تاثیر رفتار کاربران بر سئو

معرفی تاثیر رفتار کاربران بر سئو

رفتار کاربران تأثیر به سزایی در رتبه بندی سئو وبسایت دارد. به منظور حفظ رتبه سئو وبسایت شما و برجسته شدن نام تجاری شما در فضای اینترنت، باید بدانید که چه قشری و چه افرادی کاربران سایت شما هستند. تغییرات در الگوریتم های سئو عمدتا تحت تاثیر رفتار کاربران هنگام گشت و گذار در وبسایت ها ایجاد می شود. اگرچه کلمات کلیدی نقش حیاتی در این مسئله ایفا می کنند، اما کلمات کلیدی تنها دلیلی نیستند که باعث می شود ترافیک سایت شما افزایش یابد.

متناسب با افزایش تعداد کاربران، رفتار آن ها به طور مداوم تغییر می کند. دانش کاربران به شکلی بالا رفته است که امکان دارد در آینده ای نزدیک، همین کاربران به جست و جوگران حرفه ای تبدیل شوند و این مساله شرایط را تغییر خواهد داد. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با تاثیر رفتار کاربران بر سئو آشنا کنیم.

 

اهمیت کیفیت محتوا در سئو

اهمیت کیفیت محتوا در سئو

بهترین روش برای آن که متناسب با داده های رفتاری کاربران، رتبه سایت خود را در صفحه نتایج جستجو گوگل بهبود بدهید، آشنایی با تاثیر رفتار کاربران بر سئو و بهینه سازی مطالب و محتوای سایتتان است.

اکثر متخصصان سئو و تولید محتوا، با داده هایی که از کاربران سایت خود به دست می آورند، تغییراتی در محتوای خود اعمال نمی کنند و تنها به بهبود کلمات کلیدی سایت خود توجه می کنند. درست است که کلمات کلیدی نقشی اساسی در سئو سایت ایفا می کنند و کاربران اغلب این کلمات را جستجو می کنند و هرچه کلمات کلیدی شما قوی تر باشد، سایت شما راحت تر پیدا می شود، اما تنها توجه کردن به کلمات کلیدی و بی توجهی به محتوای سایت بسیار اشتباه است.

وقتی که از کاربران و داده های رفتار آن ها حرف می زنیم، حواستان باید به این مسئله باشد که مردم ممکن است کار هایی که برایشان انجام داده اید یا مطالبی را که درباره آن ها نوشته اید، فراموش کنند اما هرگز احساسی را که از سایت شما گرفته اند، فراموش نخواهند کرد. اگر محتوای شما نظر آن ها را جلب کند، شما داده های مثبتی در ارتباط با رفتار کاربران دریافت خواهید کرد و اگر محتوای شما جذاب نباشد و نتواند پاسخ سوال آن ها را بدهد، بدیهی است که به مرور زمان به ترافیک سایت شما ضربه وارد می شود.

 

نحوه کار موتورهای جستجو

موتور های جستجو با استفاده از الگوریتم های پیچیده همه صفحات وب را رتبه بندی می کنند. بیش از 200 فاکتور رتبه بندی جستجو وجود دارد که یک معیار اصلی آن تجربه کاربر است که صاحبان سایت اگر قصد دارند رتبه سایت خود را بالا ببرند، نمی توانند این معیار را نادیده بگیرند.

اگر مدیریت وبسایتی را برعهده دارید یا بخشی از تجارت شما آنلاین است، خیلی مهم است که بدانید که موتور های جستجو چگونه داده ها را جمع آوری می کنند و براساس آن سایت ها را رتبه بندی می نمایند. برای آن که رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل بالا برود، آشنایی با مفهوم سئو و نقش آن و تاثیر رفتار کاربران بر سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. برای آن که کار صاحبان سایت راحت تر شود و بتوانند رتبه سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بهبود بخشند، گوگل بخشی از این فاکتور ها را در اختیار صاحبان سایت قرار داده تا با نحوه رتبه بندی سایت ها تا حدودی آشنا شوند.

این رتبه بندی سایت ها ابتدا با جستجوی محتویات سایت ها و بررسی آن ها به وسیله ربات های گوگل یا به اصطلاح عنکبوت ها رخ می دهد، که به خزیدن محتویات یک وبسایت یا جست و جوی آن ها می پردازند. در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۱ تریلیون از این نوع ربات ها وجود داشتند و این مسئولیت بر عهده آن ها بود اما این عدد در سال ۲۰۱۳ به ۳۰ تریلیون رسید که این مقدار افزایش تعداد، بسیار چشمگیر است.

گوگل دارای نمایه ای مشابه پایگاه داده است که در آن تمام اطلاعات مربوط به محتوا ها و مطالب سایت های مختلف، ذخیره می شود. برای نگهداری همه داده های ذخیره شده، گوگل به 100 میلیون گیگابایت یا 1000 ترابایت حجم نیاز دارد.

نحوه کار موتورهای جستجو

نحوه تاثیر رفتار کاربران بر سئو و رتبه بندی سایت

محتوا نقش مهمی در بازاریابی آنلاین دارد. با افزودن مرتب مطالب تازه به پست های وبلاگ خود، موتور های جستجو تمایل بیشتری به درک نحوه تعامل کاربران با وبسایت شما دارند. این نکته باعث ارتقای سئوی سایت شماست. همچنین به دلیل تاثیر رفتار کاربران بر سئو سایت و این که محتوای منحصر به فرد و جذاب باعث می شود که تجربه خوبی برای کاربران رقم زده شود،‌ سئو سایت شما بهبود خواهد یافت.

بر اساس گزارش آماری موسسه بازاریابی محتوا، 86 درصد از بازاریابان از تجربه رفتار کاربران برای بهبود سئو سایت خود استفاده می کنند. همچنین 70 درصد از صاحبان سایت در مقایسه با آمار های سال قبل خود سعی در تولید محتوای منحصر به فرد دارند. محتوای ایجاد شده باید خاص و همچنین جذاب باشد و این مسئله یکی از کلید های اصلی است که به شما در زنده ماندن در دنیای رقابتی بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

طبق تجزیه و تحلیل داده های اخیر، اگر محتوایی که در سایت خود تولید می کنید منحصر به فرد و جذاب باشد، رتبه بندی سایت شما در SERP یا صفحه نتایج جستجو گوگل بسیار بهبود خواهد یافت.

نحوه تاثیر رفتار کاربران بر سئو و رتبه بندی سایت

نحوه حفظ رتبه بندی مناسب

دستیابی به رتبه بندی مناسب دراز مدت برای اکثر بازاریابان مهم است. اگرچه همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که الگوریتم های سئو با گذشت زمان به طور منظم تغییر کرده، اما اصول اولیه هنوز ثابت است و هدف نهایی سئو بدون هیچ گونه تغییری، یکسان باقی مانده. الزامات اساسی برای سئو شامل موارد زیر است:

  • یک صفحه وب بهینه سازی شده با محتوای جذاب، مفید، با کیفیت بالا و منحصر به فرد که کاربر از تجربه برخورد با آن راضی باشد.
  • اگر می خواهید به رتبه بندی مناسب برای بلند مدت دست پیدا کنید، توجه به بهینه سازی سئو داخلی اولین قدم است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که 70 درصد عوامل رتبه بندی گوگل، در فضای داخلی خود سایت موجود است؛ و این یعنی هر کاری که برای ایجاد پیوند به سایت خود یا همان لینک دهی داخلی انجام می دهید، تأثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی و سئو سایت شما در آینده خواهد داشت.
  • محتوا کلید اساسی موفقیت هر کمپین سئو است. اگر قصد دارید یک تجارت آنلاین موفق ایجاد کنید باید برایتان مهم باشد که مشتریانی را که از موتور های جستجو با تجارت و سایت شما آشنا می شوند، جذب کنید. تنها کلید موفقیت ایجاد و تبلیغ محتوای با کیفیت مناسب برای وبسایت شما است.

نظرات کاربران