وبینار چیست

وبینار چیست و کجا به کار می آید

برای جواب به سوال وبینار چیست باید بگوییم که وبینار یک نشست یا ارائه آنلاین است که از طریق اینترنت به صورت زنده برگزار می شود. به بیان ساده تر ، وبینار یک رویداد آنلاین است که افراد را به بینندگانی در سراسر جهان متصل می کند. اگر رویای تریبونی جهانی و بی دردسر داشتید، قطعا وبینار همان غول چراغ جادوی شماست.

ویژگی اصلی وبینارهای زنده تعامل ، یا توانایی بحث و گفتگو ، ارسال و دریافت اطلاعات در زمان واقعی است.

در این مطلب از بیزون ما در مورد ویژگی های وبینار، مزایا، حوزه های استفاده و غیره صحبت خواهیم کرد. ادامه این مطلب به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید وبینار چیست.

 

مزایای وبینار چیست ؟

وبینار هم برای مجریان و هم برای شرکت کنندگان گزینه راحتی است. خاصیت دنیای دیجیتال، کشاندن تمام فعالیت های فیزیکی سنتی به دنیای دیجیتال است و وبینار شکل آنلاینی از این قابلیت است.

وبینارها برگزاری کنفرانس ها و جلسات را در هر زمان و مکان امکان پذیر می کنند. هر کسی می تواند بدون اینکه خانه یا محل کارش را ترک کند یا حتی از سفر و تعطیلاتش دل بکند، در یک وبینار شرکت کند.

دیگر در مورد اجاره مکان ، استراحت قهوه و نقل و انتقالات سردرد نخواهید داشت – برگزاری یک کنفرانس به آسانی چندین کلیک ماوس است!

نگران جابجایی، دسترسی، ترافیک و نهار روز سمینار و کنفرانس های خود نباشید، به واسطه وبینارها از محل کنفرانس فقط یک کلیک ماوس فاصله دارید.

 وبینار چیست

موارد استفاده وبینار چیست ؟

از وبینارها می توان به خوبی در تمام زمینه های مختلف ، از آموزش درسی تا کسب و کار استفاده کرد.

 

وبینار آموزش آنلاین

به عنوان یک مربی ، می توانید مخاطبان بیشتری از جامعه دانش آموزان را جذب کنید ، چرا که دانش آموزتان دیگر مجبور نیست وقت و هزینه خود را برای جابجایی صرف کند. شرکت کنندگان می توانند از هر مکانی در وبینار شما شرکت کنند.

همچنین می توانید از هزینه های مربوط به اجاره مکان، غذا و سایر هزینه ها خودداری کنید. این مورد به شما امکان می دهد هزینه کمتری را برای این رویداد خرج کنید و در نتیجه شرکت کنندگان بیشتری داشته باشید.

کسب و کارها در درجه اول از وبینارها برای آموزش و به روزرسانی کارمندان خود استفاده می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را از سراسر جهان انتخاب کرده اند، بنابراین قرار دادن آنها زیر یک سقف هزینه زیادی دارد که با وبینارها راه حل خوبی به دست آورده اند.

 وبینار چیست

وبینار برای بازاریابی

بازاریابی حوزه ای است که وبینارها می توانند بیشترین سود را ببرند.

اول از همه ، یک جلسه آنلاین که محصول شما را به نمایش می گذارد ، به دلیل تولید محتوای ویدیویی ، به طور متوسط ​​دو برابر تعامل بیشتر ، توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

ثانیاً ، چنین وبینارهایی به شما کمک می کنند تا رابطه شخصی طولانی مدت با مشتریان خود برقرار کنید و وفاداری مشتری را افزایش دهید. وقتی به مشتری خود توضیح می دهید که محصول چگونه کار می کند، به سوالات پاسخ می دهید و پس از بررسی، پیگیری می کنید ، تمام این موارد نشان از مشتری مداری شما دارد و باعث ایجاد رضایت مشتری می شود.

 

چه چیزی برای یک وبینار ضروری است؟

برای شرکت کنندگان ، دسترسی به اینترنت و هدست صوتی (هدفون ، میکروفون) ضروری است.

برای ارائه دهندگان وبینار ، داشتن اتصال به اینترنت پرسرعت، وب کم ، هدست و سیستم میزبانی وبینار بسیار مهم است.

برای برگزاری وبینار، دیگر نیازی به نصب نرم افزار اضافی و تجهیزات ویژه ندارید. داشتن یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت ، صفحه صوتی ، بلندگوهای صوتی و میکروفون کافی است. تقریباً همه رایانه های مدرن اجزای مورد نیاز را دارند.

 وبینار چیست

ساز و کار وبینار چیست ؟

فارغ از موضوعی که می خواهید ارائه دهید و قطعا درباره موضوع دانش خوبی دارید، بیاید مراحل برگزاری یک وبینار را بررسی کنیم.

 

برنامه ریزی یک وبینار

ابتدا باید زمانبندی کنید. فقط یک حساب کاربری در سیستم عامل وبینار به دلخواه خود ایجاد کنید و از داشبورد برای تعیین تاریخ ، زمان و مدت زمان رویداد استفاده کنید.

بعد از اینکه زمان را تعیین کردید باید مراحل را برنامه ریزی کنید تا محتوا و مشخصات وبینار کاملا متناسب با انتظار مخاطبا شما باشد.

همچنین می توانید توضیحات بیشتری را بارگذاری کنید تا اطلاعات  لازم را برای درک مخاطبان خود فراهم کنید. همیشه قبل از ورود به رویداد ، وب کم ، میکروفون ، هدست و همچنین اتصال اینترنت را دوباره بررسی کنید.

 

میزبان یک وبینار شوید

بعد از مراحل بالا یک لینک دعوت به وبینار دریافت می کنید که برای شرکت کنندگان خود ارسال کردید. بعد از اینکه بررسی کردید که همه چیز آماده است، می توانید رویداد را شروع کنید. برگزاری وبینار به شما فرصتی می دهد که می توانید برای مخاطبان خود تأثیر ماندگاری ایجاد کنید و به همه اهداف خود برسید.

وقتی صحبت از وبینار می شود همه فکر می کنند ک فقط باید جلوی لپ تاپ یا تبلیت بنشینید و صحبت کنید. ولی به همین سادگی هم نیست.

برای نشان دادن نمودارهای دیجیتال ، جداول ، سخنرانی ها و تصاویر ، باید از ابزارهای تعاملی مانند اشتراک دسک تاپ استفاده کنید.داشتن چنین گزینه ای به تجسم اطلاعات کمک می کند و درک مطالب را آسان تر می کند.

شرکت کنندگان از طریق چت یا انجمن با یکدیگر و با شما تعامل خواهند داشت، به شما گوش می دهند و با شما ارتباط برقرار می کنند.

حواستان باشد که به همه سوالات پاسخ دهید و به همه نظرات پاسخ دهید.

 اگر در رویداد زنده خود افرادی نظم رویداد را به هم می زنند، نترسید. یا خودتان ای افراد را بلاک کنید سا تز مجری بخواهید که فرد مورد نظر را خارج کند. روی ارائه محتوای با کیفیت برای مخاطبان خود تمرکز کنید.

 در پایان این وبینار ، شرکت کنندگان می توانند پرسش و پاسخ را ادامه بدهند. معمولاً ویدیوی ضبط شده رویداد برای همه شرکت کنندگان ارسال می شود تا افرادی که دیر حاضر شدند یا غایب بودند هم از محتوا عقب نمانند.

 همچنین بهتر است یک نظرسنجی برای شرکت کنندگان ارسال کنید تا برای بهتر شدن وبینارتان در آینده از نتایج استفاده کنید.

نظرات کاربران