آنالیز سایت

چه ابزارهایی آنالیز سایت را انجام می دهند؟

حتی شرکت هایی که در تجارت الکترونیک مشارکت ندارند از یک وب سایت موثر بهره مند هستند، زیرا مشتریان اغلب کسب و کارها و خدماتشان را از طریق جستجوی اینترنتی پیدا می کنند. شرکت ها ممکن است به دلایل متعددی از جمله آگاهی از نحوه عملکرد سایت و بررسی عملکرد رقبا، آنالیز سایت انجام دهند. آنالیز حتی می تواند به تعیین چیدمان سایت قبل از ایجاد سایت کمک کند. تجزیه و تحلیل وب سایت بیانگر آن است که سایت چقدر از اهداف شرکت پشتیبانی می کند.

چه ابزارهایی آنالیز سایت را انجام می دهند؟

Google Analytics  یک ابزار کاربردی و همه جانبه است که همه جوانب سایت شما را بررسی می کند. این ابزار یکی از محبوب ترین ابزارهای آنالیز است. آنالیز سایت بسیاری از کسب و کار ها با Google Analytics شروع می شود. بیش از 29 میلیون وب سایت از این ابزار استفاده می کنند، زیرا رایگان و به اندازه کافی قوی و کاربردی است.

با استفاده از Google Analytics می توانید بفهمید که کدام کانال ها ترافیک وب‌سایت را برایتان به ارمغان می آورند. با استفاده از این ابزار همچنین معیارهایی مانند تعداد بازدید از سایت، میانگین زمان ماندن کاربران در صفحه و نرخ تبادل نظر آنها را نیز می توانید مشاهده کنید.

اما هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند همه چیزی را که می خواهید بدانید اندازه گیری کند. اکثر کسب و کارها اغلب از ترکیبی از ابزارهای تکمیلی در کنار یک ابزار اصلی استفاده می کنند.

معرفی 9 ابزار آنالیز سایت و چگونگی انتخاب آنها بر اساس نیازهای شما

آنالیز سایت

برای آنالیز سایت باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب استفاده کنید. ابزار آنالیز سایت به سوالات شما در مورد وب سایت یا مشتریان پاسخ می دهد.

  1. ابزار تجزیه و تحلیل محتوا

Parse.ly پلتفرمی است که به طور خاص برای اندازه گیری عملکرد محتوا طراحی شده است. این برنامه جایگزینی برای ابزارهای عمومی آنالیز سایت به تیم های محتوا ارائه می دهد.

  1. ابزار تجزیه و تحلیل مشتری

این ابزار در مقایسه با سایر ابزارهای عمومی نسبت به رفتار مشتری عمیق تر است. این ابزارها اطلاعات مشتری را از رسانه های مختلف مانند وب، تلفن همراه، ایمیل می گیرند. شما می توانید بخش هایی مبتنی بر الگوهای رفتاری ایجاد کنید، سپس با پیش بینی و ارائه محصولات و خدماتی که گروه های متمایز مشتریان ممکن است خریداری کنند، به اهداف خود برسید.

KISSMETRICS کمک می کند تا گروهی از مشتریانی که بیشتر از محصولات شما خریداری می کنند، شناسایی کنید.

ابزار تجزیه و تحلیل مشتری

  1. ابزار تجزیه و تحلیل کاربردی (UX)

ابزار تجزیه و تحلیل کاربردی به آنالیز آنچه کاربران در یک صفحه انجام می دهند، می پردازد. آنها بررسی می کنند که کاربران چگونه با سایت شما و عناصر آن ارتباط برقرار می کنند.

Crazy Egg  به طور کامل بر روی اندازه گیری نحوه حرکت کاربران در وب سایت شما می پردازد.

  1. ابزار تست A / B و چند متغیره

شما می توانید تست ساده A / B را با استفاده از یک ابزار عمومی آنالیز سایت اجرا کنید. اما اگر قصد دارید عناصر سایت خود را به طور مرتب آزمایش و بهینه سازی کنید باید از یک ابزار تست اختصاصی بهره مند شوید.

  1. ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

Sprout Social یک پلت فرم مدیریت رسانه های اجتماعی است که می توانید از آن برای برنامه ریزی و انتشار پست های رسانه های اجتماعی و نظارت بر عملکرد کمپین استفاده کنید.

  1. ابزار تجزیه و تحلیل سئو

Ahrefs یک ابزار تجزیه و تحلیل محبوب سئو است که جستجوی کلمه کلیدی مناسب و تجزیه و تحلیل پس زمینه و جستجوی بک لینک مناسب را ارائه می دهد.

Alexa  متعلق به شرکت آمازون و بهترین ابزار برای جستجوی کلمه کلیدی، ممیزی سایت و معیارهای نام تجاری است.

  1. ابزار تجزیه و تحلیل عمومی شرکت

Parse.ly یک پلت فرم تجزیه و تحلیل محتوای سطح سازمانی است که برای تیم های محتوای بزرگ ساخته شده است، اما بسته به فعالیت هایی که تیم های دیگر شما را نیز درگیر می کند، ممکن است بخواهید آن را با ابزارهای تجزیه و تحلیل عمومی سازمانی مانند موارد زیر تکمیل کنید.

Google Analytics 360

Google Analytics 360 نسخه پیشرفته Google Analytics است. این ابزار شامل ویژگی های پیشرفته ای است که برای وب سایت هایی که با تعداد زیادی از کاربران برخورد می کنند، مناسب است. این ابزار شامل داده های تجزیه و تحلیلی است و بر خلاف تجزیه و تحلیل های منظم گوگل، گزارش ها را بر اساس داده های واقعی می دهد.

Adobe Analytics

Adobe Analytics

این ابزار مجموعه ای از ابزارهای آنالیز سایت را ارائه می دهد. این یک راه حل برای سازمان هایی است که از Adobe Cloud و Adobe Target استفاده می کنند، زیرا به راحتی با ابزار Adobe Suite ادغام می شود. شبیه به تجزیه و تحلیل Google Analytics 360، Adobe Analytics می تواند حجم زیادی از داده ها را بدون نمونه برداری از داده ها اداره کند.

  1. ابزارهای منبع باز آنالیز سایت

با ابزار Open Source Analytics Tools شما می توانید اطلاعات را ذخیره و تجزیه و تحلیل کنید. این نرم افزار تمام داده ها را در سرورهای خود ذخیره می‌کند و پس از ذخیره سازی شما مسئول نگهداری و به روز رسانی نرم افزار نیز هستید.

Matomo که قبلا  Piwik نام داشت یک راه حل عمومی تجزیه و تحلیل را همراه با سایر ویژگی های تخصصی مانند تبدیل Funnels، پروفایل های بازدید کننده، افزایش SEO، HeatMaps، تست A / B و تجزیه و تحلیل اینترانت ارائه می دهد.

  1. ابزار آنالیز محصول

MixPanel ابزارهای آنالیز محصول را علاوه بر ابزارهای آنالیز سایت بیشتری ارائه می دهد. ابزار آنالیز خودکار به مدیران محصول کمک می کند تا بدانند چرا این روند ممکن است رخ دهد. به طور مداوم محصول را بهبود می بخشد، تیم می تواند همزمان کاربران را تنظیم کند و آزمایش کند که چگونه تغییرات محصول با آن کاربران تغییر می کند.

Amplitude  یا دامنه

بر خلاف MixPanel، دامنه به طور کامل بر روی تجزیه و تحلیل محصول متمرکز است. جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن از طریق کل فعالیت های کاربر مانند خرید و استفاده گسترش می یابد.

کلام آخر

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید و فقط به یک ابزار، مانند Google Analytics نیاز داشته باشید. یا بر روی رشد از طریق سئو متمرکز هستید، تیم خود را با یک ابزار سئو تخصصی تجهیز کنید. اگر با بازاریابی محتوا به مقیاس رسیده اید و می خواهید ROI خود را بهبود ببخشید وقت آن است که یک ابزار آنالیز محتوای اختصاصی مانند Parse.ly را در نظر بگیرید.

نظرات کاربران