افزایش فروش / سود بیشتر

استراتژی های فروش ثابت شده برای افزایش فروش کسب و کار شما

با پیدا کردن راه هایی برای افزایش فروش یا جستجوی بازارهای جدید می توانید کسب و کار خود را رشد دهید. برای افزایش فروش ممکن است مجبور شوید محصولات یا خدمات جدیدی را معرفی کنید، بازار هدف خود را گسترش دهید ، فعالیت های بازاریابی خود را افزایش دهید، به دیجیتال مارکتینگ بهای بیشتری بدهید یا خدمات مشتری مداری را بهبود ببخشید. اگر تولید کننده هستید، افزایش فروش می تواند به معنای افزایش بهره وری شما برای تأمین تقاضا باشد و به این واسطه به سود بیشتر برسید.

افزایش فروش - سود بیشتر

راهکارهایی برای افزایش فروش

محصولات یا خدمات جدید را معرفی کنید

طیف گسترده ای از محصولات یا خدمات را برای مشتریان خود فراهم کنید. شما باید در مورد بستر بازار خود تحقیق کنید تا ببینید آیا تمایل به محصول و خدمات پیشنهادی شما وجود دارد یا نه. برخی از مشتریان موجود خود را به عنوان یک گروه آزمایشی در نظر بگیرید. گرفتن بازخورد از یک گروه آزمایشی می تواند به شما در مدیریت برخی از خطرات و یادگیری نحوه بهبود محصول یا خدمات کمک کند. توجه ویژه ای به بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات جدید خود داشته باشید تا مردم از آنها مطلع شوند.

کسب و کارتان را به بازارهای داخلی جدید گسترش دهید

گسترش و به دست آوردن بازارهای جدید می تواند هزینه بر باشد، اما می تواند مشتری شما را افزایش دهد و در نهایت به افزایش فروش و سود بیشتر شما منجر شود. تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا بازار بالقوه جدید را درک کنید و به شما کمک می کند تا یک استراتژی طراحی کنید. همچنین برای پاسخگویی به تقاضای جدید باید بازاریابی، فروش، توزیع و افزایش تولید خود را در نظر بگیرید.

کانال های فروش خود را تقویت کنید

ارزیابی و بهینه سازی کانال های فروش شما می تواند به شما کمک کند مشتری بیشتری پیدا کنید، کنترل بازار خود را افزایش دهید و سود بیشتری به دست بیاورید. به عنوان مثال، شما می توانید:

به کارکنان فروش خود آموزش پیشرفته بدهید

با نمایندگان فروش مستقل قرارداد ببندید یا خودتان چنین نیرویی استخدام کنید

از فروشندگان استفاده کنید

استراتژی کسب و کار به صورت اینترنتی را پیاده سازی کنید

برای کسب و کار اینترنتی خود یک وبلاگ در نظر داشته باشید

فعالیت های بازاریابی را برای افزایش فروش در نظر بگیرید

شاید بتوانید کارایی فعالیت های بازاریابی خود را بهبود ببخشید. نتیجه بازاریابی یا تبلیغات فعلی خود را پیگیری کنید و اگر نتایج دلخواه خود را نمی بینید آماده تغییر استراتژی باشید. مشتریان مورد نظر خود را مطالعه کنید تا ببینید چطور می توانید به بهترین وجه به آنها دسترسی پیدا کنید و بر این اساس استراتژی بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید. از بازاریابی دیجیتال غافل نشوید و در این راستا از تبلیغات گوگل ادوردز و خدمات سئو برای ساییتان استفاده کنید. با اینکه این قبیل بازاریابی ها هزینه بر هستند ولی برای در نهایت برای افزایش فروش موثر هستند و سود بیشتر برای شما به ارمغان می آورد.

قیمت مناسب را انتخاب کنید

برای تعیین قیمت مناسب یک تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید. اگر محصولی با قیمت بالا دارید، یک تحویل با کیفیت هم در نظر داشته باشید و خودتان را آماده این موضوع کنید. قیمت را می توان با “ارزش درک شده” محصول شما تعیین کرد. اگر می توانید محصول خود را نسبت به رقبای خود برتر جلوه دهید، می توانید قیمت بالاتری را هم می توانید در نظر بگیرید و این موضوع شرطی متمایز کننده را می طلبد.

از رقبا باخبر باشید

همیشه از چیزی که رقبا انجام می دهند آگاه باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند رفتارها ، توانایی ها و محدودیت های آنها را درک کنید. اگر این دانش را داشته باشید، برای دفاع از موقعیت خود در بازار، واکنش نشان دادن در برابر تغییرات و یافتن بازارهای جدید آمادگی بیشتری خواهید داشت.

روابط خود با جامعه را بهبود ببخشید

حضور و تاثیر خود را در جامعه افزایش دهید. فعالیت هایی مانند حمایت مالی از رویدادهای جامعه، صحبت در فضاهای مرتبط، یا حمایت از یک تیم ورزشی محلی می تواند باعث برندینگ، افزایش آگاهی در مورد کسب و کار شما و تحریک فروش شود.

برای افزایش فروش از خدمات به مشتری چشم پوشی نکنید

مشتری محور باشید و تمام فعالیت های خود را در مسیری بچینید که به رضایت مشتری و افزایش وفاداری مشتری ختم شود.

مشتری خود را به روشنی تعریف کنید

شخصی که به احتمال زیاد محصول شما را می خرد و از خدمات شما حتما استفاده می کند کیست؟ یک شناخت کامل از مشتری داشته باشید.

برای این شناخت از مشتری سوالات خاص بپرسید

آن ها چند ساله هستند؟

آیا آنها مرد هستند یا زن؟

آیا آنها بچه دارند؟

چقدر پول در می آورند؟

چه سطح تحصیلاتی دارند؟

روی نگه داشتن مشتری برای زندگی خود تمرکز کنید

برایان تریسی درباره روند فروش چنین جمله ای دارد “هنگامی که کسی مشتری شما شد، برای همیشه مشتری شما است.”

هنگامی که مشتری کالای شما را خریداری کرد، این موضوع را نباید به عنوان پایان رابطه او با خودتان تلقی کنید. اتفاقا مرحله سخت ماجرا را گذراندید و مرحله بعدی نگه داشتن مشتری و تلاش برای از دست ندادن مشتری است.  تمرکزتان را روی حفظ یک رابطه قوی با مشتری بگذارید. این موضوع باعث ایجاد اعتماد بیشتر و در نهایت افزایش فروش شما می شود.

فروش های ویژه خود را به مشتری اطلاع دهید

اگر قرار است به زودی فروش کالای جدید داشته باشید یا حراجی در راه است، این موضوع را به مشتریان خود اطلاع دهید. آنها از شنیدن این موضوع خوشحال خواهند شد و این موضوع باعث اعتماد به نفس آنها خواهد شد. حتی ممکن است بخاطر این فروش ویژه خرید بیشتری داشته باشند و موجب افزایش فروش و سود بیشتر شما شوند.

نظرات کاربران