افزایش سرعت سایت وردپرس

معرفی ده راهکار مفید برای افزایش سرعت سایت وردپرس

احتمالا شما هم به عنوان یک کاربر وبسایت های سریع را به وبسایت های کند ترجیح می دهید. اگر سایت کسب و کار اینترنتی شما با وردپرس ساخته شده است، باز هم دوست دارید سایتتان سریع باشد. راه های زیادی برای افزایش عملکرد وبسایت شما هست و می توانید برخی از آن ها را به راحتی پیاده سازی کنید. ما در این مقاله ده روش برای افزایش سرعت سایت وردپرس معرفی می کنیم.

راه های افزایش سرعت سایت وردپرس

  1. از تست عملکرد سایت کمک بگیرید

ابتدا باید بفهمید که سرعت عملکرد سایت شما چگونه است. هیچ معیار جامعی برای این کار نیست؛ زیرا عملکرد براساس منطقه جغرافیایی بازدید کننده، قدرت اتصال به اینترنت و … تفاوت پیدا می کند. بهتر است که سایت خود را با یک ابزار سنجش علمکرد رایگان مانند website grader آزمایش کنید. کافی است URL سایت خود را کپی کنید و ببینید سایت شما چگونه کار می کند. حتما تست عملکرد را به صورت منظم انجام دهید.

  1. یک میزبان یا هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

میزبانی وب باکیفیت برای افزایش سرعت سایت وردپرس ضروری است. میزبان ها انواع مختلفی دارند: میزبانی مشترک، میزبانی اختصاصی، میزبانی سرور خصوصی مجازی و برنامه های میزبانی مدیریت شده وردپرس. بسته به میزان بودجه شما انتخاب یک هاست سایت متفاوت خواهد بود.

  1. همه چیز را آپدیت کنید

افزایش سرعت سایت وردپرس

اگر مدیر یک سایت وردپرس هستید، حتما با آپدیت کردن آشنایید. هسته وردپرس، تم ها و افزونه ها باید به روز شوند تا به سایت شما کمک کنند بهتر اجرا شود. همیشه آخرین نسخه ها را اجرا کنید تا عملکرد سایت خود را بهینه کنید و امنیت سایت خود را افزایش دهید. همچنین لازم است که از آخرین نسخه PHP که از زبان های برنامه نویسی طراحی سایت است، استفاده کنید.

  1. پلاگین های استفاده نشده را حذف کنید و پلاگین های باکیفیت را نصب کنید

وقتی صحبت از افزونه ها یا پلاگین های وردپرس می شود کیفیت بهتر از کمیت است. پس از هر بار غیرفعال سازی افزونه سرعت سایت خود را تست کنید. اگر متوجه افزایش سرعت سایت وردپرس شدید آن را حذف کنید. بهترین افزونه های وردپرس به گونه ای کدگذاری شده اند که منابع سرور موردنیاز خود را تنها در زمانی که به آن ها نیاز دارند مصرف می کنند. قبل از نصب افزونه های جدید بازخورد های آن را بررسی کنید و تست عملکرد سایت را اجرا کنید تا مطمئن شوید سرعت شما تحت تاثیر افزونه قرار گرفته است یا نه.

  1. از یک تم سبک استفاده کنید

تم هایی که معمولا از تصاویر و جلوه های باکیفیت استفاده می کنند ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسند؛ اما در افزایش سرعت سایت وردپرس شما تاثیر معکوس دارند. یک تم ساده با ویژگی های لازم انتخاب کنید.

راه های افزایش سرعت سایت وردپرس

  1. بهینه سازی تصاویر را انجام دهید و از بارگذاری تنبل استفاده کنید

برای افزایش سرعت سایت وردپرس حجم تصاویر سایت خود را کم کنید و بهینه سازی سئو عکس را انجام دهید. اگر صفحات شما تصاویر زیادی دارد، به جای بارگذاری تصاویر در اولین بارگیری، از بارگذاری تنبل استفاده کنید. در این نوع بارگذاری فقط تصاویری که در مرورگر کاربر ظاهر می شوند بارگیری می شود و بارگیری بقیه تا زمانی که کاربر به سمت پایین اسکرول کند به تعویق می افتد.

  1. افزونه کش وردپرس را نصب کنید

هر بار که یک بازدیدکننده یک صفحه وب از یک سایت غیر کش را باز می کند، سرور وردپرس باید تمام محتوای مربوطه را بازیابی کند و در یک فایل HTML جمع کند و بعد آن را برای بازدیدکننده ارسال کند. یک افزونه کش کل این فرایند را ساده می کند.

  1. پایگاه داده وردپرس خود را مرتب کنید

اگر مدت زیادی است که سایت وردپرس خود را ایجاد کرده اید، به احتمال زیاد فایل های قدیمی و استفاده نشده زیادی در پایگاه داده خود دارید. این فایل ها ممکن است هرزنامه نظرات، افزونه های استفاده نشده، محتوای منتشر نشده و رسانه های قدیمی باشند که همگی فضای ذخیره سازی سایت شما را اشغال کرده اند و مانع افزایش سرعت سایت وردپرس شما می شوند. افزونه هایی مانند WP Optimize فایل های شما را بررسی می کنند و موارد غیر ضروری را حذف می کنند.

پایگاه داده وردپرس خود را مرتب کنید

  1. بازبینی پست ها را محدود یا غیرفعال کنید

درحالیکه ویرایش یک پست ویژگی مفیدی است، می تواند پایگاه داده شما را اشغال کند. به طور کلی وردپرس ویرایش های هر پست را ذخیره می کند؛ اما با یک تغییر کوچک می توانید تعداد ویرایش های ذخیره شده هر پست را محدود کنید. برای این کار می توانید از کد های مخصوص استفاده کنید.

  1. از ریدایرکت اجتناب کنید

سعی کنید تعداد ریدایرکت ها را در سایت وردپرس خود محدود کنید. اگر چندین ریدایرکت داشته باشید، بازدیدکنندگان وبسایت شما اذیت خواهند شد. ریدایرکت ها اغلب اجتناب ناپذیر هستند؛ اما بهینه سازی سایت شما و استفاده از افزونه ریدایرکت وردپرس می تواند آن ها را به حداقل برساند.

جمع بندی

مانند بسیاری از جنبه های اجرای یک وبسایت وردپرس، بهینه سازی سرعت یکی از مهم ترین مسائل در سئو سایت است. خوشبختانه چندین راه برای افزایش سرعت سایت وردپرس هست که ما در این مقاله به ده مورد آن اشاره کردیم. زمانی را صرف انجام این کار ها کنید و برای صرفه جویی در وقت بازدیدکنندگان خود کاری انجام دهید.

نظرات کاربران