انواع کلمه کلیدی

معرفی چهار نوع اصلی از انواع کلمه کلیدی

امروزه تکنولوژی در بازاریابی اینترنتی و معرفی محصولات و خدمات به دیگران حرف اول را می زند؛ به همین دلیل است که سئوکاران حرفه ای بسیار موفق عمل می کنند و نتیجه بسیار خوبی از کار خود می گیرند. یکی از کار هایی که شما را که یک سئوکار هستید از رقبای خود جلو می اندازد و سئو سایت شما را بهبود می دهد، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و استفاده بجا از آن است. انواع کلمه کلیدی اغلب در چهار مورد کلی دسته بندی می شوند که به طور خلاصه و کامل برایتان توضیح داده ایم.

انواع کلمه کلیدی به طور خلاصه

انواع کلمه کلیدی

1- کلمات کلیدی اطلاعاتی: برای یافتن پاسخ به سوالات یا دادن اطلاعات کافی درمورد سوال مخاطب استفاده می شوند.

2- کلمات کلیدی ناوبری: کلمات ناوبری برای کسانی که قصد پیدا کردن یک وبسایت یا صفحه خاصی را دارند بسیار مناسب و کارآمد است.

3- کلمات کلیدی تجاری: افرادی که به دنبال خرید یا خدمات مختلف می گردند، از این نوع کلمات می توانند بهره ببرند.

4- کلمات کلیدی تراکنشی: این مورد برای افرادی که به دنبال انجام هرگونه تراکنشی مانند خرید هستند، بسیار کاربردی است.

 در ادامه مطلب هر یک از انواع کلمه کلیدی را برایتان بررسی می کنیم و درباره هر کدام توضیح می دهیم.

توضیحات تکمیلی درباره انواع کلمه کلیدی

کلمات کلیدی تجاری

همان طور که ذکر کردیم، انواع کلمات کلیدی را با توجه به اهداف کاربران مختلف عموما به چهار دسته مختلف تقسیم می کنیم تا تشخیص آن ها ساده تر گردد. در ادامه به طور گسترده تر آن ها را بررسی می کنیم.

1- کلمات کلیدی اطلاعاتی: به طور کلی این کلمات کلیدی با هدف ارائه اطلاعات مفید به کاربران انتخاب می گردند. کاربران به دنبال یافتن اطلاعات مورد نیاز خود با سرعت بالا هستند. برای مثال کالری قهوه، تفاوت قهوه سرد و گرم، قهوه دی کف و غیره می توانند کلمات کلیدی اطلاعاتی محسوب شوند. همچنین برخی از کلمات که اغلب به صورت پرسشی مطرح می شوند، با عبارات چیست یا چگونه دنبال می شوند. وظیفه یا هدف اصلی کلمات کلیدی اطلاعاتی انجام عملیات خاصی مانند کلمات ‌تراکنشی یا تجاری نیست؛ بلکه ارائه اطلاعات ارزشمند و مفید به مخاطب است. با استفاده از آن ها می توانید صفحه خود را به یک سایت مورد اعتماد و معتبر برای افرادی که سوالات مختلفی دارند، تبدیل کنید تا ترافیک ارگانیک وبسایت افزایش یابد و بازدید های بیشتری داشته باشد.

2- کلمات ‌کلیدی ناوبری: نوع دیگری از انواع  کلمه کلیدی، ناوبری نام دارد که درست زمانی که نام یک شرکت، سازمان یا کمپانی خاصی را جست و جو می کنید، آن را می یابید. در این شرایط یک جست و جوی ناوبری صورت گرفته است و وبسایت هایی که نشان داده می شوند، محصول یا خدمات خاص آن شرکت را برای فروش یا معرفی در خود دارند. از آن جایی که مخاطب از نوع محصول یا خدمات اطلاع کافی دارد، به دنبال صفحه ای مناسب برای یافتن محصول است. با قرار دادن کلمات کلیدی ناوبری می توانید ترافیک و بازدید پیج خود را به طور چشم گیری افزایش دهید و صفحه خود را به مردم معرفی کنید.

3- کلمات کلیدی تجاری: در میان انواع کلمه کلیدی، این مورد هنگامی که شخصی به دنبال محصول خاص، مقایسه دو محصول، تخفیفات یا پیشنهادات ویژه باشد، جستجو می شود. برای مثال مقایسه کالای X با کالای Y یا تخفیفات ویژه کالای خوراکی می توانند از این قبیل کلمات کلیدی باشند. از آن جایی که این موارد اغلب برای انتخاب و خرید محصولی شکل می گیرند، در نتیجه بهترین انتخاب برای افرادی هستند که محصولی را ارائه می کنند و هدف آن ها تبدیل مخاطب به مشتری است. با استفاده از کلمات کلیدی تجاری می توانید توجه خریداران بسیاری را به صفحه خود جلب کنید و شاهد فروش روز افزون محصولاتتان باشید.

کلمات کلیدی تراکنشی

4- کلمات کلیدی تراکنشی: در ادامه معرفی انواع کلمه کلیدی، لازم است بدانید که کلماتی مانند خرید آنلاین ساعت، نحوه خرید کیف پول و غیره جزو این نمونه از کلمات محسوب می شوند. افرادی که چنین چیزی را جست و جو می کنند، اغلب فکر های خود را کرده اند و به محض یافتن سایتی مناسب، خرید می کنند. در نتیجه خریداران در خرید خود جدی هستند و تنها به دنبال اطلاعات خرید می گردند. اگر قصد دارید از چنین کلمات کلیدی ای استفاده کنید، بهتر است سه کلمه «خرید»، «اشتراک» و «فروش» را در آن ها جای دهید تا شاهد نتیجه شگفت انگیزی باشید و به هدفتان که جذب مخاطب بیشتر است برسید.

جمع بندی

در نهایت لازم است بدانید که کلمات کلیدی نقش موثری در شناخته شدن و بالا آمدن صفحه شما دارند. تنها کاری که باید انجام دهید، تشخیص و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در میان انواع کلمه کلیدی است. بهترین راه برای تشخیص هدف مشتری، جذب آن ها به سمت صفحه خود و ایجاد ترافیک بالا تر، این است که بفهمیم مشتری دنبال چه چیزی است و دقیقا چه می خواهد که با استفاده از ۴ نوع کلمات بالا به سادگی امکان پذیر است.

نظرات کاربران