الگوریتم دزدان دریایی گوگل

الگوریتم دزدان دریایی گوگل چیست؟

الگوریتم دزدان دریایی گوگل همانطور که از نامش پیداست، ارتباطی با آسیب رسیدن به حقوق وب سایت ها و محتوا هایی که تولید می کنند، دارد. این الگوریتم که در 10 آگوست 2012 معرفی شد، بیشتر از همه به نقض حق چاپ و copyright دقت می کند. ناشناس بودن افرادی که در دنیای اینترنت فعالیت می کنند، به مزیتی تبدیل شده برای افرادی که با قصد سوء نیت می خواهند از اینترنت استفاده کنند. زیرا به دلیل این ناشناس بودن، این اشخاص می توانند کار های مختلفی انجام دهند که در دنیای حقیقی و زندگی واقعی، این کار ها غیرقانونی است و آن ها به خاطر این کار ها محکوم می شوند.

یکی از این کار ها که شباهت زیادی با دزدی در دنیای واقعی دارد، نقض قانون کپی رایت یا همان حق چاپ است. شاید می توان گفت که نقض قانون کپی رایت، رایج ترین کار غیر اخلاقی و غیر قانونی در دنیای اینترنت است که حتی ممکن است خودمان بدون آن که به این موضوع و ابعاد آن دقت کنیم، این کار را کرده باشیم.

با درک این موضوع، گوگل سعی کرد تا دست به تغییراتی در الگوریتم هایش بزند و اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که وب سایت هایی که از این کار استفاده می کنند و با کپی کردن یا به اصطلاح دزدی کردن محتوا از وب سایت های دیگر، سعی می کنند تا رتبه وب سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP بالا ببرند، با جریمه گوگل رو به رو شوند. این ضرورت منجر به طراحی الگوریتم دزدان دریایی گوگل شد که رتبه وب سایت های مختلف در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل پایین بیاید و لطمه سنگینی بر ترافیک و بازدید وب سایتشان وارد شود.

زمانی که الگوریتم دزدان دریایی گوگل به دنیای وب و سئو معرفی شد، این نوع وب سایت ها که قانون کپی رایت را نقض می کردند و محتوای تکراری منتشر می کردند، جریمه و از صفحه نتایج موتور جستجو گوگل حذف شدند. البته این مسئله به این مفهوم نیست که با ظهور الگوریتم دزدان دریایی گوگل، تمامی وب سایت هایی که قانون کپی رایت و حق چاپ را نقض می کنند و کرده اند، از صفحه نتایج موتور جستجو گوگل حذف می شوند. به دلیل گسترده بودن و تعداد بالای وب سایت هایی که قانون کپی رایت را نقض می کنند، این که تمامی این وب سایت ها جریمه شوند، کمی غیرممکن به نظر می رسد.

الگوریتم دزدان دریایی گوگل چیست؟

به روزرسانی الگوریتم دزدان دریایی گوگل چه تاثیری داشت؟

طبیعی است که زمانی که شما محتوایی اورجینال و خاص و با کیفیت را تولید می کنید، زمان و هزینه زیادی را بر روی تولید آن محتوا صرف کرده اید. به دلیل زمان و هزینه زیادی که صرف محتوای خود کرده اید، محتوای شما به محتوایی خاص و با کیفیت و اصولی تبدیل شده است که این مسئله باعث شده است که سئو وب سایت شما به دلیل چنین محتوایی بهبود یابد و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل افزایش یابد.

حال وقتی که وب سایتی، محتوای وب سایت شما را می دزد، علاوه بر این که هیچ احترامی برای زمان و هزینه ای که شما برای تولید آن محتوا صرف کرده اید، قائل نشده است، بلکه باعث می شود محتوای شما از اورجینال بودن خارج شود و ربات های گوگل متوجه نشوند که محتوای اصلی کدام است، در نتیجه هر دو محتوا را کپی در نظر گرفته و هر دو وب سایت را از صفحه نتایج موتور جستجو گوگل خارج می کنند. بدیهی است که چنین کاری، کاملا غیر اخلاقی است. حال، اگر الگوریتمی به مقابله با این کار بپردازد، تاثیر بسیار مناسب و خوبی بر دنیای سئو و وب گذاشته است.

به زبان ساده، اگر وب سایت شما به دلیل نقض قانون حق نسخه برداری، گزارش شده باشد که قانون کپی رایت هزاره دیجیتال یا Digital Millennium Copyright Act یا به اختصار DMCA را نقض می کند، تاثیرات الگوریتم دزدان دریایی گوگل را بر ترافیک و بازدید و رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، حس خواهید کرد. به طور خلاصه، قانون کپی رایت هزاره دیجیتال یا DMCA اعلام کرد که ارائه رسانه های دزدی یا کپی برداری از هر نوع رسانه ای، یک جرم کیفری محسوب می شود. از آن جا که این مسئله بین وب سایت ها بسیار گسترده شده است، گوگل تصمیم گرفت که با ایجاد یک الگوریتم در سیستم جستجوی خود، نظارت بیشتری بر روی این مسئله داشته باشد.

اگر محتوای غیرقانونی و کپی برداری شده در وب سایت خود دارید و چندین گزارش نقض حق نسخه برداری علیه وب سایت شما ثبت شده است، نه تنها با کاهش رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل رو به رو خواهید شد، بلکه حتی ممکن است که به طور کامل از این صفحه حذف شوید.

به روزرسانی الگوریتم دزدان دریایی گوگل چه تاثیری داشت

الگوریتم دزدان دریایی گوگل چگونه کار می کند؟

به دلیل این که تعداد وب سایت هایی که در دنیای اینترنت وجود دارند بسیار زیاد است و این تعداد هر روز در حال افزایش است، گوگل نمی تواند تمام صفحات اینترنت را بررسی کند تا متوجه شود که کدام وب سایت از داده ها و رسانه های دزدی و کپی برداری شده استفاده می کند. از این رو، الگوریتم دزدان دریایی گوگل وب سایت هایی را که دستورالعمل های حق نسخه برداری تعیین شده به وسیله DMCA را زیر پا می گذارند، هدف قرار می دهد.

اگر گزارشی بر مبنای این که این وب سایت به نقض قانون کپی رایت پرداخته است، به دست گوگل برسد، گوگل پس از بررسی اعتبار این گزارش، تصمیمی درباره آینده و رتبه این وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل می گیرد. اگر گوگل تشخیص دهد که گزارش درست است، رتبه آن وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل به شدت کاهش می یابد و حتی ممکن است به طور کامل از این صفحه حذف شود. هدف اصلی گوگل همیشه این بوده است که در محدوده های قانونی کار کند و به طور همزمان دقیقا همان چیزی را که کاربرانش می خواهند ارائه دهد و به تجربه کاربران احترام بگذارد.

 

نظرات کاربران