اطلاعات کارکنان

5 مورد از اطلاعات کارمندان که به آن ها احتیاج دارید.

وقتی شخص جدیدی استخدام می کنید، ضروری است که در هنگام پردازش اطلاعات مربوط به او را جمع آوری و ذخیره کنید. با ایجاد یک چک لیست برای استخدام نیروی جدید می توانید دسته ای از اطلاعات را مشخص کنید که به عنوان اطلاعات کارمندان به آنها احتیاج پیدا می کنید. با داشتن این چک لیست پایه می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و از سازگاری مشخصات کارمند جدید اطمینان حاصل کنید. در این مطلب از بیزون یک سری اطلاعات اساسی را که مورد نیازتان خواهد بود را لیست کرده ایم.

اطلاعات کارمندان

  1. اطلاعات شخصی کارمندان

از کارمندان خود بخواهید تا اطلاعات شخصی زیر را ارائه دهند:

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

نام پدر

کد بیمه

آدرس محل سکونت

آدرس پستی

شماره تلفن همراه و شماره محل سکونت

آدرس ایمیل شخصی

ترجیح ارتباطی

هر کدام از این گزینه ها برای شناخت کارمند و تسهیل در امور بیمه و استخدام به کارتان می آید.

 

  1. اطلاعات تماس اضطراری

تماس اضطراری در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مرتبط با کارمند شما بسیار مهم است. باید موارد ایمنی را رعایت کنید و محض اطمینان برای شرایط خاص یک شماره پشتیبانی از کارمندتان داشته باشید. این شماره می تواند شماره دوست، خانواده یا فردی باشد که در شرایط اضطراری بتوانید دسترسی داشته باشید.

 

  1. اطلاعات لازم بهداشتی کارمندان

ممکن است برای بیمه درمانی یا برنامه های سلامتی به اطلاعات بهداشتی یک کارمند نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است لازم باشد بدانید که آیا کارمند شما آلرژی دارد یا هرگونه الزامات مربوط به سلامتی برای اطمینان از ایمنی در هنگام انجام کار خود دارد. با این حال حواستان باشد اطلاعاتی بیشتر از چیزی که مورد نیاز شماست از کارمندتان نخواهید. این اطلاعات اضافه علاوه بر بیهوده بودن، نگرش کارمندتان را هم مخدوش می کند و احساس نا امنی خواهد کرد.

هرگونه اطلاعات پزشکی را در یک پرونده جداگانه و ایمن نگهداری کنید.

 

  1. واجد شرایط کار بودن

یک فرم ساده در نظر داشته باشید که کارمندتان باید اطلاعات دیگری را وارد کند که محتویات این فرم تایید کند که واجدشرایط کاری است. کپی مدارک شناسایی مورد نیاز می تواند کارت ملی، گذرنامه یا گواهینامه رانندگی و شناسنامه باشد. شما به عنوان کارفرما باید دستورالعمل هایی در مورد نحوه تکمیل فرم ارائه دهید و توضیح دهید که انواع کارت شناسایی قابل قبول است.

پس از اینکه کارمند شما فرم را پر کرد، اسناد شناسایی ارائه شده را بررسی کنید تا تأیید کنید که آیا شخص واجد شرایط کار در ایران است یا نه.

  1. مجوز سپرده مستقیم

یکی از اولین سوال هایی که هر کارمند جدیدی می پرسد این است: “چگونه به من حقوق پرداخت می شود؟” اگر آنها را با واریز مستقیم پرداخت می کنید ، ممکن است به فرم تکمیل مجوز سپرده مستقیم نیاز داشته باشید. در فرمنام بانك ، شماره حساب ، شماره شبا و نوع حساب كارمند (قرض الحسنه یا پس انداز) درخواست می شود. عضو تیم شما فرم را امضا می کند تا به شما چراغ سبز بدهد تا فیش حقوقی خود را مستقیماً به حساب بانکی خود واریز کند.

 

هر تیم HR می تواند از یک فرآیند پردازنده ساده بهره مند شود تا اطلاعات کارمندان را دسته بندی کند. با اطمینان از داشتن این اطلاعات برای هر کارمند، نیروی کاری جدید شما آماده خواهد شد تا شروع به کار کند و حقوق دریافت کند و در مرحله های بالاتر برای رضایت کارکنان اقدام شود.

نظرات کاربران