خطای انتشار ناموفق در وردپرس

بررسی و رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس

 برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام کار در وردپرس، با خطاهایی مواجه بشوید. از جمله‌ی این خطاها می‌توان به خطای انتشار ناموفق در وردپرس اشاره کرد. امروز کاربران زیادی وردپرس را به عنوان سیستم طراحی و مدیریت سایت خود انتخاب می‌کنند. رایگان بودن، رابط کاربری ساده و دسترسی به افزونه های فراوان، از جمله دلایل محبوبیت وردپرس در دنیای دیجیتال امروزیست.

خطای انتشار ناموفق در وردپرس که معمولا هنگام انتشار یا بروزرسانی محتوا در سایت رخ می‌دهد، دلایل مختلفی دارد و باعث می‌شود کاربر نتواند طبق برنامه ریزی قبلی محتوا مدنظر خود را منتشر کند. امری که برای افزایش ترافیک و بالا بودن رتبه سایت در صفحه جتسجو گوگل، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی می‌کنیم مهم ترین دلایل این خطا هارا بررسی کنیم.

 علت ایجاد خطا انتشار ناموفق در وردپرس

رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس

اگر در زمینه کار با وردپرس تجربه داشته باشید، به احتمال زیاد با عبارتی به نام API آشنا هستید. API که مخفف عبارت Application Programming Interface است، یک واسطه نرم افزاری محسوب می شود که به دو برنامه اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. حال شاید پیش خود فکر کنید که API چه ارتباطی با وردپرس و خطای انتشار ناموفق در وردپرس دارد.

به طور کلی، وردپرس گاهی از مجموعه ای از API ها که به نام REST API شناخته می شوند، استفاده می کند. وظیفه REST API در وردپرس، ارسال و دریافت درخواست به پایگاه داده است. حال اگر REST API در کاری که باید انجام دهد، دچار مشکلی شود و این تبادل دستورات به طور صحیح رخ ندهند، ممکن است برخی از قسمت های وب سایت وردپرس شما دچار مشکل شوند و شما با خطاهای متعددی رو به رو شوید.

یکی از خطاهایی که ممکن است به دلیل مشکلات در عملکرد REST API رخ دهد، خطای انتشار ناموفق در وردپرس می باشد. به زبان ساده، خطای انتشار ناموفق در وردپرس به دلیل عدم برقراری ارتباط با REST API وردپرس، رخ می دهد.

 

دلیل عدم برقرای ارتباط ووردپرس با REST API  چیست؟

REST API

ممکن است پیش خود فکر کنید که اگر در وب سایت خود تغییراتی ایجاد نکنید، هیچ وقت دچار مشکل عدم برقراری ارتباط وردپرس با REST API نمی شوید و دیگر با خطای انتشار ناموفق در وردپرس رو به رو نخواهید شد. اما این طرز فکر اشتباه است. حتی برای کسانی که هیچ تغییراتی در وردپرس خود ایجاد نکرده اند، باز هم ممکن است که با مشکل عدم برقراری ارتباط با وردپرس و خطای انتشار ناموفق در وردپرس رو به رو شوند.

دلایل متفاوتی ممکن است باعث شود تا وردپرس در برقراری ارتباط با REST API دچار مشکل شود. در زیر لیستی از این دلایل را برای شما تهیه کرده ایم.

  • به اینترنت متصل نباشید یا در هنگام کار با وردپرس، اتصالتان به اینترنت از بین رفته باشد.
  • به طور تصادفی آدرس سایت تغییر کرده باشد.
  • یک افزونه وردپرس باعث ایجاد این مشکل شده باشد.
  • یک سرویس شخص ثالت تماس های API را مسدود کرده باشد.

 

نحوه رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس

خطای انتشار ناموفق در وردپرس

تا الان متوجه شده اید که خطای انتشار ناموفق در وردپرس بسیار رایج است و همچنین ممکن است لطمه بزرگی به سایت شما و ترافیک آن، وارد کند. روش های زیادی برای رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس همانند بقیه خطاها و ارورها، وجود دارد. ما در این بخش سعی می کنیم شما را با روش های رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس آشنا کنیم.

  1. اتصال به اینترنت خود را بررسی کنید.

یکی از مسائلی که ممکن است باعث به وجود آمدن خطای انتشار ناموفق در وردپرس شود، مشکلات مربوط به اتصال به اینترنت است. فرض کنید که در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید و سپس به طور ناگهانی اتصال اینترنت خود را از دست می دهید. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد، وردپرس نمی تواند تغییراتی که ایجاد کرده اید را ذخیره کند. در نتیجه با خطای انتشار ناموفق در وردپرس رو به رو می شوید.

البته بهتر است بدانید که احتمال بسیار ضعیفی دارد که به دلیل قطع اتصال به اینترنت، با خطای انتشار ناموفق در وردپرس مواجه شوید، اما در هر صورت این مسئله یکی از احتمالات مواجه شدن با خطای انتشار ناموفق در وردپرس است. در نتیجه یکی از راه های رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس، بررسی اتصال به اینترنت، قبل از انتشار پست و محتوا است.

  1. وضعیت REST API خود را بررسی کنید.

یکی دیگر از راه های رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس، بررسی وضعیت REST API است. با وجود این که این کار ممکن است که فنی و پیچیده به نظر برسد، بررسی وضعیت REST API، کاری بسیار ساده است. وردپرس ابزارهای زیادی را به مشتریانش ارائه می دهد. یکی از این ابزارها، ابزار بررسی سلامت سایت است. برای استفاده از این ابزار، باید وارد قسمت Tools شوید و سپس بر روی گزینه Site Health کلیک کنید. در این قسمت وضعیت REST API به شما نشان داده می شود.

  1. همه افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید.

یکی از مسائلی که ممکن است باعث شود REST API نتواند به خوبی کار کند و شما با خطای انتشار ناموفق در وردپرس رو به رو شوید، افزونه های وردپرس است. در نتیجه یکی از ساده ترین راه ها برای رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس، غیر فعال کردن همه افزونه های وردپرس است.

  1. سرویس فایروال وب سایت را بررسی کنید.

اکثر سایت های وردپرس، از سرویس های فایروال استفاده می کنند. یکی از دلایل مواجه شدن با خطای انتشار ناموفق در وردپرس، سرویس فایروال است. اگر سرویس فایروال، IP شما را مشکوک بداند، ممکن است باعث عدم برقراری وردپرس با REST API شود. در نتیجه یکی از راه های رفع خطای انتشار ناموفق در وردپرس، غیرفعال کردن سرویس فایروال وب سایت است.

سخن پایانی

اکنون اگر هیچکدام از این اقدامات خطا را رفع نکرد، نیاز است که به یک متخصص مراجعه کنید. اگرچه لازم به ذکر است که وردپرس به عنوان یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان، دارای پشتیبان اختصاصی نیست.

در نتیجه اگر روی مدیریت سایت خود از طریق وردپرس برای بلندمدت حساب کرده‌اید، یا عملکرد بهینه و درست آن در تجارت شما نقش مهمی دارد، بهتر هست دانش فنی وردپرس خود را دائما به‌روز نگه دارید. که البته صفحه‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

نظرات کاربران