هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا به چه چیز هایی بستگی دارد؟

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، خوب است بدانید که تا محتوایی نباشد، کسب و کار شما دیده نخواهد شد. اگر وبسایت تجاری دارید مطمئنا باید محتوا های ارزشمندی راجع به فعالیتتان و خدماتی که ارائه می دهید تولید کنید. تولید کردن محتوا کار هرکسی نیست و اگر شما می خواهید محتوایی برای برندتان تولید کنید باید این کار را به افراد  کاربلد بسپارید؛ زیرا این محتوا های ارزشمند هستند که باعث می شوند مردم از خدماتی که ارائه می دهید آگاه شوند و به کسب و کارتان اعتماد کنند. تولید محتوا های متنی هزینه هایی نیز در پی دارد که شما باید به نویسنده پرداخت کنید. حقوق یک تولید کننده محتوا مانند سایر کارمندان نمی تواند یکسان باشد؛ زیرا هزینه ای که باید به نویسنده محتوا پرداخت شود با توجه به عواملی، دائما در حال تغییر است. ما در این مقاله، به عوامل دخیل در هزینه تولید محتوا می پردازیم و به شما خواهیم گفت که برای یک محتوا چقدر هزینه کنید؟

تولید محتوا چیست؟

تولید در لغت به معنای ایجاد کردن یا پدید آوردن است و تولید محتوا به معنای به وجود آوردن محتوا های ارزشمند است و تولید محتوای متنی به معنای به وجود آوردن محتوا های نوشتاری ارزشمند و با کیفیت است. اگر می خواهید وبسایت تجاری شما در نتایج جستجوی گوگل بتواند رتبه خوبی را به دست آورد و مخاطبانی را به کسب و کار خود، جذب کنید، نیازمند محتوا های ارزشمند هستید. شاید با خودتان بگویید که دیگر دوره نوشتن به سر آمده و کسی سمت خواندن مقاله های گوگل نمی رود؛ اما جالب است بدانید که مردم روزانه 3.5 میلیارد بار در گوگل جستجو می کنند و با این حجم از جستجو شاید بتوانید بفهمید که دوره مطالب متنی به سر نیامده است و به قوت قبلی خود باقی مانده اند.

بازار محتوا، بازار رقابت است. شما باید همیشه محتوا های منحصر به فرد برای برند تجاریتان تولید کنید. دیگر زمانی که وب سایت ها مطالب خود را از هم کپی می کردند گذشته است؛ زیرا گوگل با به روزرسانی هایی که انجام داده است، به سرعت می تواند مطالب جدید و کپی شده را از هم تشخیص دهد و دیگر راهی برای متقلبان باقی نگذارد.
شما برای تولید محتوا باید با افراد خبره در ارتباط باشید. کسانی که می توانند مطالبی حرفه ای و تخصصی برای برندتان تولید کنند. اگر دنبال این هستید تا نویسنده هایی را برای وبسایتتان استخدام کنید و از هزینه ها خبر ندارید باید چند نکته را قبل از هر چیزی بدانید. کیفیت محتوا، تالیفی یا ترجمه بودن محتوا، حرفه ای و تخصصی بودن محتوا، بازنویسی محتوا، تعداد کلمات محتوا و حتی تجربه و سابقه کاری خود نویسنده همگی در هزینه تولید محتوا تاثیر می گذارند.

هزینه تولید محتوا
  • محتوای با کیفیت

اگر به دنبال یک محتوای با کیفیت هستید باید هزینه بیشتری بپردازید؛ اما این اصلا بد نیست! شما اگر می خواهید به اعتبار برند تجاریتان بیفزایید و مخاطبان زیادی را جذب سایتتان کنید، باید دنبال یک محتوای با کیفیت باشید. محتوا های با کیفیت در طول زمان می توانند باعث افزایش مشتری شوند. پس اگر کمی فکر کنید می بینید که چندان هم هزینه کردن برای محتوای متنی با کیفیت بی راه و بیهوده نیست!

  • تالیفی یا ترجمه بودن محتوا

یکی دیگر از عوامل دخیل در هزینه تولید محتوای متنی ترجمه بودن یا تالیفی بودن یک محتواست. ممکن است نویسنده محتوایی را که به شما می دهد فقط ترجمه کرده باشد یا ممکن است تالیف کرده باشد. گاهی هم ممکن است که متن هم تالیف و هم ترجمه باشد. مثلا نویسنده از سایت های مختلف متن های مختلفی را ترجمه می کند و سپس با توجه به آن ها یک محتوای جدید و تالیف شده به شما تحویل می دهد. این موضوع نیز در هزینه ای که باید به نویسنده پرداخت کنید تاثیر دارد.

هزینه محتوا
  • تخصصی و حرفه ای بودن محتوا

طبیعتا نوشتن مطالب تخصصی در یک زمینه خاص کار هر کسی نیست و به نوعی باید کار را به کاردانش بسپاریم. نوشتن مقاله تخصصی نیز بر روی هزینه ای که به نویسنده پرداخت می کنید تاثیر دارد. هرچقدر مقاله تخصصی، حرفه ای تر و خاص تر باشد، همان قدر هزینه بالا تر می رود.

  • بازنویسی محتوا

ممکن است برخی نویسنده ها مطالبی که در وب پیدا می کنند را جمع آوری و دوباره بازنویسی کنند. یعنی نه کار ترجمه انجام دهند و نه کار تالیف؛ بلکه فقط مطالب جمع آوری شده را به شکل دیگری بازنویسی کنند. این کار نیز هزینه تولید محتوا مخصوص به خود را دارد.

ترجمه و تولید محتوا متفاوت هستند!

  • سابقه کاری و برند بودن نویسنده

مطمئنا نمونه کار یک نویسنده تازه کار با نمونه کاری که یک نویسنده خبره با چندین سال سابقه ارائه می کند از زمین تا آسمان فرق دارد. همانطور که در سطر های بالا گفتیم، تولید یک محتوای با کیفیت در درجه اول اهمیت قرار دارد و زمانی که این کار را به یک نویسنده خبره و حرفه ای بسپاریم، محتوای بسیار با کیفیت و جامعی تولید می کند. در کل باید بدانید که برند بودن و سابقه حرفه ای و رزومه کاری خود نویسنده نیز بر هزینه ای که باید پرداخت کنید تاثیر دارد.

جمع بندی

سعی کنید دنبال نویسنده هایی نباشید که در مقابل محتوا هایی که تولید می کنند هزینه کمتری می گیرند. همانطور که گفتیم، بزرگ ترین سرمایه شما در فضای وب محتوایی که تولید می کنید است و اگر محتوای نه چندان با کیفیتی تولید کنید، نه تنها بر روی افزایش اعتبار برند شما تاثیر نخواهد داشت، بلکه در جذب مشتری و مخاطب نیز هیچ اثری ندارد.

نظرات کاربران