اسپم اسکور چیست

اسپم اسکور چیست ؟ و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل پایین بیاید و سئو سایت شما ضعیف شود. یکی از این دلایل که موجب افت سئو سایت می شود، اسپم شدن بک لینک ها درون سایت است. بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر بک لینک های زیادی لا به لای محتوای خود قرار دهند، سئو سایتشان بهبود می یابد و رتبه سایتشان در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر می رود.

اما این طرز فکر اشتباه است. درست است که استفاده از پیوند ها و بک لینک ها یکی از روش های بهبود سئو محسوب می شود، اما این موضوع به این معنی نیست که هرچه بک لینک های سایتتان بیشتر باشد، سایتتان در رتبه بالا تری در صفحه نتایج جستجو گوگل قرار می گیرد. استفاده از بک لینک ها نیز حدی دارد و اگر شما بیش از حد از آنها استفاده کنید، گوگل فرض می کند که سایت شما در حال «اسپم بک لینک»‌ است و سایتتان به وسیله گوگل جریمه می شود. حال شاید پیش خود فکر کنید که ربط این مسائل به اسپم اسکور چیست. اگر سئو سایت شما به خاطر اسپم بک لینک ها و پیوند ها پایین آمده باشد، اسپم اسکور به شما کمک می کند تا سئو سایت خود را به حالت قبل بازگردانید.

 

تاثیر اسپم بک لینک ها بر سایت شما          

همانطور که بیان کردیم، استفاده بیش از حد از بک لینک ها در محتوای سایتتان، نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه باعث می شود تا سئو سایت شما افت کند. در ادامه لیستی از تاثیرات منفی اسپم بک لینک ها بر سایت ها را بررسی کرده ایم:

  1. جریمه گوگل
  2. پایین آمدن رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل
  3. فهرست بندی نشدن مطالب سایت به وسیله ربات های جستجوگر گوگل

برای آن که از پیش آمدن این اتفاقات جلوگیری کنید، باید بدانید که سایتتان چطور پیش موتور های جستجوگر تعریف شده است و آیا در خطر این گونه مسائل هستید یا خیر. برای راحتی صاحبان سایت، یک معیار امتیازدهی به سایت ها ساخته شده است که میزان هرز بودن و اسپم بودن سایت ها با این معیار مشخص می شود. به این معیار اسپم اسکور می گویند.

تاثیر اسپم بک لینک ها بر سایت شما

معرفی اسپم اسکور

اسپم اسکور یک معیار معتبر برای سایت ها محسوب می شود که در سال 2015 به وسیله سایت Moz به جهان اینترنت معرفی گردید. اسپم اسکور که به وسیله دکتر مت پیترز، مدیر پایگاه داده Moz، ساخته شده است، صاحبان سایت را از این موضوع مطلع می کند که زیردامنه های اسپم شده در سایتشان چه تاثیری بر رفتار موتور های جستجوگر نسبت به سایت و محتوای سایتشان می گذارد.

یکی از موضوعاتی که باید به آن دقت داشته باشید این است که اسپم اسکور در الگوریتم های گوگل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها معیاری است که به وسیله Moz توسعه یافته است. متخصصان سئو از اسپم اسکور برای بهبود سئو سایت ها استفاده می کنند. در واقع اسپم اسکور معیاری است که در تصمیم گیری درباره استراتژی های سئو سایت ها تاثیر گذار است.

در سال 2015 که اسپم اسکور برای اولین بار منتشر شد، این معیار یک سایت را در برابر ۱۷ عامل اسپم کننده سایت، تجزیه و تحلیل کرد. سایت Moz که ابداع کننده اسپم اسکور بود، به این ۱۷ معیار لقب «پرچم های هرزنامه» داد. هرچه زمان بیشتری از ابداع اسپم اسکور گذشت، این سیستم ارزشیابی پیشرفته تر شد و «پرچم های هرزنامه» که برای نمره دادن به سایت ها بررسی و تجزیه و تحلیل می شدند، بیشتر شدند. به طوری که در حال حاضر ۲۷ «پرچم هرزنامه» وجود دارد که اسپم اسکور سایت ها بر اساس این پرچم ها تعیین می شوند.

 معرفی اسپم اسکور

نحوه بررسی پرچم هرزنامه در اسپم اسکور چیست؟

این پرچم ها به شما این امکان را می دهد که بخش هایی از سایت خود را که نیاز به بررسی و بهبود دارند را پیدا کنید و در واقع در پیدا کردن بخشی از سایت که به سئو شما ضربه زده است، کمک می کند. اما نکته ای که در تجزیه و تحلیل این پرچم ها باید به آن دقت کرد آن است که این پرچم ها باید به صورت کلی بررسی شوند.

به زبان ساده اگر بعد از بررسی اسپم اسکور سایتتان مشاهده کردید که تنها یک پرچم هرزنامه در سایتتان وجود دارد، جای نگرانی نیست چون این تعداد از پرچم هرزنامه در سایت ها طبیعی است. به طور کلی در هر سایت یک یا دو پرچم هرزنامه یافت می شود.

 

اهمیت اسپم اسکور چیست؟

طبیعتا در بخش توضیح اسپم اسکور چیست، با تعریف و اهمیت اسپم اسکور آشنا شدید. حالا در این بخش عمیق تر این موضوع را بررسی می کنیم تا به طور کامل متوجه شوید که اهمیت اسپم اسکور چیست و چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد.

اسپم اسکور از اهمیت بالایی برخوردار است و معیاری است که می توان از آن برای بهبود سئو سایت استفاده کرد. دلیل اصلی اهمیت اسپم اسکور هم این مسئله است که اسپم اسکور به دو سوال زیر پاسخ می دهد:

  1. کدام زیردامنه های وب سایت شما، اسپم هستند؟
  2. کدام زیردامنه هایی که به وب سایت شما پیوند می دهد، اسپم هستند؟

همچنین اسپم اسکور به شما نشان می دهد استفاده بیش از حد از پیوند ها و بک لینک ها بیشتر از آن که در بهبود سئو سایت شما نقش داشته باشد، باعث تضعیف آن می شود. علاوه بر همه این موارد، اسپم اسکور چارچوبی معین برای تشخیص کیفیت و اسپم بودن یک صفحه از سایت شما، محسوب می شود. به این ترتیب با استفاده از اسپم اسکور شما می توانید به راحتی از مجازات شدن به وسیله گوگل جلوگیری کنید و به حذف لینک های اسپم بپردازید.

اهمیت اسپم اسکور چیست؟

معیارهای اسپم اسکور چیست ؟

هنگامی که در سال 2015 برای اولین بار شرکت Moz اسپم اسکور را معرفی کرد، تنها 17 معیار یا همان «پرچم های هرزنامه» برای اسپم اسکور تعریف شده بودند تا با بررسی آن ها،‌ امتیازی به میزان اسپم بودن صفحات و لینک های یک سایت داده شود، اما با گذشت زمان و پیشرفته شدن اسپم اسکور، معیار های آن نیز بیشتر شدند و از 17 به 27 معیار رسیدند. در زیر مهم ترین معیارهای اسپم اسکور را برای شما تهیه کرده ایم:

  1. سایت بزرگ با پیوند های اندک
  2. تنوع پایین بک لینک ها
  3. محتوای بی کیفیت
  4. ارتباط کاربری ضعیف
  5. تعداد کم لینک های داخلی
  6. عدم وجود اطلاعات صاحبان سایت و بخش «تماس با ما»
  7. طولانی بودن دامنه سایت
  8. استفاده از اعداد در دامنه سایت
  9. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  10. توضیحات متای طولانی

نظرات کاربران