنم؟

طراحی خیلی از سفرهای مختلف مشتری برای افراد مختلف می تواند بسیار وقت گیر باشد. و هنگامی که این نقشه های سفر را ترسیم کردید ، هنوز به روشی برای ارائه تجربه مشتری شخصی احتیاج دارید.

بنابراین اگر در نقشه برداری سفر مشتری مصمم هستید ، باید روی نرم افزاری سرمایه گذاری کنید که دردسر انجام این کار را برطرف کند. اگر از نرم افزار درستی استفاده کنید باقی راه به خودی خود اتوماسیون می شود.

 

تولید محتوای مرتبط

تولید محتوایی که حول سفر خریدار باشد فقط بخشی از استراتژی بهینه کردن این مسیر است. تولید محتوا همان چیزی است که به ایجاد کمپین های موفق کمک می کند. در نهایت شما باید نیاز مشتری را بشناسید و دقیقا متناسب با این نیاز و سوالهای احتمالی، به تولید محتوا بپردازید تا بتوانید مشتری را از کانال های مختلف به سمت سمت خرید راهی کنید.

 

تیم تخصصی بیزون در خدمت شماست تا دقیقا بر اساس نیاز کسب و کارتان تولید محتوا را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و از این طریق مشتریان را به سمت خرید بکشانید و یک نقشه سفر مشتری خوب ارائه دهید.

 

نظرات کاربران