استارت آپ های موفق دنیا

توضیح درمورد استارت آپ های موفق دنیا و موفقیت آن ها

موفقیت را نمی توان با مدرک سنجید. دانشگاه ‌ها می‌ توانند این مبحث را آموزش دهند؛ اما استارت‌ آپ‌ های موفق از منابع مختلفی سرچشمه می‌ گیرند. مهم تر از همه، افراد پشت سر آن ها در زمینه های مختلف سابقه دارند. پیشبینی اینکه یک کسب و کار چقدر موفق خواهد بود آسان نیست. تنها 30 درصد از استارت‌ آپ ‌های تازه کار، موفق به دریافت بودجه حمایتی مضاعف می‌ شوند. بنابراین بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث موفقیت یک استارت آپ می­ شود. هیچ‌کس نمی‌ خواهد بدون بودجه مناسب برای ایجاد یک کسب ‌وکار موفق، در آن 70 درصد قرار بگیرد.

چه چیزی یک استارت آپ را موفق می کند؟

برای یک تجارت، کیفیت نتیجه نهایی کاملا به داشتن اجزای مناسب بستگی دارد. قرار گرفتن در مکان مناسب و زمان مناسب به این مهم کمک می کند. هینطور کار سخت و کار گروهی نیز نقشی کلیدی دارد؛ اما مهم‌ ترین مؤلفه این است که به جهان چیزی ارئه بدهید که قبلاً ندیده است. ایده، محصول یا خدمات شما باید برجسته باشد. می­ توان از آزمون و خطا یاد گرفت که چگونه یک کسب و کار را می توان منحصر به فرد کرد تا تبدیل به یکی از استارت آپ های موفق دنیا شود. در این صورت آمادگی یادگیری همه چیز را به سخت ترین روش ممکن داشته باشید. در عوض، داستان های موفقیت استارت آپ ها را در نظر بگیرید. این مثال ‌ها بینشی را در مورد اینکه چرا برخی استارت ‌آپ‌ ها رشد می ‌کنند در حالی که برخی دیگر پژمرده می‌ شوند، نشان می ‌دهد.

استارت آپ های موفق دنیا

استارت آپ های موفق دنیا

همانطور که بسیاری از کارآفرینان هم می توانند به شما بگویند، راه رسیدن به یک استارت آپ موفق همیشه آسان نیست. بنیانگذاران هر کدام مسیر منحصر به فرد خود را برای موفقیت در راه اندازی استارت آپ دارند که شامل شکست و پیروزی هایی است که شما می توانید از آن ها یاد بگیرید و رشد کنید. در ادامه قرار است درباره شرکت های نوآورانه ای که صنایع آن ها را مختل کردند بیشتر بدانید.

  1. Airbnb

استارت آپ Airbnb یکی از استارت آپ های موفق دنیا است که در حوزه گردشگری فعالیت می­ کند و از سال 2007 شروع به فعالیت کرده است. سال ها طول کشید تا بنیان گذاران این استارت آپ اولین بودجه خود را بدست بیاورند و بیشتر از آن، رسیدن به اولین سودشان طول کشید؛ اما الان این شرکت 3.4 میلیارد دلار ارزش دارد و به موفقیت رسیده است.

  1. Instagram

این شرکت در ابتدا با نام Burbn کارش را شروع کرد که در همان روز اول، 25000 عضو گرفت که این تعداد برای همچین برنامه ای در آن زمان بسیار زیاد بود. بعد ها با تغییر اسم خود به اینستاگرام و راه اندازی نسخه ios، در یک هفته به 100000 نفر عضو و در کمتر از دو ماه به 1 میلیون نفر رسید و تنها دلیل موفقیت اینستاگرام داشتن یک ایده جدید بود و آن هم اشتراک عکس برای دوستان بود.

  1. Mailchimp

Mailchimp

بنیانگذاران این شرکت هیچوقت به فکر راه اندازی یک استارت آپ با رشدی باورنکردنی نبودند، بلکه فقط به یک پلتفرم برای کمک به کسب و کار ها فکر می­ کردند؛ اما بعد از مدتی، آن ها به ارزش تقریبی 4.2 میلیارد دلار رسیدند و تنها دلیل موفقیت آن ها عدم علاقه به کسب و کار قبلی و تلاش برای رشد کسب و کار های کوچک بود.

  1. Uber

داستان موفقیت اوبر پر از رشد سریع، بحث و جدل و الهام برای کارآفرینان جدید و با تجربه است. ایده راه اندازی این استارت آپ از آنجایی شکل گرفت که بنیانگذاران این استارت آپ در شبی زمستانی نتوانستند یک تاکسی برای خود پیدا کنند و راه حلی برای مشکل خود پیدا کردند و آن تاسیس این استارت آپ بود و این تصمیم با ارزش ترین استارت آپ دنیا را به وجود آورد و قطعا اوبر یکی از مهم ترین استارت آپ های موفق دنیا است.

  1. Pinterest

Pinterest

در ابتدا، Pinterest فقط یک پلتفرم دعوت بود. این انحصار به شرکت اجازه داد تا در ایجاد تجربه ای که کاربران به دنبال آن بودند، پیشرفت کند. بنیانگذار اصلی، حتی تا آنجا پیش رفت که شماره تلفن شخصی خود را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند روز یا شب در مورد سایت با او تماس بگیرند. واضح است که این فداکاری نتیجه داد. پینترست هنوز یک پلتفرم منحصر به فرد و پرسود است که به جای به روز رسانی های زندگی که آن ها را به طور مداوم از رقبا متمایز می کند، بر اشتراک گذاری، ذخیره و سازماندهی علایق تمرکز دارد.

نتیجه گیری

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که برای کسب موفقیت در مسیر تاسیس و رشد یک استارت آپ موفق باید به نکاتی دقت کنید که حائز اهمیت است، همیشه برای شروع و دوام یک مسیر، بهترین کار الگو گرفتن از افرادیست که این مسیر را قبل شما رفته اند و پستی و بلندی هایش را دیده اند و می­ توانند بهترین راهنما برای شما باشند. پس دراین مسیر هم بهتر است مطالعاتی در رابطه با استارت آپ های موفق دنیا داشته باشید که به شما کمک کند، در نهایت اگر در یک جمله بخواهیم جمع بندی کنیم به این جمله می­ رسیم که برای موفقیت کسب و کار خود، به دنبال ایده ای منحصر به فرد باشید.

نظرات کاربران