استخراج کلمات کلیدی سایت

چگونه استخراج کلمات کلیدی سایت را انجام دهیم؟

استخراج کلمات کلیدی سایت می تواند در کمپین سئوی سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر کلمات کلیدی هوشمندانه ای انتخاب کنید، تولید محتوا برای جذب ترافیک ارگانیک آسان تر می شود. اگر استخراج کلمات کلیدی سایت را جدی نگیرید، سئو سایت شما دچار مشکل خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم چند روش را برای استخراج کلمات کلیدی سایت به شما معرفی کنیم.

  1. کلمات کلیدی ای پیدا کنید که پتانسیل جذب ترافیک داشته باشند.

استخراج کلمات کلیدی سایت

تا زمانی که مردم واقعا به دنبال یک کلمه کلیدی نباشند، استفاده از آن فایده نخواهد داشت. شما می توانید برای استخراج کلمات کلیدی سایت از keyword planner گوگل استفاده کنید. شما یک موضوع را وارد می کنید و گوگل به شما کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع و میزان جستجوی هر کدام را نشان می دهد. متاسفانه این ابزار یک مشکل دارد. فقط محدوده حجم جستجو را نشان می دهد و میزان دقیق جستجوی ماهانه را مشخص نمی کند. برای به دست آوردن میزان دقیق جستجو به ابزار دیگری به نام keywords explorer احتیاج دارید. این ابزار دقیقا مانند ابزار گوگل است اما رایگان نیست.

به طور کلی کلمات کلیدی با میزان جستجوی بیشتر ترافیک بیشتری دارند؛ اما سختی کلمه کلیدی و میزان رقابت آن در استخراج کلمات کلیدی سایت اهمیت زیادی دارد. بنابراین وقتی به دنبال کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیکی بالا هستید، هرگز به حجم جستجو اکتفا نکنید. باید ببینید صفحه برتر در جستجوی گوگل چقدر با آن کلمه کلیدی ترافیک جذب می کنند.

همچنین شما می توانید از ابزار تحقیق کلمه کلیدی رایگان seedkeywords استفاده کنید. نکته جالب درمورد این ابزار این است که به شما کمک می کند عباراتی را پیدا کنید که افراد برای یافتن آنچه سایت شما می فروشد، استفاده می کنند. Seed keywords عباراتی هستند که در ابزار تحقیق کلمات کلیدی قرار می دهید. اکثر مردم کلمات کلیدی را بدون فکر انتخاب می کنند یا از کلمات کلیدی بذری استفاده می کنند که مردم در گوگل جستجو می کنند. این ابزار بسیار مفید است؛ زیرا به شما کمک می کند کلمات کلیدی اولیه ای را پیدا کنید که مردم واقعا از آن ها برای جستجو استفاده می کنند.

  1. مطمئن شوید که می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد.

مطمئن شوید که می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد

به طور کلی جستجوگران در گوگل به دنبال یکی از سه موضوع زیر هستند:

  • چیزی را یاد بگیرند
  • چیزی را بخرند
  • یک چیز خاص را پیدا کنند

این موضوعات به عنوان هدف جستجو شناخته می شوند. هنگام استخراج کلمات کلیدی سایت مهم است که فقط کلمه کلیدی ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن تولید محتوا را با هدف جستجو هماهنگ کنید. گوگل آن نوع محتوایی را که جستجوگران به دنبال آن نیستند رتبه بندی نمی کند. در برخی از کلمات کلیدی هدف جستجو آشکار است. مثلا برای هدف یادگیری باید یک پست وبلاگ ایجاد کنید. ولی برای مثال هدف جستجوی کلمه کلیدی ای مانند «پودر پروتئین گیاهی» دقیقا مشخص نیست که برای خریدن است یا یاد گرفتن. بهترین کار برای پیدا کردن هدف جستجو یافتن پاسخ این سوال در نتایج جستجو است. اگر این کار را انجام دهیم، می بینیم که تقریبا تمام نتایج پست های وبلاگ هستند که بهترین پودر های پروتئین گیاهی را فهرست کرده اند.

  1. مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما پتانسیل تجاری دارد.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما پتانسیل تجاری دارد

پتانسیل تجاری نشان می دهد که رتبه بندی کلمات کلیدی چقدر برای کسب و کار شما سودآور خواهد بود. اگر هدف جستجو تجاری باشد، باید محصول موردنظر را بفروشید و در نتیجه باید به دنبال کلمات کلیدی تجاری باشید. اگر هدف جستجو مستلزم نوشتن یک پست وبلاگ باشد، پاسخ به این سوال کمی دشوار تر است. باید در نظر بگیرید که آیا می توانید به طور طبیعی محصول یا خدمات خود را در آن محتوا قرار دهید یا خیر. به یاد داشته باشید که استخراج کلمات کلیدی سایت که پتانسیل تجاری دارند به این معنی نیست که باید فروش خود را افزایش دهید. کاملا برعکس. شما در حال انتخاب کلمات کلیدی تجاری هستید تا هرگونه اشاره به محصول یا خدمات شما واقعا مفید باشد و به مخاطبان شما کمک کند تا مشکل خود را حل کنند.

  1. مطمئن شوید که می توانید با این کلمه کلیدی رتبه بندی خود را بهبود دهید.

در دنیای واقعی، رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی سخت تر از سایرین است؛ به خصوص در کوتاه مدت. بنابراین قبل از اینکه کلمه کلیدی را انتخاب کنید، باید دشواری رتبه بندی آن را ارزیابی کنید. اکثر ابزار های سئو سایت قسمت دشواری رتبه بندی یا سختی کلمه کلیدی را دارند.

جمع بندی

یافتن کلمات کلیدی ارزشمند برای سئو چندان پیچیده نیست. شما باید به دنبال کلماتی بگردید که پتانسیل ترافیک بالایی دارند، پتانسیل تجاری دارند، با هدف جستجو هماهنگ هستند و باعث بهبود رتبه بندی شما می شوند. ما در این مقاله درمورد نحوه استخراج کلمات کلیدی سایت صحبت کردیم و تمام موارد بالا را توضیح دادیم.

نظرات کاربران