روش های بازاریابی تلفنی موفق

روش های بازاریابی تلفنی موفق کدام است؟

در چندین سال اخیر، نحوه بازاریابی تغییر قابل توجهی داشته است. از مهم ترین تغییرات این زمینه می توان به بازاریابی از راه دور؛ یعنی با استفاده از تلفن اشاره کرد. تصور کنید که شما مجبورید حدود صد نفر را در روز ملاقات کنید و محصولات یا خدماتی را که ارائه می کنید به آن ها معرفی کنید. این کار تقریبا غیر ممکن است و سرعت عمل بازاریابان را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. ما به شما پیشنهاد می کنیم از راه های ارتباطی مختلف مانند تماس تلفنی استفاده کنید تا بتوانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. در ادامه مطلب قصد داریم روش های بازاریابی تلفنی موفق را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

نکاتی درباره روش های بازاریابی تلفنی موفق

این شکل از بازاریابی در کشور های مختلف با نام های متفاوت رواج دارد و معمولا بر فروش محصول به مشتریان بالقوه تمرکز می کند. بازاریابی تلفنی در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا به وسیله آن برای معرفی محصولات و خدمات خود نیازی به سفر های طولانی مدت ندارید و در مبلغ بسیار زیادی صرفه جویی خواهید کرد. شما برای این کار تنها به یک خط تلفن و بازاریابانی موفق در زمینه برقراری ارتباط احتیاج دارید.

1) آیا بازاریابی تلفنی برای محصولات شرکت شما کاربردی است

پیش از استخدام تعدادی بازاریاب تلفنی، لازم است توجه کنید که آیا این گونه بازاریابی برای محصولات شما موثر است یا خیر. به عنوان مثال گاهی اوقات محصولات تولید شده را با جملات مختلف نمی توان معرفی کرد؛ بلکه باید تصاویری را از نحوه عملکرد آن ها در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف قرار دهید.

همچنین برخی از محصولات نیاز به معرفی بیشتری دارند؛ برای مثال نحوه عملکرد و کارکردشان پیچیده است و بسیار اهمیت دارد، به طوری که پشت تلفن نمی شود خریدار را قانع کرد. معمولا محصولات یا خدماتی مانند محصولات بیمه و وام، پشتیبانی فناوری و سایر موارد این چنینی را می توان از طریق تلفن به مشتریان توضیح داد؛ در نتیجه پیش از تشکیل یک تیم حرفه ای از بازاریابان تلفنی و بررسی روش های بازاریابی تلفنی موفق، محصول خود و نحوه ارائه آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

آیا بازاریابی تلفنی برای محصولات شرکت شما کاربردی است

2) تشکیل تیم قوی از افراد حرفه ای و تکمیل اطلاعاتشان درباره محصول یا خدمات ارائه شده

در ادامه اگر قصد داشتید که تبلیغ کسب و کار خود را از طریق تلفن انجام دهید، لازم است در ابتدا یک مدیر کاربلد را برای تیم حرفه ای خود استخدام کنید، سپس کارمندانی را که در این زمینه تجربه کافی دارند بیابید و برای افزایش فروش خود از آن ها کمک بگیرید.

یکی از اصلی ترین نکات در زمینه بازاریابی تلفنی این است که تمام افراد گروه باید اطلاعات بسیار کاملی از محصول، نحوه فروش آن، نحوه حمل و نقل، اثراتش در کوتاه یا بلند مدت و سایر موارد داشته باشند. هیچ چیزی زننده تر از یک بازاریاب بی اطلاع نیست. شخصی که محصول خود را به خوبی نمی شناسد، چگونه می تواند افراد دیگر را قانع کند تا سفارش خود را تکمیل و از آن استفاده کنند.

3) نظارت بر روی کار بازایابان

یکی دیگر از روش های بازاریابی تلفنی موفق این است که تمام افراد از جانب یک فرد مجرب تر، مورد ارزیابی قرار بگیرند. به عنوان مثال نحوه تعامل با مشتریان، مقدار فروش، توضیحات ارائه شده درباره محصولات، نحوه پیش بردن مکالمه و … موارد بسیار مهمی هستند که باید به طور مرتب بررسی شوند. همچنین در عین نظارت باید مراقب باشید که فشار بی جهت بر روی بازاریابان ایجاد نکنید و آن ها را بی انگیزه نکنید. یک مدیر حرفه ای و باتجربه به خوبی می داند که چه زمانی باید بر روی کارمندانش نظارت داشته باشد و چه زمانی تصمیم گیری را بر عهده آن ها بگذارد.

4) پیگیری های مداوم

در ۸۰ درصد مواقع مشتریانی که با آن ها تماس می گیرید، بار اول نیست که محصول شما را خریداری می کنند؛ بلکه آن ها به دنبال اطلاعات بیشتری هستند تا خیالشان از این که محصول ارزشمندی را خریده اند، آسوده باشد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم، پیگیری های مداوم خود را با تماس های دوم و سوم نشان دهید و به تمام سوال هایشان پاسخ کامل دهید.

گاهی اوقات خود مشتریان زمان مشخصی را برای تماس های بعدی شما مشخص می کنند، بهتر است درست در همان ساعت تماس بگیرید تا مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکنید. گاهی اوقات نیز مشتری هیچ علاقه ای به هزینه کردن در حیطه کاری شما ندارد. آن ها از همان تماس اول این موضوع را با شما در میان می گذارند و دیگر احتیاجی نیست با آن ها تماس بگیرید. منظور از پیگیری مداوم، پیگیری مشتریانی است که درباره خرید خود مطمئن نیستند و به اطلاعات بیشتری احتیاج دارند.

پیگیری های مداوم

5) در نظر گرفتن قانون ۱۰، ۱۰، ۸۰

تمام بازاریابان تلفنی باید قانون ۱۰، ۱۰، ۸۰  را در فروش محصول خود در نظر بگیرند. این قانون یکی از بهترین روش های بازاریابی تلفنی موفق را بیان می کند. منظور از قانون 10،10، 80 این است که حدود ۱۰ درصد مردم به همه چیز نه می گویند و هیچ علاقه ای به خرید محصول جدید نشان نمی دهند؛ در نتیجه لازم نیست که وقت خود را برای جذب آن ها هدر دهید. ۱۰ درصد دیگر افرادی هستند که توانایی نه گفتن ندارند و به همه چیز بله می گویند. این افراد نیز ارزش صرف وقت را ندارند؛ زیرا شما هر چه بگویید، با جواب مثبت آن ها مواجه خواهید شد.

 هدف اصلی بازاریابان تلفنی آن ۸۰ درصدی هستند که مشتریان بالقوه نام دارند. این مشتریان در واقع با تکنیک های مختلف بازاریابی شما تصمیم می گیرند که محصول مورد نظر برای آن ها مناسب است یا خیر. زمان اصلی خود را باید برای قانع کردن این 80 درصد بگذارید. بازاریاب موفق آن است که این سه دسته از مردم را از یکدیگر تمییز دهد.

جمع بندی

روش های آموزش بازاریابی تلفنی موفق بی شمار اند و هر یک برای جذب افراد خاص تمرکز دارند. شما باید در ابتدا مشتری خود را به خوبی بشناسید و با معرفی کامل محصول و پیدا کردن نیاز او، سعی کنید فروش خود را افزایش دهید. در این صورت علاوه بر رفع نیاز مشتریان، فروش و درآمد خود را نیز بیشتر کرده اید.

 

نظرات کاربران