ارور 403

ارور 403 را چگونه برطرف کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است هنگام جست و جوی مطلبی و یا کار با ورد پرس، با ارور 403 رو به رو شوید. نگران نشوید و اوضاع را کنترل کنید. اتفاق بدی نیفتاده است! فکر کنید کلید مناسبی برای باز کردن در دارید اما در باز نمی شود. فقط کافی است تا قلق چرخاندن کلید را یاد بگیرید. پس از صرف وقت و هزینه زیاد، ارور 403 مثل زمانی است که شما کلید دارید اما در باز نمی شود. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا درباره ارور 403 و غلبه بر آن به شما آموزش دهیم. همراه ما باشید.

ارور 403 به چه معنی است؟

ارور 403

ارور 403 معمولا مربوط به تنظیمات دستیابی به صفحه در وردپرس است.

گاهی HTTP که صفحه ارسال می کند مشکلی ندارد اما سرور دسترسی به URL را مسدود می کند. به عبارتی در چنین شرایطی سرور درخواست شما را درک می کند اما آن را اجرا نمی کند؛ زیرا شما مجوز های لازم را ندارید. در حقیقت یعنی ممکن است که صاحبان وب سرور به درستی مجوز های دسترسی را تنظیم کرده باشند و شما واقعاً اجازه دسترسی به منبع را نداشته باشید. یا اینکه صاحبان وب سرور مجوز ها را به درستی تنظیم نکرده باشند و در واقع شما نباید از دسترسی محروم می شدید.

گاه یکی از دلایل زیر سبب ایجاد ارور 403 می شود:

  • هیچ کدام یا اکثر پلاگین و افزونه های نصب شده وردپرس شما به درستی پیکربندی نشده اند و این باعث بروز خطای 403 می شود.
  • شما یک صفحه شاخص مهم را از دست داده اید.
  • پیوند صفحه ممکن است به نسخه ‌ای تغییر کرده باشد یا به‌ روز رسانی شده باشد که دیگر با نسخه ذخیره شده در حافظه پنهان مرورگر شما مطابقت نداشته باشد.
  • نام دامنه شما ممکن است به یک آدرس و IP قدیمی یا نادرست متصل شده باشد.
  • ممکن است یک بدافزار داشته باشید. در چنین شرایطی رفع بدافزار و افزایش امنیت سایت در گام نخست الزامی است.

چگونه مشکل ارور 403 را رفع کنیم؟

چگونه مشکل ارور 403 را رفع کنیم؟
  • صفحه را رفرش کنید.

در بسیاری از مواقع ارور 403 موقتی است و اگر صفحه را رفرش کنید، مشکل پیش آمده حل می شود. Ctrl+R در اکثر مرورگر های ویندوز و Cmd+R در مک، راه هایی برای به روز رسانی و رفرش هستند.

  • آدرس را مجدد بررسی کنید.

رایج ترین مشکل خطای 403، URL ای است که اشتباه تایپ شده. آدرس تایپ شده را مجدد بررسی کنید تا مطمئن شوید که آدرس به یک وب پیج یا فایل مربوط است نه یک دیرکتوری. URL شما باید به پسوند  .com, .php, .org, .htmlختم شود.

  • کش مرورگر خود را پاک کنید.

ممکن است صفحه دارای خطا در مرورگر شما ذخیره شده باشد اما پیوند وب سایت تغییر کرده باشد. در چنین شرایطی، تنها راه پاک کردن کش مرورگر است. البته پاک کردن کش این ایراد بزرگ را دارد که شما مجبور می شوید به همه سایت ها دوباره از اول وارد شوید.

  • بررسی کنید که آیا مجوز دسترسی به URL را دارید یا خیر.

گاهی وب سایت از شما می‌ خواهد که قبل از اینکه بتوانید محتوا را مشاهده کنید، وارد شوید. به طور معمول، سرور ها به گونه ‌ای پیکربندی می‌ شوند که خطایی را به شما نشان دهند که به شما اطلاع می‌ دهد برای دسترسی به محتوا باید وارد سیستم شوید. اگر سرور به درستی پیکربندی نشده باشد، به جای چنین خطایی، ارور 403 نشان داده می شود.

  • بعدا دوباره تلاش کنید.

. ارور 403 در اکثر اوقات به دلیل مشکلات مربوط به وب سایت مورد نظر ایجاد می شود

اگر هیچ کدام از راه‌ حل‌ های ساده ‌ای که تا این لحظه در مورد آن ها صحبت کردیم، مشکل خطا را حل نکرد، مدتی صبر کنید و بعداً مجددا بازگردید و امتحان کنید. ارور 403 در اکثر اوقات به دلیل مشکلات مربوط به وب سایت مورد نظر ایجاد می شود؛ پس احتمالاً به زودی کسی روی مشکل کار می کند و با ورود مجدد شما به صفحه، آن مشکل حل خواهد شد.

  • با صاحبان وب سایت تماس بگیرید.

در سایت مورد نظر، اطلاعات صاحبان وب سایت یا همان بخش ارتباط با ما را جست و جو کنید و مشکل را با صاحبان سایت در میان بگذارید. اگر چنین بخشی را پیدا نمی کنید، به دنبال صفحات سایت در شبکه های اجتماعی بگردید.

  • VPN خود را قطع کنید.

برخی از وب سایت ها ورود با VPN را مسدود می کنند. در چنین شرایطی ورود با VPN شما را با ارور 403 مواجه می کند. می توانید وی پی ان خود را قطع و وصل کنید تا مطمئن شوید که مشکل این موضوع است یا خیر.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، ارور 403 معمولا مربوط به تنظیمات دستیابی به صفحه در وردپرس است. این خطا به دلایل مختلفی رخ می دهد و راهکار های مختلفی هم برای برطرف شدن آن وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم تا آسان ترین روش ها برای مقابله با این ارور را به شما آموزش دهیم. صاحبان یک وبسایت برای افزایش امنیت سایت خود باید این ارور را برطرف کنند. امیدواریم که راهکار های گفته شده به کارتان بیاید.

نظرات کاربران