طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس چه مزیت هایی دارد

برای طراحی سایت با وردپرس بهتر است اول با آن آشنا شویم. وردپرس تقریباً یک سوم وب سایت های جهان از وبلاگ های شخصی کوچک گرفته تا سایت های پیچیده شرکت های بزرگ مانند سونی، تایم، نیویورک پست و NBC را پشتیبانی می کند. وردپرس فقط یکی از سازندگان سایت و سیستم های مدیریت محتوا است که می توانید به صورت رایگان بارگیری و ذخیره ی اطلاعات را در آن انجام دهید. وردپرس دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای مورد استفاده امروزی تبدیل کرده است.

 

وردپرس در مقایسه با دیگر موارد

وردپرس در لیست سه بستر ساخت وبسایت پر استفاده در جهان است و بعد از آن جوملا و دروپال قرار دارند. همه بارگیری ها و امکانات در این بسترها رایگان هستند، همه ی آنها گزینه های اضافی با قابلیت های اختصاصی دارند و همه را می توان متناسب با نیازهای تک تک کاربران تنظیم کرد.

جوملا و دروپال به سطح خاصی از دانش فنی و آشنایی با HTML CSS و زبان برنامه نویسی PHP نیاز دارند، در نتیجه طراحی سایت با وردپرس راحت تر است. وردپرس به کاربران با تجربه اجازه می دهد تا در سطح های بالاتری هم در این بستر فعالیت داشته باشند، اما جوملا و دروپال این ویژگی شرایط کار را فقط برای مبتدیان فراهم کرده است، به طوری که کاربران می توانند بدون اطلاع از کد و برنامه نویسی یک وبسایت را به سرعت راه اندازی کنند.

طراحی سایت با وردپرس

8 مزیت استفاده از وردپرس

در اینجا به مزایای طراحی سایت با وردپرس نگاهی می اندازیم:

  1. انعطاف پذیری و سازگاری برای نیازها مختلف

وردپرس در ابتدا برای پشتیبانی از وبلاگ نویسی و انتشارات آنلاین طراحی شد اما دامنه وسیعی از وبسایت ها را با اهداف مختلف را پشتیبانی می کند. از وردپرس برای راه اندازی وبسایت شرکت های بزرگ چند ملیتی، مدیریت کسب و کارهای کوچک و ایجاد وبلاگهای شخصی استفاده می شود. سایت های طراحی شده با وردپرس شامل فروشگاه های آنلاین، نمایش نمونه کارها یا میزبانی یک شبکه اجتماعی گروهی یا پادکست هستند. وردپرس بسته به نیاز یک شرکت، بستر اصلی و انواع افزونه های فرعی متفاوت که برای فعالیت شما ضروری است را دارد و به طور بی وقفه با نیازهای متغیر یک شرکت سازگار می شود.

 

  1. محبوب همه کاربران، حتی مبتدیان

طراحی سایت با وردپرس خیلی راحت است و حتی بدون داشتن تخصص فنی در عرض چند دقیقه می توانید یک سایت برای خود راه اندازی کنید. تمام چیزی که برای طراحی سایت با وردپرس نیاز دارید یک نام کاربری برای دامنه و یک حساب میزبانی در وردپرس است. وردپرس را می توان به صورت رایگان نصب کرد یا مستقیماً از WordPress.org بارگذاری کرد. در این سایت یک صفحه ی  مدیریت با کاربری آسان دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای شخصی سازی کردن عنوان، طرح سایت و ایجاد صفحات و پست ها وجود دارد. اما برای ارتقای وبسایت و اضافه کردن ویژگی های مورد نظر حتما باید از یک طراح سایت حرفه ای کمک بگیرید.

طراحی سایت با وردپرس

  1. تم های متنوع

وردپرس دارای امکانات مشخص و متمایز برای بخش های اصلی و فرعی سایت است. مجموعه ای از گزینه ها را برای تنظیم دقیق ظاهر و عملکرد سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. بسیاری از تم و قالب ها به طور پیش فرض و بلافاصله از طریق فهرست قالب وردپرس در اختیار مدیریت سایت قرار می گیرند و هزاران مورد دیگر را می توانید از طریق فروشگاه های آنلاین از طراحان سراسر جهان خریداری کنید. برای تغییر شکل و چیدمان سایت وردپرس می توانید تم ها را به صورت زنده پیش نمایش و نصب کنید.

 

  1. افزونه های کاربردی متنوع

طراحی سایت با وردپرس بسیار آسان و کارآمد است. وردپرس شامل تمام موارد مورد نیاز برای ساخت یک سایت خوب و معمولی است اما بسیاری از کاربران امکانات تخصصی تری در رابطه با نیازهای یک سایت می خواهند. فهرست افزونه های وردپرس شامل صدها افزونه (كدهای کوتاهی كه برای انجام كارهای خاص طراحی شده اند) است كه به کاربران اجازه می دهد ویژگی هایی مانند سبد خرید، گالری، گزینه ی تماس و موارد دیگر را به هر سایت وردپرسی اضافه کنند. همچنین کاربران می توانند صدها افزونه سفارشی را از توسعه دهندگان و طراحان سایت خریداری و نصب کنند. در صورت نیاز افزونه ها را می توانید هر زمان که مایل بودید فعال یا غیرفعال کنید.

 

  1. رتبه ی بالای سایت های وردپرس

از مهمترین مزایای طراحی سایت با وردپرس قابلیت جستجو کلیدی برای رتبه بندی بالا در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. سایت های وردپرس این قابلیت را دارند که برای کلمات کلیدی خود رتبه بالایی داشته باشند و بیشتر به این دلیل است که دائماً در حال به روزرسانی هستند. وردپرس شامل انواع ابزارها و افزونه ها برای بهینه سازی محتوا برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است.

 

  1. نسخه ی موبایل سایت های وردپرس

در طراحی سایت با وردپرس ظاهر سایت در نسخه ی موبایل اهمیت بسیاری دارد چرا که عامل مهمی در رتبه بندی گوگل است. وردپرس قالب و تم های مخصوصی برای نمایش در گوشی موبایل و فضای اندروید دارد و سازگار با موبایل است.

طراحی سایت با وردپرس

  1. سایت های وردپرس یک وبلاگ داخلی دارند

از آنجا که وردپرس یک نرم افزار سیستم مدیریت محتوا است دارای چندین ویژگی است که انتشار مطالب را آسان می کند. یکی از این ویژگی ها، داشتن وبلاگ کسب و کار داخلی است که در هر زمان و از هر دستگاهی می توان به آن دسترسی داشت. بنابراین کاربرانی که می خواهند وبلاگی را به وب سایت خود اضافه کنند مجبور نیستند این گزینه را جداگانه ایجاد کنند. وردپرس این امکان را حتی برای سایت های غیر مرتبط با وبلاگ نویسی نیز فراهم می کند تا از ویژگی وبلاگ برای خبرها یا اطلاعیه ها استفاده کنند.

  1. انجمن پشتیبانی وردپرس

بیش از 30 درصد وب سایت های مبتنی بر CMS در سراسر جهان از WordPress استفاده می کنند. دلیل  این حجم محبوبیت و همه گیری این است که طراحی سایت با وردپرس بسیار راحت است. وردپرس رایگان و متن باز است و توسط انجمن های طرفدار وردپرس در سراسر جهان پشتیبانی می شود. این انجمن ها وظیفه ی ایجاد تغییر در افزونه ها، به روز نگه داشتن و امنیت وردپرس را دارند.

 

نظرات کاربران