ابزار تحقیق کلمه کلیدی

معرفی بهترین ابزار تحقیق کلمه کلیدی

اگر مدتی است که کسب و کار خود را به وجود آورده اید، حال وقت توسعه آن رسیده است. برای اینکه تعداد قابل توجهی مخاطب را به سایت خود جذب کنید، نیاز به تهیه محتوا دارید. بهینه سازی سایت و موتور های جست و جو و رعایت اصول سئو از ابتدایی ترین مسائل مربوط به محتواست. یکی از عناصر اصلی سئو، کلمات کلیدی هستند. ابزار تحقیق کلمه کلیدی به شما می گوید که چگونه کلمات کلیدی را با توجه به جست و جوی کاربران انتخاب کنید و مطالب وب سایت خود را در هماهنگی با کلمات کلیدی تولید کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی جست و جوی کاربران اینترنت برای دستیابی به محتوای موردنظرشان در اینترنت است. اگر می خواهید کسب و کار یا وب سایت شما موفق شود و سود بیشتری کسب کنید، باید بدانید کدام کلمات کلیدی را انتخاب کنید تا در نتایج موتور جست و جو رتبه بهتری داشته باشید. به این ترتیب انتخاب کلمات کلیدی مناسب بخش مهمی از سئو وب سایت را تشکیل می دهد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب، ترافیک وب سایت شما را بالا تر می برد. زمانی که مخاطب بیشتری را به سایت خود جذب کنید، مشتریان بالقوه و بعد ها بالفعل کسب و کار شما هم افزایش می یابند.

با شناختی که نسبت به صنعت خود دارید، می توانید شروع به تهیه لیستی از کلمات و عبارات کنید. سپس، آن ‌ها را در یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی تایپ کنید و گزارشی در مورد کلمات کلیدی مشابه و مرتبط نیز به دست آورید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

ابزار تحقیق کلمه کلیدی

برای انتخاب ابزار تحقیق کلمه کلیدی و خود کلمات کلیدی ابتدا باید اطلاعات کافی درباره موقعیت خود داشته باشید. به این معنا که:

  1. شما در کسب و کارتان چه کار می کنید؟ چه خدمات یا محصولاتی ارائه می دهید؟
  2. مشتریان شما چه کسانی هستند؟ به دنبال چه هدفی هستند؟ از کسب و کار شما چه انتظاری دارند؟
  3. مشتریان برای رسیدن به اهداف خود، چه کلمات کلیدی ای را جست و جو می کنند؟
  4. رقبای شما (کسانی که کسب و کار مشابهی با شما دارند.) در حوزه چه کلمات کلیدی ای کار می کنند؟ و معمولا در چه کلماتی رنک خوبی دارند؟

معرفی چند ابزار تحقیق کلمه کلیدی

Google Keyword Planner: این ابزار ابتدایی ترین ابزاری است که برای به دست آوردن کلمات کلیدی از آن می توانید استفاده کنید. این ابزار ابتدایی، بسیار مفید است. برای استفاده از این ابزار کافی است که چند ترفند ساده را بدانید.

Google Trends: گوگل ترندز ایده های جایگزینی برای کلمه کلیدی مورد نظرتان به شما نمی دهد؛ اما ایده شما را به خوبی بررسی می کند. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که کلمه مورد نظرتان در کدام منطقه جغرافیایی طرفداران بیشتری دارد. تاریخچه و جغرافیای برخی از جست و جو ها می تواند در هدف گذاری کسب و کار به شما کمک کند. با بررسی دقیق موضوعات مرتبط و سوالات مرتبط، می توانید کلمات کلیدی طولانی را کشف کنید و در رقابت، شانس بیشتری داشته باشید.

معرفی چند ابزار تحقیق کلمه کلیدی

Moz Keyword Explorer: این ابزار نیز کارکردی شبیه به دیگر ابزار های تحقیق کلمه کلیدی دارد. اما اگر قصد استفاده از این ابزار را دارید، خوب است بدانید که نسخه رایگان این ابزار استفاده محدودی دارد و شما فقط می توانید 10 درخواست در مدت محدود ثبت کنید.

AnswerThePublic: این ابزار سوالاتی که مردم در گوگل جست و جو می کنند را در اختیار شما قرار می دهد. طبیعتا شما از دل این سوالات می توانید کلمات کلیدی مورد نظرتان را پیدا کنید. نسخه معمولی این ابزار بسیار محدود است و شما در 24 ساعت می توانید فقط دو عبارت را جست و جو کنید.

SpyFu Keyword Research Tool: همین ابتدای کار خوب است بدانید که این ابزار، رایگان نیست. اما اگر به دنبال کلمات کلیدی در حجم بالا هستید، SpyFu بسیار به کارتان می آید. اگر از Google Keyword Planner استفاده می کنید هم با جست و جوی کلمات به دست آمده در SpyFu می توانید جزئیات بیشتری به دست آورید.

Keyword Generator: این ابزار به شما این امکان را می دهد که رقبایتان را آنالیز کنید. آدرس وب سایت مورد نظرتان را در این ابزار تایپ می کنید تا کلمات کلیدی رقیب را برایتان رتبه بندی کند. نسخه رایگان Keyword Generator امکانات محدودی دارد و بسیاری از اطلاعات را به شما نمی دهد.

جمع بندی

اکنون که با چند ابزار تحقیق کلمه کلیدی آشنا شدید، می توانید تحقیقات خود و یافتن کلمات کلیدی دلخواهتان را آغاز کنید. وقت آن رسیده است که مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید و جست و جوی آن ها را به دست آورید تا محتوای مناسبی تولید کنید و در تعیین رتبه سایت دیده شوید. امیدواریم با خواندن این مقاله به سوی پیشرفت و کسب سود گام بردارید.

نظرات کاربران