افزایش درآمد

12 استراتژی قدرتمند برای افزایش درآمد

رشد و توسعه ی یک کسب و کار کوچک کار ساده ای نیست؛ به پشتکار، فداکاری، تمرکز و حتی کمی شانس احتیاج دارد. آگاهی از نحوه مدیریت رشد و ارائه خدمات منحصر به فرد به مشتریان در درازمدت سبب موفقیت کسب و کار و افزایش درآمد شما می شود.

استراتژی های بی شماری برای افزایش درآمد و توسعه ی کسب و کارهای کوچک وجود دارد و ما در این مطلب از بیزون تعدادی از مهم ترین و موثرترین استراتژی های موجود برای افزایش درآمد را بررسی خواهیم کرد.

افزایش درآمد

برای افزایش درآمد، فروش و بازاریابی را هماهنگ کنید.

اصطلاحات فروش و بازاریابی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند با این حال هر یک از این عملکرد ها، کمک های مهم و متفاوتی به هر شرکت یا سازمان می کند. در حقیقت هماهنگی و همکاری این دو در کنار یکدیگر موجب افزایش مشتری و فروش خواهد شد و به گونه ای سوخت شرکت شما را تامین میکنند. بازاریابی درواقع سرمایه گذاری برای افزایش درآمد هر کسب و کار است و فروش  محصولات بدون بازاریابی مناسب، به طور محسوسی کاهش درآمد سالیانه را به دنبال خواهد داشت.

 

برنامه ای برای مراجعه مشتریان آماده کنید.

آمار ها نشان می دهد 91 درصد از مشتری ها مراجعه می کنند اما تنها 11 درصد آنها خرید می کنند، داشتن یک برنامه جامع مراجعه می توانند به مشتری ها کمک کرده و هر یک از آنها را با استفاده از بازاریابی دهان به دهان، تبدیل به سفیری برای معرفی برندتان کند و برای شما افزایش درآمد به دنبال داشته باشد.

 

پیشنهادات و آفرهای کسب و کارتان را افزایش دهید.

مشتری ها و نیازهای آنها دائما در حال تغییر و تکامل هستند پس محصولات و خدمات شما نیز باید چنین باشد؛ آگاهی از نیازهای طولانی مدت مشتریان، تحقیق و بررسی روند حرکت صنعت، این امکان را برای شما فراهم می کند تا نیازهای آینده ی آن ها را پیش بینی کنید و فعالیت های کسب و کار خود را در جهت خدمت رسانی و پاسخ گویی به آن نیازها هدایت کنید تا علاوه بر مشتری محور بودن، به جذب مشتری هم کمک کند.

افزایش درآمد

روی روابط با مشتریان تمرکز کنید.

در هر معیار بازاریابی به ازای حفظ 5 درصد از مشتری ها درآمد حاصل از فروش بین 25 تا 95 درصد افزایش می یابد. ارائه خدمات استثنائی و منحصر به فردی که مشتریان شما را تبدیل به مشتری های دائمی و طولانی مدت کند بهترین استرتژی برای افزایش درآمد کسب و کار شما است، حفظ مشتری های قدیمی و افزایش فروش به آنها بسیار مقرون به صرفه تر از جذب مشتری های جدید است.

 

همکاری های استراتژیک را افزایش دهید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک میتوانند با همکاری ها و مشارکت های استراتژیک، مشتری ها و فرصت های شغلی بیشتری را بدست آورند؛ مشارکت باید با برنامه ریزی دقیق و تحقیق کافی همراه باشد در این صورت همکاری حرفه ای با کارشناسان مالی، حقوقی، بازرگانی و… بهترین روش برای سودآوری و موفقیت درازمدت است.

 

تبدیل به یک تفکر شناخته شده شوید.

ساخت یک وبلاگ، پادکست و یا تولید مقالات و مطالبی مبتنی بر صنعت و تجربه ی برندتان راهی مطمئن برای افزایش شهرت کسب و کار شما و جذب مشتری است، اشتراک گذاری سخنرانی ها و مطالبی پیرامون تخصص شما نیز فرصتی عالی برای معرفی خط فکری کسب و کارتان را ایجاد میکند و در ادامه موجب افزایش درآمد برند شما خواهد شد.

 

دامنه جغرافیای خدمت رسانی را افزایش دهید.

اگرچه تمرکز بر یک قلمرو قابل کنترل، هوشمندانه است؛ اما شما می بایست فرصت هایی برای گسترش دامنه و افزایش مشتری ها را فراهم کنید. این توسعه نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و رشد مرحله به مرحله دارد تا مطمئن شوید نیاز های مشتریان، تدارکات و هزینه ها مرتفع خواهد شد.

 

مشتری های جدیدی پیدا کنید.

داده های آماری حاکی از آن است که فروش به مشتری های جدید بین 5 تا 20 درصد موفقیت آمیز است؛ با وجود این داده ها، تلاش متمرکز برای جذب مشتری میتواند در بخش ها، جغرافیاها و دسته بندی های جدید باشد. دانستن اینکه چه زمانی باید در فرصت های جذب مشتری جدید مشارکت کنید به یک رویکرد استراتژیک فکر شده و اجرای دقیق آن نیازمند است.

 

یاد بگیرید نه بگویید!

یکی از چالش های بزرگ پیش روی صاحبان کسب و کار های کوچک ناتوانایی در نه گفتن به همکاری ها و مشتری های نامناسب و مغایر با اهداف کاری کسب و کارشان است. پایان دادن به یک فرصت کاری نامناسب یا انصراف از همکاری با یک مشتری نیاز به اعتماد به نفس و قدرت نه گفتن دارد. نه گفتن درصورتی که در جای مناسب باشد یک استراتژی کارامد برای رشد درآمد و افزایش فروش خواهد بود.

 

برند خود را بالا ببرید.

هنگام توسعه ی یک کسب و کار کوچک بسیار مهم است که نام تجاری شرکتتان همچنان ادامه یابد، نام تجاری شما یک دارایی پویا است که همیشه کسب و کار شما خدمات و محصولاتتان را تمایز می کند. با رشد شرکت ، شما باید برندینگ و ارتباطات خود را برای رفع نیازهای جدید بازار هماهنگ کنید.

 

عضویت های خود را بهینه کنید.

صاحبان کسب و کارهای کوچک سالیانه مبالغ هنگفتی را برای عضویت در سازمان های تجاری یا بازرگانی هزینه می کنند با این حال آنها به ندرت ازین عضویت ها برای به اشتراک گذاری مشخصات و تخصص خود استفاده میکنند. با سرمایه گذاری و عضویت هوشمندانه و فعالیت مستمر در این انجمن ها می تواند توانایی رهبری خود را به نمایش بگذارید و توجه همه را به سمت محصولات و برند خود جلب نمایید.

 

هزینه های جذب مشتری خود را مدیریت کنید.

هزینه فرآیند مربوط به جذب مشتری معیار مهمی در یک کسب و کار و افزایش درآمد است. هوشمندانه عمل کنید و هزینه جذب هر مشتری در ازای درآمدی که هر مشتری حاصل میکند را بررسی کرده و در سیاست های قیمت گذاری خود دخیل کنید.

حتی اگر کسب و کار شما به تازگی راه اندازی شده باشد اجرای مدبرانه ی این استراتژی های افزایش درآمد میتواند به شما کمک کند تا در آینده به موفقیت های مالی و تجاری بسیاری دست پیدا کنید.

 

نظرات کاربران