استراتژی محتوا

چند روش آسان برای تنظیم استراتژی محتوا

همیشه سعی کنید تا محتوای معنا دار و موثری داشته باشید تا موجب شود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش یابد. داشتن یک استراتژی تولید محتوا به شما کمک می کند تا در این زمینه موفق تر عمل کنید. استراتژی محتوا چقدر اهمیت دارد و چگونه به شما کمک می کند؟ لازم است تا یک مثال ساده بزنیم:

یک ژنرال جنگی نمی تواند صرفا با داشتن سرباز و قدرت پیروزی را به دست آورد. بلکه باید با روش ها و تاکتیک های دشمن آشنا باشد.

در هنگام مطالعه در مورد روش ها و برنامه های دشمن نیز باید توانست نقاط ضعف دشمن را پیدا کرد تا بتوان با برنامه ریزی یک نقشه دقیق احتمال پیروزی در جنگ را افزایش داد.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

با داشتن یک استراتژی محتوای خوب نیز شما می توانید محتوای خوب و بهینه ای را تولید کنید. اما اگر به روش های قدیمی بسنده کنید و در مورد چند موضوع قدیمی بنویسید و چند کلمه کلیدی هم در آن قرار دهید، نباید انتظار این را داشته باشید که محتوای شما بازخورد فوق العاده ای از سمت کاربران داشته باشد و موجب شود تا ترافیک سایت شما افزایش یابد.

برای این که بتوانید ترافیک زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید نیاز است تا تحقیق های بسیار و برنامه ریزی های زیادی انجام دهید و استراتژی تولید محتوا مشخصی را پیش ببرید که بتواند سئو سایت شما را بهبود دهد.

زیرا آن زمانی که فقط به کلمات کلیدی برای پیشرفت نیاز بود گذشته است و نیاز اکنون بازار داشتن محتوای مفیدی است که بتواند مشکلات کاربران را حل کند. برای این که بتوانید اطلاعات مهم و مفیدی را ارائه دهید، نیاز است تا مشتریان خود را بشناسید و ببینید آن ها به چه نوع محتوایی نیاز دارند تا طبق آن یک استراتژی محتوا ایجاد کنید و پیش بروید.

قبل از نوشتن هدف خود را مشخص کنید.

قبل از نوشتن هدف خود را مشخص کنید.

همیشه قبل برنامه ریزی برای یک استراتژی تولید محتوا سعی کنید که هدف خود را برای تولید محتوا مشخص کنید. زیرا داشتن یک هدف مشخص موجب می شود تا محتوای بهتری را تولید کنید و بتوانید ترافیک سایت را از طریق جست و جو های ارگانیک افزایش دهید.

زیرا ترافیکی که از طریق جست و جوی ارگانیک به دست می آید بهترین نوع ترافیک برای پیشرفت سایت و افزایش فروش محصولات است.

اما با همه این گفته این سوال پیش می آید که از کجا باید شروع کرد چگونه باید یک استراتژی محتوا را که بر اساس سئو جلو می رود برنامه ریزی کرد و مطمئن شد که نتیجه خواهد داد؟

جواب این که از کجا باید شروع کرد بسیار ساده است:

باید از صفر و از پایین ترین سطح ممکن کار را آغاز کرد. زیرا بهترین قسمت برای شروع کار، شروع از مراحل ابتدایی کار است!

مراحل شروع کار

مراحل شروع کار

ابتدا روی اصول اساسی استراتژی تولید محتوا تمرکز کنید و در حالی که مشغول برنامه ریزی در مورد آن هستید، سعی کنید که سئو را نیز در آن لحاظ کنید.

ما در این مقاله تاکتیک های را قرار داده ایم که به کمک آن می توانید استراتژی محتوا های فوق العاده ای ایجاد کنید و بتوانید در عین حال نیز سئو بسیار خوبی داشته باشید.

مخاطبان محتوای خود را شناسایی کنید.

داشتن سئو خوب به دو عامل اصلی بستگی دارد:

اول این که بتوانید از لحاظ فنی سایت خوبی داشته باشید و همه چیز در سایت بهینه باشد.

دوم این که بتوانید بهترین و مرتبط ترین اطلاعات ممکن در رابطه با موضوع هدف را در اختیار کاربر قرار دهید.

مخاطبان محتوای خود را شناسایی کنید.

برای مورد دوم، یعنی داشتن محتوای خوب نیز ، نیاز است تا مخاطبان عمده سایت خود را شناسایی کرده باشید تا بتوانید بر اساس نیاز آن ها استراتژی محتوا داشته باشید. برای همین نیاز است تا بدانید در حال حاضر مشتریان شما چه کسانی هستند.

این که بتوانید ویژگی های کلیدی مشتریان فعلی خود را پیدا کنید امری بسیار مهم است. زیرا با پیدا کردن این ویژگی ها می توانید به سرنخ هایی از این که آن ها به چه محتوایی نیاز دارند برسید و بتوانید بر اساس نیاز آن ها محتوا تولید کنید.

مشتریان من چه دیدگاهی نسبت به برند من دارند؟

آیا تاکنون در مورد این که مشتریان وفادار شما چه احساسی نسبت به برند شما دارند، فکر کرده اید؟

از مخاطبان خود بپرسید و یک سری نظرسنجی انجام دهید تا بفهمید تا در چه مواردی خوب عمل کرده اید و چه مواردی نیاز دارند تا بهبود یابند و یا این که مردم دوست دارند درمورد چه چیزی بیشتر یاد بگیرند.

هنگامی که این داده ها را جمع آوری کردید می توانید مخاطبان خود را تقسیم کنید تا بتوانید برای هر دسته، استراتژی تولید محتوا مخصوص همان دسته را ایجاد کنید.

نظرات کاربران