بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد

انواع مختلف بازاریابی آنلاین چیست؟ چرا شما باید شروع به انجام این کار کنید؟ آیا در دنیای امروزه بازاریابی آنلاین تاثیر مثبتی خواهد داشت؟

بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکنینگ هنر و دانش فروش محصولات و خدمات از طریق شبکه های دیجیتال مانند اینترنت و شبکه های تلفن همراه است.
هنر بازاریابی آنلاین پیدا کردن استراتژی های مناسبی است که بازار هدف شما را مورد توجه قرار داده و فروش بیشتری را برایتان به ارمغان می آورد؛ علم بازاریابی آنلاین شامل تحقیق کردن، تجزیه و تحلیل کردن است که منجر به انتخاب استراتژی های مناسب آنلاین و همچنین سنجش میزان موفقیت این استراتژی ها می شود.

بازاریابی آنلاین

موتور جست و جو

بازاریابی آنلاین شامل بهینه سازی موتور جست و جو (سئو = SEO) و بازاریابی موتور جست و جو (سم = SEM) می باشد. سئو فرآیند تنظیم دقیق وبسایت کسب و کار شما است به گونه ای که وقتی مشتریان بالقوه شما عباراتی منطبق با محصولات و یا خدمات شما را جست و جو می کنند، وبسایت شما در لیست نتایج موتور جست و جو رتبه ی بالاتری پیدا کرده و بالاتر از سایر وبسایت ها نمایش داده خواهد شد.
خدمات سئو (SEO) از استراتژی های ارگانیک برای بالا بردن رنک وبسایت هنگام جست و جو استفاده میکند و برعکس گوگل ادوردز ، بازاریابی جست و جوی پولی است. وقتی کاربری با استفاده از یکی از کلمات کلیدی شما، وارد جست و جو میشود؛ موتور های جست و جوی مختلف مانند گوگل، بینگ و… به ازای هر کلیک، تبلیغ شما را نمایش می دهند. آمار های این موتورهای جست و جو می تواند بازخوردهای خوبی درمورد تاثیر تبلیغات به شما بدهد. این آمارها تعداد دفعات کلیک شدن روی هر آگهی در مقابل تعداد بازدیدهایی که از صفحه حاوی همان آگهی است را به شما ارائه می دهد.

 

تبلیغات آنلاین

انواع مختلفی از فرصت های تبلیغات آنلاین وجود دارد یکی از این روش ها، استفاده از تبلیغات بنری است که در صفحات مختلف وب در اینترنت جایگذاری و پیش بینی شده اند. روش دیگر، استفاده از تبلیغات متنی در صفحات میانبر یا بینابینی است؛ صفحات میابنر به صفحاتی گفته میشود که قبل یا بعد از صفحه مورد انتظار شما باز شده و حاوی محتوای تبلیغاتی هستند. همچنین ارائه دهندگان شبکه های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، اینستاگرام و… بسترهای تبلیغاتی خاص خود را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

بازاریابی آنلاین

ایمیل

هنگامی که موفق به تهیه لیستی شامل ایمیل مشتریان بالقوه ای که ممکن است به خدمات و یا محصولات شما علاقه مند باشند را ایجاد کردید بازاریابی از طریق ایمیل یکی از موثرترین روش های برای انتقال پیام خواهد بود. شما می توانید از طریق ایمیل مشتریان خود را در جریان اخبار مربوط به شرکت شما، رویداد ها، پیشنهادات، تخفیف ها و فرصت های ویژه قرار دهید و برای آنها خبرنامه، محصولات و خدمات سفارشی که مطابق با نیاز آنها طراحی شده است ارسال کنید. بازاریابی آنلاین از طریق ایمیل یکی از روشهای قدیمی و همچنان سودمند برای کسب و کارها است.

 

شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی همچون فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، پینترست و… همه فرصت هایی برای بازاریابی آنلاین هستند؛ بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیازمند مشارکت فعال است و تنها به پست کردن محصولات و خدمات شما ختم نمیشود و نیاز به فعالیت مستمر دارد تا نتیجه بخش باشد.

 

وبلاگ

داشتن یک وبلاگ کسب و کار راهی دیگر برای ارتباط برقرار کردن با مشتری ها و اطلاع رسانی محصولات و خدماتتان به آنها است. وبلاگ ها می توانند در ارائه مشاوره به مشتری ها و دریافت بازخوردها و نظرات آنها بسیار مفید باشند. میکروبلاگ ها زیرشاخه ی وبلاگ ها هستند که پیام های متنی کوتاهی را از طریق ایمیل یا توییتر ارسال می کنند.

بازاریابی آنلاین

چرا به حضور و بازاریابی آنلاین نیاز دارید؟

بازاریابی آنلاین برای کسب و کار های کوچک از اهمیت بیشتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ تر برخوردار است. در گذشته برای کسب وکار ها منطقی نبود که وقت و هزینه ای صرف بازاریابی آنلاین شود اما امروزه با افزایش میزان گذران وقت اکثر مردم و افزایش جست و جوها در فضای اینترنت، قرار دادن بازاریابی آنلاین در لیست بازاریابی های هر کسب و کار بسیار لازم و ضروری می باشد و شاید بتوان لقب موثر ترین شیوه ی بازاریابی را به آن اعطا کرد.

فارغ از تبلیغات آنلاین، شهرت آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد حتی اگرکسب و کار شما از طریق اینترنت خدمت یا محصولی ارائه ندهد! بسیاری از مشتری ها پیش از خرید، به جست و جوی آنلاین پیرامون شرکت مورد نظر خود می پردازند و به دقت نظرات را بررسی میکنند بنابراین ایجاد دیجیتال برندینگ خوب و مناسب در این فضا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور معمول مشتری های ناراضی بیشتر از افرادی که از کسب و کار شما راضی بوده اند نظرات خود را درمورد محصول یا خدمت شما در فضای اینترنت منتشر می کنند بنابراین وجود نظرات و بازخورد های مثبت و داشتن شهرت قوی اینترنتی و بررسی های آنلاین فراوان برای موفقیت در کسب و کار در دنیای دیجیتال امروز بسیار لازم و حیاتی می باشد.

نظرات کاربران