مشتری مداری

7 راه برای اثبات مشتری مداری

نگه داشتن مشتری، اساس پیشرفت هر کسب و کاری است. اگر کسب و کار جدید را موجودی زنده تلقی کنیم وجود مشتری همان خون جاری در رگهای این موجود است که اگر نباشد، جانی هم نیست. پس شرط حیات هر کسب و کاری، پیدا کردن، نگه داشتن و رضایت مشتری است. تا جایی که امکان دارد باید رضایت مشتری ناراضی را جلب کرد و جلوی از دست دادن مشتری را گرفت. اگر می خواهید مشتری خود را راضی نگه دارید و روابط طولانی مدت با آنها برقرار کنید، رعایت اصول مشتری مداری به نکته بسیار مهمی تبدیل می شود. اگر یک خریدار حس کند که به او اهمیت می دهید و از خرید مشتری قدردانی می کنید، به احتمال زیاد برای مدت طولانی با شما همکاری می کند و در کل وفاداری مشتری افزایش پیدا می کند. این هفت روش را پیش بگیرید تا به مشتریان خود نشان دهید که از آنها سپاسگزار هستید و اصول مشتری مداری را رعایت می کنید.

مشتری مداری

7 راه برای اثبات مشتری مداری

  1. ارسال یک یادداشت تشکرآمیز

یک یادداشت دستنویس تأثیر بسیاری در مشتری مداری می گذارد. خیلی هم به فکر چینش کلمات نباشید و موضوع را بزرگ و پیچیده نکنید، فقط به مشتریان خود بگویید که چقدر از خریدشان قدردانی می کنید و برای قدردانی از این موضوع کد تخفیف انحصاری در نظر می گیرید. اگر ارتباطتان با مشتری از رسانه های اجتماعی است پیگیر مرسوله پستی شان باشید و در صورتی که محصول را دریافت کردند از رضایت مشتری مطمئن شوید. در هر شکل از دریافت خدمات حواسان به پروسه تحویل مشتری باشد و مطمئن باشید که خروجی کار و خدمات باب میلشان بوده است.

 

  1. میزبان یک رویداد VIP باشید

شما بسته به آنچه وفادارترین خریداران شما بیشتر دوست دارند گزینه های زیادی برای خدمات  VIP دارید:

فروشگاه را تا اواخر تعطیلات باز نگه دارید تا مشتریان ثابت شما بتوانند بدون ازدحام جمعیت خرید کنند

برای وفادارترین مشتری های خود یک مهمانی برگزار کنید

یک ناهار رایگان در نظر داشته باشید و به بهترین مشتریان خود روش جدیدی برای استفاده از محصولات خودتان بیاموزید

پیام و کامنت مشتری های پر و پا قرص را زودتر از بقیه ببینید و جواب دهید

 

  1. مشتریان خود را به صورت آنلاین نشان دهید

بهترین خریداران خود را در وبلاگ کسب و کارتان یا حساب های رسانه های اجتماعی خود معرفی کنید. می توانید این موارد را امتحان کنید:

ارسال تصاویر مشتریان در حال خرید یا استفاده از محصولاتتان

اسکرین شات گرفتن از پیام ها و رضایت مشتری از محصول

فالو کردن مشتری در شبکه های اجتماعی

مصاحبه با مشتری در وبلاگ سایت یا رسانه های اجتماعی تان

 

  1. یک برنامه وفاداری را شروع کنید

اگر برنامه وفاداری مشتری ندارید، پایه ریزی یک برنامه وفاداری را شروع کنید. سپس ، بهترین مشتریان خود را دعوت کنید تا به این برنامه بپیوندند تا آنها بتوانند تخفیف ویژه ای داشته باشند و در محصولات آینده از تخفیف های ویژه استفاده کنند. با این روش پیوند بین شما و مشتری خیلی محکم تر شده و مشتری ووفادار حتی اگر معضلات ریزی ببیند به سادگی دست از کسب و کار شما نمی کشد و این راهکار یکی از اصول مشتری مداری است.

 

 

  1. مشتریان خود را یک چای و قهوه مهمان کنید

یک کارت رستوران یا کافی شاپ محلی در جیبتان باشد. سپس کد این کارت را در حساب اینستاگرام یا فیس بوک خود به اشتراک بگذارید. این فرصت را به مشتری هایتان بدید که با حساب شما چای و قهوه بنوشند. این گزینه یک فرصت خوب است که وفادارترین مشتریان شما ابتدا کد را ببینند تا بتوانند قهوه صبح خود را به صورت رایگان دریافت کنند. با این کار حسابی اسم کسب و کارتان در ذهنشان ثبت می شود و حتی احتمال دارد برای تشکر عکس پای را در رسانه اجتماعی شان منتشر کنند یا به هر نحوی شما را معرفی و تگ کنند.

 

 

  1. اشانتیون یا هدیه بدهید

خدمت و کالای بعدی را به مشری با تخفیف ارائه دهید یا یک هدیه و اشانتیون برای مشتری در نظر بگیرید. با این کارهای به ظاهر کوچک مشتری تان را ذوق زده و شگفت زده کنید و مشتری مداری خود را به آنها ثابت کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک بوتیک لباس هستید ، ممکن است هنگام خرید یک لباس جدید، یک سری رژ لب به صورت رایگان هدیه بدهید. یا اگر خدمات دیجیتال ارائه می دهید یک قسمتی از کار را به مشتری ثابت خود کد تخفیف بدهید.

 

  1. پيشنهادات آنها را اجرا كنيد

اگر مشتری تغییر و نظری در مورد روند کار داشت و شما این نظرات را اجرا کردید حتما به گوش مشتری برسانید تا از مشتری مداری شما باخبر شوند. با گرفتن بازخورد از مشتری ها به آنها نشان می دهید که برای حضور و نظراتشان ارزش قایل هستید و این مساله نظرشان را جلب می کند. اینکه به نظرات مشتری احترام قایل شوید، باعث حفظ مشتری، افزایش وفاداری مشتری و در نتیجه رشد و موفقیت کسب و کار شما می شود.

نظرات کاربران