بمباران کلمه کلیدی

بررسی اثرات بمباران کلمه کلیدی در سئو سایت

ممکن است برای شما این حالت پیش آمده باشد که بدون اینکه نسبت به یک استراتژی سئو آگاهی کامل و همه جانبه ای داشته باشید، آن را به کار ببرید؛ اما نتیجه عکس بگیرید. درست و به اندازه به کار بردن کلمه کلیدی در سئو سایت اهمیت زیادی دارد. یکی از خطا هایی که سئو کاران مبتدی انجام می دهند، بمباران کلمه کلیدی است. اینکه این اصطلاح چه معنایی دارد و چرا خطا شمرده می شود را در این مقاله به طور کامل بررسی کرده ایم.

بمباران کلمه کلیدی به چه معناست؟

بمباران کلمه کلیدی اصطلاحی است به معنای اینکه کلمه کلیدی را در محتوای خود آنقدر به کار ببرید که آن متن از کلمه کلیدی اشباع شود. هدف سئو کاران از این امر این است که محتوای شان در نتیجه جستجو در موتور جستجوی بینگ و گوگل بیشتر مشاهده شود و از این راه رتبه بیشتری کسب کند. کلمات کلیدی در داخل محتوا یا در لیست هایی جدا گانه نمایش داده می شوند.

این استراتژی مدت هاست که دیگر مورد استفاده سئو کاران قرار نمی گیرد و در حال حاضر آن را از جمله تاکتیک های سئو کلاه سیاه به شمار می آورند. با این حال شرکت های زیادی هنگامی که تازه در حوزه سئو شروع به کار می کنند، به دلیل آگاه نبودن از این استراتژی فرسوده استفاده می کنند؛ در حالی که اشتباه است. از این رو برای دوری کردن از پر کردن کلمات کلیدی بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید.

نمونه ای از پر کردن متن با کلمه کلیدی

بمباران کلمه کلیدی

برای اینکه منظور ما را از جلوگیری از اشباع کردن مقاله خود با کلمه کلیدی بهتر متوجه شوید، در ادامه قسمتی از یک متن را بررسی می کنیم. کلمه کلیدی در این متن، (( اردک لاستیکی زرد)) است:

برای فرزندتان یک اردک لاستیکی زرد بخرید. اردک لاستیکی زرد یک اسباب بازی سرگرم کننده است؛ بنابراین همین امروز یک اردک لاستیکی زرد برای او تهیه کنید. یک اردک لاستیکی زرد هزاران سرگرمی لاستیکی زرد را با خود به همراه دارد. شما به آسانی می توانید با داشتن یک اردک لاستیکی زرد یک حمام عالی را تجربه کنید. شرکت ما لذت بازی با اردک لاستیکی زرد را به طور کامل تضمین می کند.

این بخش از متن چندین اشکال دارد:

  1. تراکم بالای کلمه کلیدی

کلمه کلیدی در یک پاراگراف 61 کلمه ای، 8 مرتبه تکرار شده است. موتور های جستجو این اندازه تکرار را معقول و پسندیده نمی دانند و ممکن است آن را جریمه کنند.

  1. هدف محتوا
نمونه ای از پر کردن متن با کلمه کلیدی

کاملا مشخص است که این پاراگراف به دلیل بمباران کلمه کلیدی، به طور مناسب سازماندهی نشده است، انسجام لازم در آن مشاهده نمی شود و گویا تبدیل شده است به محلی اختصاصی برای استفاده از کلمه کلیدی (( اردک لاستیکی زرد))

  1. بی توجهی به مخاطب

محتوایی که برای خواندن مخاطبان نوشته می شود باید گفتگو محور باشد؛ در حالی که این پاراگراف این ویژگی را ندارد و خزنده های موتور جستجوی گوگل را فریب می دهد. هر خواننده ای به محض اینکه به این پاراگراف برسد، برای خواندن ادامه متن انگیزه خود را از دست می دهد و از سایت خارج می شود.

بمباران کلمه کلیدی برای سئو چه ضرر هایی دارد؟

اکنون که با این مثال اطلاع یافتید که بمباران کلمه کلیدی دقیقا به چه معناست، ضرر های آن را در مواردی مجزا دسته بندی و بررسی می کنیم:

  1. از نظر کاربران پسندیده نیست.

زمانی که شما محتوای خود را پر از کلمات کلیدی می کنید، حالت طبیعی خود را از دست می دهد و به نظر نمی رسد که برای خواندن انسان ها نوشته شده است. متن دشوار می شود و مردم نمی توانند آن را به درستی بخوانند. اگر نتوانند محتوای شما را بخوانند، دیگر وارد سایت شما نمی شوند و همین باعث می شود که رتبه سایت شما بیش از پیش کاهش یابد.

  1. قابل اشتراک گذاری نیست.
بمباران کلمه کلیدی برای سئو چه ضرر هایی دارد؟

اگر در حال نوشتن متن در بلاگ هستید و تصور می کنید که با بمباران کلمه کلیدی، متن شما بهتر دیده می شود؛ بهتر است بدانید که اگر کسی هم آن را به دشواری بخواند، دیگر نمی خواهد آن را به اشتراک بگذارد. امروزه شبکه های اجتماعی در بیشتر دیده شدن کسب و کار شما نقش پر رنگی را ایفا می کنند. برای این امر، باید محتوایی بسازید که بیشتر مورد استقبال مردم قرار گیرد.

چگونه از بمباران کلمه کلیدی دوری کنیم؟

برای این کار در ابتدا باید از شیوه نوشتن خود آگاهی داشته باشید. متنی که برای یک وب سایت نوشته می شود، باید بیشترین شباهت را به یک ایمیل داشته باشد. بهتر است محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید، خیلی شفاف، صریح، مستقیم و بسیار کوتاه نوشته شود و سریع اصل مطلب را بیان کند. ممکن است کلمه کلیدی در متن شما 30 مرتبه تکرار نشده باشد. این تکرار نشدن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه پسندیده هم هست؛ زیرا هدف شما این است که کاربران بتوانند آن را به آسانی بخوانند.

جمع بندی

با دانستن اینکه بمباران کلمه کلیدی چه تاثیرات منفی ای بر سئو سایت شما می گذارد، از این پس در به کار بردن آن توجه بیشتری خواهید کرد. ما در این مقاله با ذکر مثالی اثرات مخرب این امر را بر سئو سایت شما توضیح دادیم و بیان کردیم که چگونه می توانید از آن دوری کنید.

نظرات کاربران