اپلیکیشن تحت وب

فواید استفاده از اپلیکیشن تحت وب

همه ما تاکنون نام اپلیکیشن تحت وب را شنیده ایم؛ اما آیا همه ما می دانیم که این اپلیکیشن ها چه اپلیکیشن هایی هستند و چه کاری را انجام می دهند؟ ما در این مقاله به اپلیکیشن های تحت وب می پردازیم، مزایا و معایب آن ها را بررسی می کنیم. همچنین نحوه  کار این اپلیکیشن ها را نیز برایتان توضیح می دهیم. امیدواریم خواندن این مقاله شما را در آشنایی کامل با اپلیکیشن تحت وب یاری کند.

اپلیکیشن تحت وب چیست؟

در واقع اپلیکیشن تحت وب برنامه ای است که به صورت نرم ‌‌افزاری در مرورگر وب شما باز و به راحتی اجرا می شود. در این گونه برنامه ها صاحبان کسب و کارها اطلاعاتی را مبادله می کنند و خدماتی را به شما از راه دور ارائه می دهند. این اپلیکیشن ها کاربرد های بسیاری دارند که از آن ها برای ارتباط راحت و ایمن با مشتریان استفاده می شود. اگر شما نیز تا به حال با اپلیکیشن های تحت وب کار کرده باشید، می دانید که رایج ترین ویژگی های آن ها که در بیشتر سایت ها قابل مشاهده اند، امکاناتی مانند سبد خرید، جستجو و فیلتر کردن محصول، پیام رسان های فوری و یا رسانه های اجتماعی و برنامه های کاربردی وب هستند. اپلیکیشن تحت وب به شما این اجازه را می دهد که بدون نصب هیچ گونه نرم ‌افزاری بر روی گوشی خود، به عملکرد های بسیار پیچیده دسترسی داشته باشید و از امکانات آن به راحتی استفاده کنید.

مزایای اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن های تحت وب کاربرد های بسیاری دارند و استفاده از آن ها چندین مزیت دارد. ما در این قسمت از مقاله به بررسی برخی از رایج ترین مزایای برنامه های تحت وب می پردازیم.

  • دسترسی

اپلیکیشن های تحت وب را می توان به راحتی از تمامی مرورگر های وب در دستگاه های مختلفی مانند لپ ‌تاپ‌، موبایل و دیگر دستگاه ها به طور شخصی و تجاری استفاده کرد. در این صورت تیم ها می توانند که در مکان های مختلفی به اسناد مشترک، سیستم‌ های مدیریت محتوا و سایر خدمات تجاری از این راه، یعنی از راه استفاده از اپلیکیشن های تحت وب دسترسی پیدا کنند.

  • توسعه کارآمد

همان طور که می دانید ساخت اپلیکیشن های تحت وب امروزه برای مشاغل، نسبتا ساده و مقرون به صرفه است. تیم‌ هایی که بسیار کوچک اند نیز می توانند به ساخت اپلیکیشن های تحت وب کارآمد و مقرون به صرفه بپردازند و به چرخه های توسعه کارآمد دست یابند.

  • مقیاس پذیری

ممکن است بدانید که کسب و کار هایی که از اپلیکیشن های تحت وب استفاده می کنند به می توانند به راحتی هر چه تمام تر و بدون زیر ساخت اضافی یا یک سخت افزار پر هزینه، کاربران خود را در صورت نیاز اضافه کنند. علاوه بر این، بیشتر داده ها و دیتا های اپلیکیشن های تحت وب معمولا بر روی فضای ذخیره سازی ابری، ذخیره می شوند. این بدین معنا است که کسب و کار شما دیگر نیازی به سرمایه گذاری و خرید حجم اضافه برای فضای ابری ندارد‌.

  • سادگی کاربر پسند

اپلیکیشن های تحت وب نیاز به دانلود از سوی کاربران ندارند و دسترسی به آن ها فقط از راه یک مرورگر ساده امکان پذیر است. همچنین این برنامه ها به طور خودکار نرم افزار مورد استفاده خود را به روز رسانی می‌کنند و امنیت خود را افزایش می‌دهند. این بدین معناست که همیشه آن ها به روز هستند و بسیار کمتر از دیگر اپلیکیشن ها در معرض خطر نقض امنیت و هک شدن قرار می گیرند.

نگاهی به برخی از اپلیکیشن های تحت وب محبوب

برخی از اپلیکیشن های تحت وب محبوب

نگاهی به برخی از این اپلیکیشن های پر کاربرد و محبوب نیز خالی از فایده نیست. در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

  • اپلیکیشن های تحت وب برای همکاری در محل کار

این نوع اپلیکیشن تحت وب ساخته شده است تا به اعضای یک تیم اجازه دهد که به اسناد مشترک، خدمات پیام رسانی تجاری و سایر ابزار های سازمانی دسترسی داشته باشند. آن ها می توانند با استفاده از این برنامه با یکدیگر از نقاط مختلف به طور مداوم در ارتباط باشند، کار تیمی خود را ادامه دهند و آن را به سادگی جلو ببرند.

  • اپلیکیشن های تحت وب تجارتی

در این دسته از اپلیکیشن های تحت وب، برنامه هایی مانند آمازون قرار می گیرند که باعث می شوند کاربران محصولات را به صورت آنلاین بررسی کنند و درباره آن ها به تحقیق بپردازند. اگر محصول را پسندیدند خرید خود را انجام دهند، به راحتی مبلغ آن را پرداخت کنند و چند روز بعد آن را درب منزل تحویل بگیرند.

  • اپلیکیشن های تحت وب بانکداری آنلاین

امروزه تمامی مردم، چه کاربران تجاری و چه کاربران شخصی به طور گسترده‌ای از اپلیکیشن های تحت وب بانکداری آنلاین برای دسترسی به حساب های خود و انجام تراکنش های مالی مانند پرداخت اقساط وام ها استفاده می کنند.

تفاوت بین اپلیکیشن های تحت وب و وب سایت ها چیست؟

تفاوت بین اپلیکیشن های تحت وب و وب سایت ها

زمانی که اینترنت به تازگی اختراع شده بود، وب‌ سایت‌ ها به میزان قابل توجهی عملکرد کمتری نسبت به اپلیکیشن های تحت وبی که در حال ‌حاضر در دسترس اند، داشتند. آن ها در آن زمان تنها قادر به این بودند که یک سری از اطلاعات از پیش تعیین شده را ارائه دهند و ثابت بمانند.  اگر شما بخواهید که از اپلیکیشن های معمولی استفاده کنید، ابتدا باید آن ها را نصب و اجرا کنید؛ اما برای استفاده از اپلیکیشن های تحت وب شما فقط کافی است که وارد سایت شوید و از تمامی امکانات آن استفاده کنید. واضح است که نسبت به آن زمان فناوری وب به طور قابل توجهی تکامل یافته و پیشرفت چشمگیری داشته است.

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید امروزه اپلیکیشن های تحت وب کاربرد های بسیاری در زندگی ما دارند، بسیاری از امکانات را در اختیار ما قرار می دهند و باعث می شوند زندگی آسان تر و ساده تری را تجربه کنیم. امروزه ما می توانیم با استفاده از اپلیکیشن های تحت وب خرید های خود را انجام دهیم، قبض های خود را پرداخت کنیم و با همکاران مان در خانه ارتباط برقرار کنیم. ما همه این امکانات را مدیون پیشرفت چشمگیر و فوق العاده وب سایت ها و برنامه ها هستیم.

 

نظرات کاربران